2010 - USA & Route 66

Frille79

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2009
Hoj
CBR 1000RR - 04
Tjaba dabba dou!!!

Efter årets mc semester sa jag: Nu när vi de senaste två åren brännt två stabila rundor i europa vore det najs att stanna i sverige nästa år och dra på lite träffar istället...

Visst fan är det najs med lite hojträffar...

Men något som jag tror är supernajs är att dra till USA köra den gamla route 66 från Chicago till LA och givetvis en sväng förbi Las Vegas:yoparty:tuttar:yoparty

Och ska man köra route 66 ska det vara på en HD. Repsolen får vila några veckor.

Tanken har precis börjat att växa i skallen, ett frö är sått och all den där skiten.

Vad tror ni! Blir det ballt? Och det viktigaste av finns det någon här som gjort detta innan.

Pimp out!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tycker det låter som en helt underbar idé. Du är inte ensam om den kan jag säga. Personligen har jag ju en förkärlek till saker som inte håller som de ska så en gammal stelbens-harley som sprutar olja hade nog varit mitt val av hoj :brinnerup

Tycker helt klart att du ska sats på det. Ett resesällskap med egen hoj hade nog varit att föredra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom reseberättelser jag på senare tid har läst om från just route 66 ger sken av att det är slitet och nergånget det som en gång i tiden var storslagna truckstops och restauranger.

Det är inte den pulsåder det en gång varit, och turismen räcker inte till för att hålla dom ekonomiska hjulen snurrande...

Men visst, myten om route66 lever ju vidare...

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Du får väll inte ens lov att köra MC i California med europeiskt körkort utan måste ta ett där?

rswarrior

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
04 rswarrior
finns ett företag i norge som anordnar resor dit med hotel ,mc ,följebil själv tycker jag att det är lite äventyr att fixa allt själv :tummenupp

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
finns ett företag i norge som anordnar resor dit med hotel ,mc ,följebil själv tycker jag att det är lite äventyr att fixa allt själv :tummenupp

Fast följebil förtar väl ändå lite av tjusningen? Att hitta sovplats längs med vägarna i USA är också väldigt lätt att lösa när det blir aktuellt, i de allra flesta fall. Att slippa frakta över sin MC kan väl dock vara ett plus.

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Dom reseberättelser jag på senare tid har läst om från just route 66 ger sken av att det är slitet och nergånget det som en gång i tiden var storslagna truckstops och restauranger.

Det är inte den pulsåder det en gång varit, och turismen räcker inte till för att hålla dom ekonomiska hjulen snurrande...

Men visst, myten om route66 lever ju vidare...

Precis, det är snart 10år sen jag åkte Route66, det var nästan svårt att hitta den då den knappt fanns på kartan. Men gillar man vilda västern, rednecks och spökstäder (som jag gör) är det en höjdare.
Men vi åkte Lincoln med AC, för tänk på att det är jävligt hett i Texas o Arizona.

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Har med haft som dröm att åka kust till kust. Men vi var i USA i maj och åkte runt lite (tyvärr med bil) och jag längtar tillbaka.
vi körde Vegas - GrandCanyon - Flagstaff - Phinix - Palmsprings - LA och sedan kusten upp till SF med Golden Gate :). Tyckte det blev en ganska lagom tur på drygt 300 mil. Jag tyckte att det finns mycket att se längs vägen eftersom landskapet ändrade sig hela tiden.
Hoppas ni får en bra resa!

Last edited:

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Kolla hur du försäkrar dig.
Med egen båge härifrån torde det inte vara något problem - men om du tänkte om och skall köpa hoj där...?
Vet bara att när vi flyttade dit -00 så var just försäkring av fordon (bil i det fallet) inte helt självklart.

Bara ett litet tips.
(Skulle gärna hänga på även om farten inte blir i sporthojstempo :))

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag åkte den med bil -08 och tycker att den var lite väl rak för hojåka... Eller så var det all Captain Morgan o Corona som ger en skev minnsesbild.

SoX

Gick med
7 Oct 2004
Hoj
no
Har med haft som dröm att åka kust till kust. Men vi var i USA i maj och åkte runt lite (tyvärr med bil) och jag längtar tillbaka.
vi körde Vegas - GrandCanyon - Flagstaff - Phinix - Palmsprings - LA och sedan kusten upp till SF med Golden Gate :). Tyckte det blev en ganska lagom tur på drygt 300 mil. Jag tyckte att det finns mycket att se längs vägen eftersom landskapet ändrade sig hela tiden.
Hoppas ni får en bra resa!

Åkte LA till SF efter kusten (Highway 1), det är hur jävla coolt som helst. (Förutom en mexikansk afton i San Simeon med för mycket Tequila som orsakade massiv minneslucka.:))

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Jag kör gärna en följebil, företrädesvis en soppasugande CAB av något slag - en plats ledig bredvid men du skall vara glad, trevlig och låta mig vara herre över radion!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är på! En skön Harley i jeans å tisha på 66:an vore fantastiskt skönt! För mig är det det lite öde mackarna och alla torra, vidsträckta vyer som lockar fifan.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
USA har en "roadie" kultur med folk som åker land och rike runt i sina truckar, bilar & motorcyklar. Det borde inte vara några problem att fixa en kust till kust resa själv, bara man har pengar. Att hitta verkstäder & övernattningsplatser längst vägarna lär inte vara särskilt svårt. Infrastrukturen är väl utbyggd och vägarna är i utmärkt skick.

Har du viljan att göra det & stålars att finansiera så är jag övertygad om att det kommer att gå alldeles utmärkt! :) Arrangerade resor med följebilar är för mesar! :tungan

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC