2005 Kawasaki ZX-10R

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Lilla_damen skrev:
Jag! färgsättningen känndes knappast nyskapande..
Citat:
Inskickat av fireblade
Någon mer än jag som tycker den påminner rätt mycke om R1:an

magnus (svar)
Färgsättningsmässigt menar du va?

ZX12:an hade ju den färgen 2000 och det var ju 2 år innan R1:an blev grå/svart.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Lilla_damen skrev:
Jag! färgsättningen känndes knappast nyskapande..
Citat:
Inskickat av sandstream
Ja, jag såg precis det i Bike.

Ni som inte gillar den lösningen gör nog bäst i att behålla era hojar, min gissning är att i princip varenda ny sh inom ett par år kommer att ha ljuddämparen under sadeln



e22 (svar)
de e en modefluga just för de kommande året bara.de e väll ett stackars disignerfruntimmer som har försökt göra hojen mer kvinnlig.neeee jag vill ha en redig "kukfölängare" hengandes bredvid hojen.heheheh


vilken bekräftelse på hur dett eventuela disignerfruntimmer tänkte...Åååså blev det bara skit av det,men det är väll det som är nyskapande,ELLER?
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
sandstream skrev:
Synd bara att Kawwa och Suzuki inte hakat på Yamaha och Hondas lösningar med ljuddämparen/rna under sadeln. :(


tycker fan de e bra att någon har behållt de "vanliga" avgassytemet!:.
 

Osmium

Don't follow me, I'm lost too...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha
Riktigt snygg faktiskt. Gillar det stora insugsgapet i nosen på dom nya kaworna.

Är glad att kawa har en "traditionell" ljuddämpare.
Enligt mig är det bara MV Agusta som lyckats med att dra ljuddämparna under sadeln på ett snygg sätt.
 

Ason

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
KGA
Hoj
KTM 520
vilken bekräftelse på hur dett eventuela disignerfruntimmer tänkte...Åååså blev det bara skit av det,men det är väll det som är nyskapande,ELLER?[/QUOTE] Kan inte låta bli... har du tänkt på att ingen, undantaget mig, inte ens svarat eller komenterat dina svar eller inlägg? undra varför... mohaa
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Finns det nå fakta på om det är nå skillnader från -04an? typ mått, effekt, material osv? Eller är det samma med ny färg?
 

sandstream

Guest
sunkan skrev:
tycker fan de e bra att någon har behållt de "vanliga" avgassytemet!:.
Men det är ju så förbannat fult på nya R1000, hade de gömt skiten under sadeln hade den troligtvis sålt bättre (en del muppar dömer ju ut den bara för ljuddämparen).

Tror inte att det är någon modefluga utan seatpipes kommer de flesta sh:ar att ha inom några år.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Varför, varför vill man att det ska se ut som om hojen har ett stort r*vhål där bak?

"Men det är ju så förbannat fult på nya R1000, hade de gömt skiten under sadeln hade den troligtvis sålt bättre"

Fult javisst! Kan vi tacka Euro2 avgasreglerna för. Men 99% av alla som köper den kommer ändå byta till en annan brölburk.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Kreuger skrev:
Finns det nå fakta på om det är nå skillnader från -04an? typ mått, effekt, material osv? Eller är det samma med ny färg?

Har alla fall noterat att alla färgval har ett rött R i ZX-10R på kutsen jämfört med gult för 2004. :D
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ninjaboy skrev:
Har alla fall noterat att alla färgval har ett rött R i ZX-10R på kutsen jämfört med gult för 2004. :D

Bra att det är lite viktiga förändringar gjorda också då! :tungan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kreuger skrev:
Finns det nå fakta på om det är nå skillnader från -04an? typ mått, effekt, material osv? Eller är det samma med ny färg?


Dom ska ha rättat till barnsjukdomarna från '04. Framfälg, generatorlager och en annan sving tydligen? Annars så är den nog likadan.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Axxexs skrev:
Dom ska ha rättat till barnsjukdomarna från '04. Framfälg, generatorlager och en annan sving tydligen? Annars så är den nog likadan.

Fälg har ju alla fått bytt och generatorn har väl de som behövt fått bytt men vad är det för fel på svingen, det har jag aldrig hört? :va
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
sandstream skrev:
Men det är ju så förbannat fult på nya R1000, hade de gömt skiten under sadeln hade den troligtvis sålt bättre (en del muppar dömer ju ut den bara för ljuddämparen).

Tror inte att det är någon modefluga utan seatpipes kommer de flesta sh:ar att ha inom några år.


tycker ändå det är konstigt att alla tar efter hondas cbr 600rr.
visst e det snyggt. men de e tråkigt om alla ska se likadana ut.
Någon som fattar vad jag försöker komma med?
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Det skulle vara snygt om nån gjorde seatpipsen som honderna i motogp, som t.ex barros. kan bli problem med regskylt och liknande dock.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
olaking skrev:
Det skulle vara snygt om nån gjorde seatpipsen som honderna i motogp, som t.ex barros. kan bli problem med regskylt och liknande dock.

regskylt??

Får den plats i kutsen så har man ju den med sig iaf, det räcker väl för det mesta! :tungan
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Ninjaboy skrev:
Fälg har ju alla fått bytt och generatorn har väl de som behövt fått bytt men vad är det för fel på svingen, det har jag aldrig hört? :va

Dom måste förlänga den för att hojen ska bli lugnare och stabilare och därmed ännu snabbare runt en bana.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top