2 frågar angående lätt mc.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
V.Andersson skrev:
Ok även när man kör upp?

När du kör upp så kör "övervakaren" bakom dig på sin skabbiga BMW och kollar att du gör rätt... :hej

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
V.Andersson skrev:
Fråga : När slutar VV med mc uppkörningar på hösten? När börjar de igen?

De slutar 30 sept och börjar 1 april har jag för mig, men de öppnar inte om vinterväglag råder. Själv tycker jag öppningsdatumet är fjantigt, iaf här nere i Skåne, jag menar, när hade vi snö i mars senast? (Svar: förra året, vädergudarna ville verkligen inte att vi skulle hämta ut hojjarna...)

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Johanjulgran skrev:
Är du under 18 år så får du inte skjutsa när du har kortet.
Är du 18 år och uppåt så får du skjutsa hur mycket du vill när du har lätt mc kort.
Du kan ju låtsas övningsköra och skjutsa runt en gammal man som är handledare.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
marten_larsson skrev:
De slutar 30 sept och börjar 1 april har jag för mig, men de öppnar inte om vinterväglag råder. Själv tycker jag öppningsdatumet är fjantigt, iaf här nere i Skåne, jag menar, när hade vi snö i mars senast? (Svar: förra året, vädergudarna ville verkligen inte att vi skulle hämta ut hojjarna...)
När hade vi snö i october sist? eller änns november... dom borde ha det lite flexiblet istället, asså uppkörning när väglaget tillåter! inga fasta datum... :fakta

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
kajlyl skrev:
När hade vi snö i october sist? eller änns november... dom borde ha det lite flexiblet istället, asså uppkörning när väglaget tillåter! inga fasta datum... :fakta

Det vet jag inte, var säkerligen ett par hundra år sedan. Den enda anledningen som jag ser är att det ska vara lika för hela landet, men varför då? Helt meningslöst. Om man inte bor i Skåne eller de södra delarna av Sverige kan man antingen vänta till nästa säsong eller köra upp här nere, simple as that! Jag håller med om att det borde vara mer flytande, men de skulle iofs kunna ha stängt dec-feb utan problem, under den tiden tror jag inte det är många som vill köra upp ändå...

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Ähh... det e smällar man får ta! vi kan ju ha 10-15grader i januari en bra dag! så varför inte?

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
snippar skrev:
fråga 1: har polare som säger att man bara får köra i 90(på motorvägarna) me lätt mc stämmer detta? låter sjukt. :rolleyes:

fråga 2: kan man på något sätt övningköra om man inte känner nån me kort?(ej körskola).

har sökt lite men dock inte fått fram några bra svar.
så om ni vill svara på mina frågor i stället för att skriva SÖK!!!
så blir det lättare för alla.

För att bli handledare så måste man bla ha samma typ av körkort som man vill vara handledare för. Du måste hitta någon med kort, dock behöver de ej ha egen hoj.

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
Tänkte bara på eran MC klubb.

Har ni kört mot WSX( Falkenberg.)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
KawaF3771 skrev:
Sveriges skjutslagar är löjliga... här får man skjutsa vem som helst med hjälm! :)

Du som bor i finland, stämmer det att moppalagarna är max sextio kilo som gäller? Och isf hur många häst?

Vad får man pröjsa för en minimoppe, typ PV50 eller likn?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...