2-dagarskurs som bygger på dina kunskaper. 7-8 augusti Gelleråsen

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Helt rätt tänkt! Onödigt att behöva strula med att man låter lite för mycket o riskera missa delar av kursen!!

Kom fram till flaggposteringen o presentera dig så skall jag kolla hur mycket du bullrar :)
/Hanna

Det kan jag göra, för att isf säga HEJ! Orginalet låter som en fis i rymden..:D

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
Idag åker vi som skall jobba o slita i 4 dagar.... Till er som kommer till helgen, packa allt ni behöver, glöm inget, kolla igenom hojen o er själva. Vi ses vid inskrivningen lördag morgon!!

/Hanna

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
2 kanondagar avverkade! Hade t om tur med vädret!
För omväxlings skull så var det dessutom bara knäna som skrapades.. :tummenupp

Personligen så tyckte jag upplägget med lite mer indivduellt/självvald inriktning var riktigt bra! När man går "stegen" är blir det lätt att precis när man börjar få in lite flyt på en viss detalj så lämnas det och vips så ska man öva något helt annat.

Nu kunde man öva på någon valfri grej och sen verkligen nöta den när man fick till det..
Hoppas på fler liknande arrangemang!

Dags för vila, tillbaks till gåsen på Onsdag!

Tack för 2 riktigt roliga dagar!

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Tack alla för en fantastisk helg på gelleråsen.
Upplägget passa mig perfekt.

Lägg uppbgärna lite bilder

colossus

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag vill tacka för två grymma dagar.
De flesta gillade tydligen uppläget.

Grymt kul att träffa er alla.

Ett stort stort tack till ALLA funktionärer som var med i 4 dagar på Gelleråsen.

Trött och nöjd TL.

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
2 kanondagar avverkade! Hade t om tur med vädret!
För omväxlings skull så var det dessutom bara knäna som skrapades.. :tummenupp

Personligen så tyckte jag upplägget med lite mer indivduellt/självvald inriktning var riktigt bra! När man går "stegen" är blir det lätt att precis när man börjar få in lite flyt på en viss detalj så lämnas det och vips så ska man öva något helt annat.

Nu kunde man öva på någon valfri grej och sen verkligen nöta den när man fick till det..

Tack för 2 riktigt roliga dagar!

Jag var där för första gången, i alla 4 dagar
Tror alldrig jag kört så mycket hoj, på så kort tid. (å ja; träningsvärk hela jag)

Kalasbra organiserat :Bugar
Alla hjälpte till "above and beond", depåtiderna funkade helt klockrent, mat / fika på plats i tid OCH GOD, Instruktörer som tjattrar refferenspunkter , stötdämpare å vinklar med deltagare överallt.

Det jag var mest impad av var hur inspererade och kunniga alla instruktörer var, kände mig lite tafflig gämfört med dem.

Orsaken jag inte gått en sådan här kurs tidigare var att jag trodde steg 1.. innebar kö-körning i nybörjar grupp & basic info som "den pedalen växlar du med... m.m. [/B] OJJ Så fel man kan ha...

MEN KAN det vara en allmän åsikt?
å i så fall hur når vi ut med det riktiga budskapet.

teorin och vissa övningar är Steg 1.. körningen baseras efter
egen förmåga.

Nu ska jag plugga på dem olika stegen, och hoppas bli inbjuden flera ggr.
(esso.. jag snodde din pärm, skrik till så löser vi det.)

Jag kommer STARKT rekommendera SMCs kurser till alla jag tävlat med och till alla jag känner som kör hoj.

TACK alla som gjorde denna helg möjlig.
Ni sa ni beställt SOL under hela helgen, och det lerereades med råge,,,
(behåll den kontakten, nu förväntar vi oss du beställer sol till alla kurser:yoparty

Benny

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag var där för första gången, i alla 4 dagar
Tror alldrig jag kört så mycket hoj, på så kort tid. (å ja; träningsvärk hela jag)

Kalasbra organiserat :Bugar
Alla hjälpte till "above and beond", depåtiderna funkade helt klockrent, mat / fika på plats i tid OCH GOD, Instruktörer som tjattrar refferenspunkter , stötdämpare å vinklar med deltagare överallt.

