Hur som helst, nu skulle jag vilja höra vad ni som kört en -08 i somras tycker. Kom igen!
Jag citerar det jag skrev för ett halvår sen ungefär:
Ja skulle kunna gissa att de va fler som körde den på bakan
Jag han med och prova några jag med
Började med
HP2 Megamoto
de enda ja kan säga om den, är att den inte va nåt för mig, därför är de ingen mening att säga för/nackdelar.
Den andra hojen för dagen va
Ducati 1098s
Får man överdrivet mycket pengar nån gång skulle jag faktiskt kunna tänka mig köpa denna, mycket fint chassi, speciell sittställning, följsam, lättkörd skulle jag vilja säga, däremot trodde jag den skulle gå bättre än vad den gjorde, hade väntat mig en mer hysteriskt karaktär.
Mätartavlan va rörig, han inte med att kolla efter så noga heller iofs.
Jag kanske har lite för långa ben för denna hoj, är inte speciellt lång men benen och armarna är för lång jämfört med resten av kroppen
Hoppade faktiskt över alla hojar på Suzuki.
R 1000 prövade jag förra året och eftersom den är lik i år så va de ingen mening, men denna hoj är ju helt brutal! lite för brutal nästan, visst den går som ett skållat... men styrdämparen funkar inte som jag vill och får framhjulet att bli väldigt lätt tom. i farter närmare 200km/h, undra hur den skulle uppföra sig helt utan dämpare?
Växelådan funkar klanderfritt.
Kommer ej ihåg hur mätaren såg ut.
Fortsatte bort till Norrlands och prövade först
ZX10:an
Växellådan är som en dröm på den tycker jag (kanske för att min är svårväxlad) kändes som man "petade" för lite på växelföraren men växeln gick i hur bra som hellst, inga konstigheter.
Har varit med om andra hojar där man måste koppla ut mellan varje växel om man tex. närmar sig en korsning/rondell och går från 6:an till 1:an eller 2:an
(bla. fjolårets CBR1000rr, den kunde man inte hålla in kollingen på och peta ner från 6:an - 1:an)
Hur som hellst, på zx10:an satt de iaf på detta ex. en öhlinsstryrdämpare, den gick absolut inte att ställa in, va kan jag gissa - runt 10-12 ställbara lägen och alla kändes lika odämpande, hade man den på MAX och kändes som den näst lägsta..
Motorn kändes okontrolerbar på något sätt, dålig botten.
Mätaren va lätt avläsbar.
Z1000
Hel konstigt styre är de första som jag lägger märke till, lutar innåt och uppåt på något sätt (kör ju fighter själv så jag kanske vant mig vid mitt Fatbar?)
Lätt och smidig i övrigt.
Jämn och fin motor men är i stort behov av styrdämpare, styret fladdrar ju lika mkt som mitt ex. fladder-mus
FIREBLADEN
Skapar STORT ha begär
Denna hoj slår allt annat, finns inget att säga mer än att en växelindikator skulle finnas.
Men vilken motor! behöver bara säga - JÄMN
Lättsvängd som Wagge skrev. även i höga farter svänger den snabbt, tex omkörningar.
Helt klart den bästa hoj jag kört
Där har ni mina ord av de hojar jag provkörde
fler utalanden i denna tråd -->
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=182785