Är det någon särskild typ av hojar du är ute efter? Det blir en lång lista om du ska ha alla 2t-MC genom åren De tvåtaktshojar som först kommer upp i mitt huvud:
Honda CR500, legendarisk cross som tyvärr inte tillverkats på ca 15 år på grund av ändringar i reglementet vilka hojar som får rejsas med. "Nytillverkas" av nåt företag som sätter i dessa motorer i nyare crosschassin.
Kawasaki H2 (inte nya kompressorvarianten), trepipig gathoj som sägs vara totalt livsfarlig (och därmed svinrolig) då ungefär allt utom motorn är underdimensionerat.
Aprilia RS 125/250 Relativt vanliga och lätta räserhojar
KTM 300/250 EXC Nyare crosshojar med mycket kul i. Husaberg TE 250/300 är i princip samma hoj, med några få komponenter utbytta. Har provkört en 250 på grusväg och i snö, våldsamt rolig på båda underlagen.
Yamaha DT 125 Min gamla A1-hoj, ganska tung och inte särskilt kvick i jämförelse med crosshojar, men luktar gott, är i princip underhållsfri och kör i alla fall ifrån de trimmade EU-mopparna
ja särskilld typ är det, ändrade lite i mitt förra inlägg. inte crosshojar och 125r . tänkte bygga cafe-racer och liknande någon gång i framtiden och då ska det vara 2-takt
enda hoj är ingen risk, har dock bara 3 st än så längeRD350 är sjukt rolig att köra, iom att man får arbeta för att få dem dit man vill.
Lite sugen på att skaffa en igen när ekonomin tillåter det. Kanske...
Den är dock inte helt ultimat som enda hoj, eftersom att de inte är helt tillförlitliga. Men charm har de så det rinner över.
enda hoj är ingen risk, har dock bara 3 st än så länge
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |