2 skrotade cyklar inom 3 mån

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Tranås
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Och en skrotad hoj är ju nästan bara en piss i havet om man jämför vad personskader kan kosta.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Zeb_Macahan skrev:
Såhär menar jag: Om man betalar för sin risk kan ingen i helvete klaga över att man använder försäkringen. Kollektivet är uppbyggt med förutsättningen att vissa har oturen att råka ut för fler olyckor än andra.
Jag har krockat med bil 2 ggr på en vecka i jobbet, men sedan inte på 30´ mil. Var jag en otroligt kass förare dom 2 veckorna eller var det slumpen som spelade in? Skenförsäkrare gör att premien höjs på ojusta villkor. Dom som betalar in rätt och krashar gör det på justa villkor.

//jaG

Jag klagar heller inte på att försäkringen används, självklart ska den göras det när det behövs. Att jag över huvud taget postade var att det lustiggjordes att någon skrotat två hojar på tre månader. Det framställdes som att han själv var skyldig båda gångerna och då är det väl lite onödigt försäkringsmässigt? Risken som FB bedömer kan ju knappast vara två hojar per säsong i snitt, det var det jag menade med mitt inlägg om att denna kille "går plus" medan andra "går back". Det är ju inget snack om att försäkringen naturligtvis gäller i alla fall men att våra premier inte skulle påverkas av självförvållade incidenter kan ju inte vara sant. Om han klotar extra mycket gäller det ju att jag klotar extra lite för att kompensera då. Går försäkringsbolagen back på kollektivet så kommer ju premiehöjningarna som ett brev på posten. Skulle aldrig kommenterat detta om det inte framställdes som en rolig grej att klota två gånger. Hade han som klotat skrivit nedstämt att han vurpat på en oljefläck eller något hade jag skrivit hatbrev till Vägverket nu i stället.

Skenförsäkrare kommenterade jag inte alls då det inte var fråga om det i den här posten. LiCro verkar ärlig och besviken, jag är glad att han klarade sig bra själv båda gångerna. På't igen bara men kom ihåg: rubber side down! :tummenupp
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
LiCrO skrev:
Hur gick det med dig?
Lite chockad än och förudmjukad men mår annars bra.

Krya på dig LiCrO, klart som fasiken att du ska åka hoj nästa år igen. Du ska ju med på massa bankörningar och ha kul och utvecklas.

/Nitrous & Liwa1
 

HanneZ

Guest
Skillnanden mellan halv och helförsäkring är ju just denna biten. Där ska ju inte personskadorna påverka.
 

execute

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
har ingen längre
LiCrO skrev:
Patrik(execute) du är ett enda stort kukhuvud.

Trode man stötade sin lillebror när sådan här hände istället för att göra starta en sådan här tråd och göra dig rolig över mig. Skriver du en likdan tråd om jag skulle köra ihjäl mig också "tredje gången gillt på tre månade nu har brosan kört i hjäl sig" sedan ett fint inlägg med massor med smilies.

Hade skrivit en förklaring till olycklorna men tog bort den endå då vissa redan dömt mig och inte tycker jag ska någon mc. Kan bara säga det att ingen av olyckorna inträffade under idotskörning utan det var ren och skär otur tillsammans med lite bristande omdöme. Det är inte heller tre månader mellan olyckorna den första våren och den andra nu på hösten. Men det kvittar väl är ingen fin statstik endå.

Struntar i vad folk tycker om att jag ska ha mc eller inte nästa år kommer jag vara tillbacks på vägen om jag inte råkar snubbla framför min egna fötter och bryter nacken. ingenting är omöjligt när det gäller mig speciellt när det gäller min otur.

Edit: JAG har ägt båda hojarna och dom har stått på MIG.


//Dennis

Du skrev mitt namn fel jag kan inte vara din bror inte skall du ta det så hårt ingen vill väl mista ngn kompis/bror/syster mm
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top