dezyn
Vintern är bara ivägen..
Loy skrev:2391364Ähh, slå över gör han väl inte i första taget, isf är det ju bara att släppa bromsen![]()
Fast det kanske inte är en särskilt intelligent idé att prova på asfalt. Prova på grus om du nu tvunget måste göra det, samma effekt fast mindre farligt.
Mindre farligt? Ja, det beror väll på var den gränsen går, Man kanske inte dör lite lätt, men vafan man lär skada sig o få feta sår/trasiga skydd.. Du måste nog kunna köra ganska bra för att kunna ligga rakt o låsa framdäcket på grus, med tanke på att om du kommer lite snett så glider framhjulet undan, och det är lätt hänt att man ramlar, och då gör ju grus ondare.. Så jag skulle inte testa det heller.. Men det bästa är väll o köra lite o lära känna hojjen, o sen köra i 70 o sakta dra in bromsen (inte så den bromsar sakta, utan lite snabbare, så att man lyfter lite), och sen upprepa tills man tillsist har lyckats låsa däcket, men iof, det är ju kanske inte många som orkar hålla på så länge, utan tycker det verkar ganska enkelt ändå att bara testa, och lyckas
Jag reserverar mig för stavfel, jag är trött..