Det jag var mest impad av var hur inspererade och kunniga alla instruktörer var, kände mig lite tafflig gämfört med dem.

Orsaken jag inte gått en sådan här kurs tidigare var att jag trodde steg 1.. innebar kö-körning i nybörjar grupp & basic info som "den pedalen växlar du med... m.m. [/B] OJJ Så fel man kan ha...

MEN KAN det vara en allmän åsikt?
å i så fall hur når vi ut med det riktiga budskapet.

teorin och vissa övningar är Steg 1.. körningen baseras efter
egen förmåga.

Nu ska jag plugga på dem olika stegen, och hoppas bli inbjuden flera ggr.
(esso.. jag snodde din pärm, skrik till så löser vi det.)

Jag kommer STARKT rekommendera SMCs kurser till alla jag tävlat med och till alla jag känner som kör hoj.

TACK alla som gjorde denna helg möjlig.
Ni sa ni beställt SOL under hela helgen, och det lerereades med råge,,,
(behåll den kontakten, nu förväntar vi oss du beställer sol till alla kurser:yoparty

Benny

Min statistik håller. Jag har fortfarande inte varit TL under en dag då det regnat HELA DAGEN. ;)

Benny Vi får lösa det där med boken... Ingen panik. Plugga på..
Och du det var jävligt kul att ha dig med.

//ezzo

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Får även jag tacka för ett toppenarrangemang! 3 dagar blev det för mig med samma instruktör 90% (noga uträknat) av tiden :tummenupp Blev omplacerad till annan grupp ganska fort redan dag 1 (3 västbyten senare) och när jag tyckte allt gick skit halva dag 2 så fick jag ett "ja men då gör vi såhär" och så fick vi en klockren övning så att bitarna föll på plats o det var kul att elda på igen = bra koll från instruktörerna och man kände sig omhändertagen och fick sina behov tillgodosedda.

Så nu har jag fått bena steg 1,2 och 3 övningar samt praktik, nästa gång känns det vettigt att nöta 2 och 3 ännu mera... vore kul med en banhoj.

Tack för mig, toppklass!

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Villa tacka för 2 suveräna dagar, Suveräna instruktörer som lyssnade och kom med lösnigar och tips så man kom vidare i utvecklingen.

Tack till Ezzo som lärde mej sitta rätt så man inte får en tumme upp i rektum av instruktören :)

Tack alla som var där.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Faller in i kören : Tack för en riktigt bra helg! Bra jobbat alla som gjorde det möjligt och speciellt till min instruktör - Danniel Byberg, Tack!!

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Det här va skit kul skulle bara ha varit där på fredag. Men som tur va fick man 2 gratis dagar Tack Ezzo! Lärde mig väldigt mycket vilket defenitivt märktes när jag körde hem.

Väldigt bra instruktörer som faktiskt sa till om man gjorde nåt dåligt så man visste vad man skulle rätta till. Så nu sitter man här och bara väntar på att Arlanda banan skall bli bokningsbar. :tummenupp

//Martin

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Faller in i hyllningskören jag med, riktigt skoj och jag känner att upplägget med personlig coaching är suveränt.

Sen vill jag skicka ett extra tack till Pålle(?) och Jesper som hjälpte mig lite extra, suverän feedback som gav mig bra verktyg att jobba med.

// Krister

LillaEssingen

Tiden är min värste fiende
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
CBR1000RR -08 Playboy Edition
Tack SMC gänget och vädergudarna för en fantastisk helg, kanon upplägg :tummenupp

Tack Johanna, för all coaching, ..Zebban åker förhoppningsvis inte på min hoj mer :D

//Anders

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
Tack alla deltagare och funktionärer för dessa dagar!!! Det är otorligt roligt att jobba med er!

Nästa gång skall jag svartflagga för "trevligast på banan" :banana

/Hanna *depåmadam*

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...