200+ i Häckeberga

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Ta´t lite lugnt runt husen runt Häckeberga. Folk börjar ledsna på dem som håller fullt överallt. Vi vill ju inte ha ut Harry Haffa dit på onsdagskvällarna...

Edit: Givetvis gäller detta inte bara Häckeberga.

Det snackas mycket om puckon som wheelar framför kiosken, men 200+ med knäet i backen på fel plats är inte heller speciellt bra... Sedan min mor flyttade ut till Häckeberga har jag uppmärksammat problemet. Ett par gånger i veckan blåser det förbi både bågar och bilar i alldeles för hög hastighet. Har sett bågar som kommer i nära 200 blås förbi huset. Jag kör själv gärna och fort på dessa vägar, men vädjar samtidigt till alla att försöka ta det lite lugnare förbi husen som ligger nära vägen. Jag har hört att en hel del grannar vill få ut polisen dit... Detta tror jag inte bara gäller Häckeberga utan flera platser i landet. Om vi visar hänsyn slipper vi få ut polisen och folk i allmänhet kommer att få en positivare syn på oss som kör.

Om någon inte håller med mig är ni välkomna med era synpunkter.
Och ni som håller med mig får givetvis också skriva några rader....

Last edited:

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Vanligt fenomen tyvärr. Jag har en hyfsat lång raksträcka utanför där jag bor, och ibland hör/ser man att det går ganska duktigt för fort. Det är nästan så att jag vill att polisen kommer ut och håller koll, trots att jag gärna kör fort själv, MEN PÅ RÄTT STÄLLE! Hoppas bara att ingen olycka behöver hända först. Förstår egentligen inte varför det ska vara så svårt att respektera 30 och 50-vägar? I övrigt tycker jag att det är upp till eget förstånd när man blåser på, så länge man inte utsätter andra för fara.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
mankan skrev:
Vanligt fenomen tyvärr. Jag har en hyfsat lång raksträcka utanför där jag bor, och ibland hör/ser man att det går ganska duktigt för fort. Det är nästan så att jag vill att polisen kommer ut och håller koll, trots att jag gärna kör fort själv, MEN PÅ RÄTT STÄLLE! Hoppas bara att ingen olycka behöver hända först. Förstår egentligen inte varför det ska vara så svårt att respektera 30 och 50-vägar? I övrigt tycker jag att det är upp till eget förstånd när man blåser på, så länge man inte utsätter andra för fara.

En avåkning i Häckeberga i de hastigheterna kommer inte att göra ont...det kommer att göra förbannat ont...
Ta det lugnt där ute.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Bebyggelse nära vägen borde ge en signal om att sakta ner, för både förare och de boende, det finns gott om bra ställen att sträcka ut, och som en possitiv effekt efter att ha saktat ner så får man axa igen! :tungan

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
En som jag körde med innan åkte av i Häckeberga.. Ett par revben och en bruten svanskota klarade han sig med! Mycket träd där som kan göra ont!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag håller med, sakta ner till 30-40 när ni passerar dom få husen där är, inte kul om någon råkar köra på ett litet barn.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Jag håller med, sakta ner till 30-40 när ni passerar dom få husen där är, inte kul om någon råkar köra på ett litet barn.
Eller gör som GSXR1100R; kör 30-40 hela tiden.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Eller gör som GSXR1100R; kör 30-40 hela tiden.
Eller ännu bättre gör som valmers, släng dig in i en stolpe och strunta i hojåkning...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning