Nisse Järnet
pschyy =D
Varför skulle du få det?cool2000 skrev:Jag menar inte mer drag, men jag får bättre drag på botten av registret för just nu är det typ inget alls!
Varför skulle du få det?cool2000 skrev:Jag menar inte mer drag, men jag får bättre drag på botten av registret för just nu är det typ inget alls!
cool2000 skrev:När man stryper den så flyttar man hela effekt registret längre ner.
EBS skrev:Nej nej nej... fan ska man behöva koppla in scannern å visa bänkpapper...
Du kapar effektkurvan, inte flyttar den.
EBS skrev:Nej nej nej... fan ska man behöva koppla in scannern å visa bänkpapper...
Du kapar effektkurvan, inte flyttar den.
cool2000 skrev:Du menar kapar den om man har ostrypt?
EBS skrev:suck... Nej.. strypningen i avgassystemet kapar effekten vid ett visst varvtal. Det är vid det varvtal som brickan som sitter i avgassystemet släpper igenom så mycker avgaser den kan. Vid högre varvtal så gör det ingen skillnad utan effekten kapas där.
Det är därimot en helt annan sak om man skulle ha ett avgassystem med en expationskammare som är helt omgjord och som inte ska ge nån effekt över ett visst varvtal. Men nu finns det inga sånna om man inte gör ett eget så.
cool2000 skrev:Varför drar då den bättre på botten med strypningen i?
Bodoe skrev:Jag kan mkt väl tänka mig att ett trimsystem sänker effekten på låga varv jämfört med ett ostrypt original. Är det inte just så på tex Aprilia RS 125?
Men om vi pratar originalsystem som man bara tar i och ur strypning så bör det inte vara nån stor skillnad på låga varv...tror jag
CayLe skrev:Jorå, visst försvinner all effekt på låga varv samt att effekten kommer senare i registret med trimmpipa, så vare iag på min förra hoj!
cool2000 skrev:Så är det precis på min med så då är det kanske så ändå att den andra pipan som jag har är möjligvis en trimpipa eftersom den ser lite annorlunda ut? Någon som vet hur man kan se det mer exakt?
När jag har den strypta i så vaknar hojen vid runt 5-6000 varv i jämn takt... Men med den andra pipan så kommer det som en jävla explosion vid 7500-8500 varv
Det är trimcool2000 skrev:Så är det precis på min med så då är det kanske så ändå att den andra pipan som jag har är möjligvis en trimpipa eftersom den ser lite annorlunda ut? Någon som vet hur man kan se det mer exakt?
När jag har den strypta i så vaknar hojen vid runt 5-6000 varv i jämn takt... Men med den andra pipan så kommer det som en jävla explosion vid 7500-8500 varv
Nisse Järnet skrev:Det är trim
hur fan ska han kunna se om det är trim genom att olla på bilderCayLe skrev:Om systemen är helsvetsade, olla lite orginal bilder och jämför exempel ljuddämparna..
Hammet skrev:hur fan ska han kunna se om det är trim genom att olla på bilder
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |