2010 års bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Bandagar 2010 med Actionpics.se


Boka bandag
Till alla våra event med undantag för Gotland Ring så kan man boka plats genom att betala halva avgiften för platsreservation och resterande halva avgiften senast 30 dgr före bandagen. Är det inte skönt att sprida ut kostnaderna och ha säsongen klar?
För att boka plats så betalar du avgiften för resp. bandag till PlusGiro 106 05 78-0 .
Glöm inte att lämna information om vilken bandag du anmäler dig till samt om Dig på betalningen, inom 10 dgr får du bekräftelse med epost.

Vägledning grupper,
Gat-mc som är minst trafikförsäkrad (oavsett f-bolag) kör i Snabb eller Medel/Lugn grupp.
Racehojar/banhojar kör i gruppen Licens/race, licens är inte ett krav (ej nybörjare i denna grupp)!

En väldigt massa fina priser 2010
Den kommande säsongen så kommer du som deltagare ha möjlighet att vinna väldigt många fina priser från våra samarbetspartners på heldagarna.
På alla bandagar med Actionpics 2010 kommer det att lottas ut,
- Continental, ett valfritt set däck
- Bike, två helårsprenumerationer på tidningen Bike
- OKQ8 Oils, SBK olja

Välkommen att anmäla dig till dom bästa bandagarna 2010.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss med epost eller via telefon, besök www.actionpics.se .

// Actionpics

/Marcus & Lillan
 
Last edited:

igge-kock

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2007
Ort
linköping
Hoj
honda CB1000R 09
Då va 2 maj på mantorp bokat!! :) Någon som vet vad det är för bullerkrav, hittar ingen info på hemmsidan om det.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Då va 2 maj på mantorp bokat!! :) Någon som vet vad det är för bullerkrav, hittar ingen info på hemmsidan om det.

Alla dagar på Mantorp med Actionpics är bullerdagar, du behöver inte oroa dig ifall du har någon slags ljuddämpare på hojen för Mantorp har ett väldigt gynnsamt sätt att mäta :)

Dock efter kl 16.30 i September så är det bullerkrav men väldigt gynsamma sådan. När vi genomförde en RR träning i Sept med det flesta toppförarna i Superbike så var EN enda som utlöste buller-larmet med 1-2 db.

Du kan alltså vara lugn.

/Nitrous
 
Last edited:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Kul!
Varför ska hösten/vintern vara så lång? :huvet
 

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Hur funkar det med försäkringen i de olika grupperna nu? Har för mig att typ inga f-bolag har en hojförsäkring som gäller(inte ens trafik) på bandagar(förutom SMC kurser) nuförtiden, eller har jag fel? Hur kan ni ha en bandag för endast trafikförsäkrade mc i så fall?:va
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Hur funkar det med försäkringen i de olika grupperna nu? Har för mig att typ inga f-bolag har en hojförsäkring som gäller(inte ens trafik) på bandagar(förutom SMC kurser) nuförtiden, eller har jag fel? Hur kan ni ha en bandag för endast trafikförsäkrade mc i så fall?:va

Jo därför att fortfarande är trafikskadelagen en LAG och inget annat som går att avtala bort. Så länge det endast är trafikförsäkrade motorcyklar så anser vi att det kan bedömas som en trafikövning och därmed "kan" försäkringen gälla. Finns alltså inga garantier att försäkringen gäller men en god förutsättning och i flera fall med skador under året som gått så har den försäkrade fått ersättning även fast policyn från bolaget är att försäkringen inte gäller. Man har alltså hellre friat än fällt!

Vagnskada gäller däremot inte alls för den går enkelt att avtala bort genom villkor från försäkringsbolag. Att trafikförsäkringen inte skulle gälla försöker man avtala bort men det finns inget prejudikat och i dom fall vi känner till så har man hellre friat än fällt och låtit försäkringen gälla.
I trafikförsäkringen finns ett skydd för dig som person som är värdefullt

Det finns alltså inga garantier för att det är som jag skriver men en god förutsättning, men väldigt farligt vore däremot att blanda verkligen icke försäkrade med försäkrade om inte alla inblandade känner till insatsen!

