HanneZ
Avställd
Det där har diskuterats ett antal gånger och tyvärr är det inte riktigt så enkelt. Det du citerar är mer eller mindre trafikskadelagen och om du ringer ditt bolag en gång till så är det inte säkert att du får samma svar. Vad jag vet så har inget ärende varit uppe i rätten så ingen kan riktigt säga vad som gäller, det hade inte det när jag va i kontakt med Folksam härom året angående samma ämne.Jag kontaktade mitt försäkringsbolag angående om min vagnskada gäller på bandagar förutom smc´s kurser. Förklarade för dem att jag hade tänkt köra med actionpics nästa år och undrade helt enkelt hur det låg till. Fick till svar via mail att min vagnskada gäller så länge det inte är träning inför tävling, tidskval och tävling. Nu kör ju jag iofs inte en klass 7 hoj men det var helt ok för Bilsport & MC iaf
Något som är helt klart är iaf att man skall läsa sitt avtal med försäkringsbolaget som fan läser bibeln istället för att lita på någon säljare. Detta har inget med Actionpics att göra men jag tänkte att jag skriver i tråden ändå...
Edit: Missade vad Nitrous skrivit ovan. Han vet betydligt bättre hur försäkringsbolagen agerar än vad jag vet. För den som är lite extra nervös är det dock inte helt fel att kolla upp det själv + ev. få det skriftligt av försäkringsbolaget.
Last edited: