2% invalid, hur mycket pengar?

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Har fått veta av mitt försäkringsbolag att jag har blivitt klassad som 2% invalid i mina handleder efter hojvurpor, hur mycket pengar tror Ni jag kan förvänta mig?

Småpengar... Jag tror jag fick bedömningen 3 % handikapp pga whiplash efter några krockar med bil. Det av mig i runda slängar 20 000 totalt från 2 försäkringsbolag.

Är själv 3% invalid efter jag klota fick 33 tusen var tvungen att operera korsbandet privat för att slipa köerna då jag är elit idrottare den op kosta 35 :näsblod

jag kommer inte ihåg hur många % jag fick på min rygg. (Kotkompression)
men jag fick 50' från ett bolag, kommer troligtvis få lika mycket från ett annat

7 % har jag på handen, efter att jag fått en kniv genom den på mitt arbete (ej jag som höll i kniven) för detta fick jag strax över 20

Räkna ca 10K per % invaliditet så hamnar man rätt..

Men, det beror väl på vad du tecknat för försäkring? :va

Hos t ex. länsförsäkringar skiljer maxbeloppet vid invaliditet från 794 000 kr till 3 970 000 kr beroende på antal prisbasbelopp.

Fick 35000 för 1% pga whiplash, men det är det fan inte värt skulle mkt hellre vara utan dem för att vara 100% frisk. (pengarna från påkörande bils trafikförsäkring)

Last edited:
Det går inte att jämföra med andras utbetalningar. Hur många basbelopp är din försäkring på? Hur många försäkringar har du? Utgår ersättning även från trafikförsäkringen?

Dirtfighter skrev:
2628879 Har fått veta av mitt försäkringsbolag att jag har blivitt klassad som 2% invalid i mina handleder efter hojvurpor, hur mycket pengar tror Ni jag kan förvänta mig?

skaffa ett ombud, ditt försäkringsbolag är skyldig att betala dennes arvode så det kostar inget, kan ge mer deg men är en klen tröst för ständg värk.

jimpo skrev:
2629136 skaffa ett ombud, ditt försäkringsbolag är skyldig att betala dennes arvode så det kostar inget, kan ge mer deg men är en klen tröst för ständg värk.

och var får man tag i ett ombud ?

kanske inte riktigt samma grej detta men jag fick höra av någon (antagligen en dåre) att man fick någon ersättning för ex antal dagar man hade legat på plåsterhuset? kan detta stämma o i så fall hur mycket?

sticke

Du kan få en Rejäl Omgång med stryk!

Vilket du borde tjäna en hel del cash på !:va :confused:

Jävla smörja

Att hålla på med dessa försäkringsbolag o deras bestämmelser o normer är ingen lek.

Jag krashade 030712 o ligger på vänt för bedömning. Dom satte in 35 lax under tiden. Kommer säkert ta 10 år innan det kommer nåt beslut. kronisk smärta hmm,,, Jag funderar vilken summa som skulla"döva" min smärta. Tror inte den summan finns. Om ja får fantasi summa 1 mille,(kanske får max 100 lax tot) så skulle ja hellre välja smärtfri. Men nu finns inte d valet,så då får man försöka göra det bästa av situationen.

Fick tänderna utsparkade som 17åring av 4 skinheads som jag fick 35720:-
Höll på med tandproteser o skit i 4 år. Va fan e d för jävla pengar?

Ska kontakta ett ombud nu,men vet inte hur jag ska gå till väga. Man vill ju välja nån bra. Finns säkert båda bra o dåliga. Nån som har nån att tipsa om i sthlm´s området?

Lycka till alla andra. Håll er friska!

har du en försäkring och maxbeloppet är t.ex en miljon, då blir 1% 10000:-

simple as that.

killen här ovan hade alltså 2625000:- i maxbelopp.

Last edited:
Du kan få/får ersättning för sveda och värk under den "akuta" sjukdomstiden men om det räknas som den tiden man ligger på sjukan eller är sjukskriven från tex jobbet vet jag inte. det kan nog skilja lite från fall till fall. Antingen får du livränta eller ett engångsersättning för framtida besvär och merkostander. Glöm inte att du i de flesta fall har möjligheten att få skadan omprövad inom 10 år om det skulle ske en drastisk förrändring. dras själv med en whiplash på 3% och 15% invaliditet för skador i handen, den senare "tjänade" jag väl drygt 180.000 eller om det var mer, kommer inte riktigt i håg......

Dirtfighter skrev:
2628879 Har fått veta av mitt försäkringsbolag att jag har blivitt klassad som 2% invalid i mina handleder efter hojvurpor, hur mycket pengar tror Ni jag kan förvänta mig?

Jag e 8% invalido pga av att jag slet av korsbandet i ena knät för snart 15 år sen i en krock, detta "tjänade" jag 48000 på.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back