En lagändring skulle sudda ut alla tveksamheter på riktigt.

//Nitrous
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Då var mantorp 2:a maj bokad och betald!

Premiär på "stor bana" för min del :banana

Bara 6,5 mån kvar...:rolleyes:

Jag valde snabb grupp då jag kört mycket gokartbana och är i snabbaste gruppen där!

Rätt eller fel?
 
Last edited:

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
En liten fråga.
Medel/Lugn: Plats finns
Snabb: Plats finns
Race 1: Plats finns
Race 2: Plats finns

Vad menas när det står så här. Race 1 och Race 2? är det snabb och jävligt snabb:D
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Då var mantorp 2:a maj bokad och betald!

Premiär på "stor bana" för min del :banana

Bara 6,5 mån kvar...:rolleyes:

Jag valde snabb grupp då jag kört mycket gokartbana och är i snabbaste gruppen där!

Rätt eller fel?

Det blir nog jättebra enligt min erfarenhet, svänga kan du och gasa på 3an 4an och 5an gör du säkert på gatan :)

Välkommen

/Nitrous

En liten fråga.
Medel/Lugn: Plats finns
Snabb: Plats finns
Race 1: Plats finns
Race 2: Plats finns

Vad menas när det står så här. Race 1 och Race 2? är det snabb och jävligt snabb:D

Vi delar in efter varvtid på Knutstorp och kan sen vartefter tiden går flytta förare för att racegrupperna ska vara så jämna som möjligt. Vi gjorde så förra året och det funkade grymt bra. Knutstorp är ju en sån teknisk bana att det lätt blir stora skillnader mellan förare.

/Nitrous
 
Last edited:

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Jo därför att fortfarande är trafikskadelagen en LAG och inget annat som går att avtala bort. Så länge det endast är trafikförsäkrade motorcyklar så anser vi att det kan bedömas som en trafikövning och därmed "kan" försäkringen gälla. Finns alltså inga garantier att försäkringen gäller men en god förutsättning och i flera fall med skador under året som gått så har den försäkrade fått ersättning även fast policyn från bolaget är att försäkringen inte gäller. Man har alltså hellre friat än fällt!
...........

Tack för ett bra svar! Skönt att få det förklarat av någon som vet.

Gotland & Gelleråsen bokat:tummenupp
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
kommer ni att ordna fler dagar på gotland, eller var detta allt? Man hade ju inte en suck att boka :huvet
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
kommer ni att ordna fler dagar på gotland, eller var detta allt? Man hade ju inte en suck att boka :huvet

Nej, men skicka oss ett mail på info(at)actionpics.se och skriv vilken grupp och vilken helg du vill köra för det händer såklart att någon får förhinder och inte kan köra men vill sälja platsen och väldigt många av våra deltagare använder sig faktiskt inte av sporthoj och vill då ha hjälp med att överlåta platsen till någon.

/Nitrous
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Synd att ni inte hade några körningar på helger på gelleråsen, krockar med jobbet :(
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Mantorp, Gotland, Gotland, Gelleråsen än så länge. Blir nog Knutstorp & Kinnekulle också :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Uppdaterat Kinnekulle Ring i första inlägget

Nu är datumet för Kinnekulle Ring spikat, 21-22 Juli !

Uppdaterar platstillgången under kommande helg då en och annan grupp börjar bli fullbokad nu.

/Nitrous
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Hur funkar det med försäkringen i de olika grupperna nu? Har för mig att typ inga f-bolag har en hojförsäkring som gäller(inte ens trafik) på bandagar(förutom SMC kurser) nuförtiden, eller har jag fel? Hur kan ni ha en bandag för endast trafikförsäkrade mc i så fall?:va

Jag kontaktade mitt försäkringsbolag angående om min vagnskada gäller på bandagar förutom smc´s kurser. Förklarade för dem att jag hade tänkt köra med actionpics nästa år och undrade helt enkelt hur det låg till. Fick till svar via mail att min vagnskada gäller så länge det inte är träning inför tävling, tidskval och tävling. Nu kör ju jag iofs inte en klass 7 hoj men det var helt ok för Bilsport & MC iaf:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top