2008 Cbr1000rr fireblade racing

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, om man klämmer på så mycket dyra porriga prylar och en snygg lack och stripe så kan det omöjligt bli riktigt fult, men lika mycket jobb för att bygga racehoj av nån annan japs o det hade blivit bättre. Linjerna är dragna av en hjärndöd och den skitfula gathojen blev inte mycket mer än ok.

Det som är snyggt på den där är ju inte honda, det är öhlins, whatever fälgar osv...

Du har fel, för du tycker inte som jag.
Själva formerna och proportionerna är jävligt najs.

Det, och... och... DIN MAMMA! Jajustdet. :mad:

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Vill ha! Vill ha! Vill ha!

Då kan jag ha min snygga -04 på gatan istället.

Tycker faktiskt designen växer, den blir snyggare ju längre man tittar på den. Speciellt efter att ha sett den irl på mässan (gatvarianten alltså!).

/brummBjörn

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
tycker dom är så fulla i fronten med lysena o det, men i raceutförande så blir dom ju mycket snyggare!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ful ful fuuuuuuul! :fakta Visst, den ser rejsigare ut i rejskostym men, nej...

Kollade oxå på gathojen på mässan och den är inte snygg från en enda vinkel :zpy

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Som jag sa för några månader sen, efter ett tag kommer de flesta tycka att hondan e snyggast :)

med racingkåpor och hrckitt så ser den riktigt fet ut. Gatversionen är sinnessjukt ful fortfarande dock. Vet inte hur den ser ut med rensad bak och lite annat. Men inget kan ta bort den fula framkåpan. Tycker jag iaf

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Tyckte den såg ut som en påse skridskor när jag såg den på bild men efter att ha sett den live på mc mässan å pillat lite på den så måste jag säga att den växte på mig som många andra har sagt här i tråden.

Den såg väldigt kompakt ut å väldigt muskellös, där kåpan slutar tittar motorn fram å den sitter lite högre upp än på vanliga hojar vilket känns ganska brutalt. E dock inte så förtjust i framkåpans luftintag under ljusen då det känns som om de har kopierat 1098an. De kunde ha gjort något anan design på luftintaget som matchar den kompakta designen bättre. typ ett luftintag som påminner om aston martin grillen kanske.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Wow!:)

Men originalversionen har inte mycket gemensamt med den fina Superbikehojen. Inte som en Ducati 1098 som efter ytterst lite pill ser ut som en riktig WSBK-hoj.

Bifogat

• cbrcbr.jpg
    cbrcbr.jpg
    98 KB · Visningar: 77
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...