2:an hoppar ur

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Gixxer_Johan skrev:
Grattis! :tummenupp
har stor erfarenhet av det fast dock på en cbr 900.
fick byta fem drev+ en skiftgaffel i lådan, Ganska stort ingrepp.
Lycka till :squid

Grattis o grattis.....Hur länge hade den gått då, mycket bakhjulsåka? O hur mycket kostade ditt "ganska stora" ingrepp då? Jag blir rejält sur om kgk nonchalerar, ska ringa dom i morgon...."Suzuki-världens bästa lådor".....som håller i 1500 mil..*yeah*

Gixxer_Johan

Min Hoj
Gick med
19 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -02
Det var en import hoj som enligt papperna hade gått 2800 mil.(cbr 900 -96)
Det kostade lite drygt 5000 spänn, men då fick jag ju byta ut 5 drev+ en skiftgaffel som var helt blå. (1 drev ca 8-900 spänn) Själv körde jag inte så mycket på slangen men man vet ju inte hur det var med tidigare ägaren.
Tycker det låter jäkligt konstigt att din låda inte ska hålla med tanke på att det är en hoj som har fått toppbetyg just när det gäller motor och växelåda, har aldrig haft några problem med min gixxer
Lycka till och hoppas det löser sig
:squid

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Har nu pratat med KGK och en suzuki-verkstad. Dom var mycket tillmötesgående och detta skulle naturligtvis gå på garantin även fast denna gått ut för ca en vecka sedan...*kredit*
Mekanikern tippade på att det hela skulle gå lös på runt 10000....Så man är ju glad om man slipper betala det själv....
Men jag ropar inte hej ännu....

TLRR

Guest
Kolla den här sidan o knappa fram till din mc modell http://www.factorypro.com där kan du läsa om att de har haft problem med vissa delar för växelväljaren. samt att de har lösningen. Det är lika dant för TL-en och jag skall beställa dessa delar och prova.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...