Yamma riktar in sig på köpstarka medelålders feta (tyska?) män som tycker det är lite wildandcrazy med en offroadstukad komforthoj...vekt.
Smart tycker jag. Jag hade gjort samma om jag varit tillverkare. Dyrt att vara häftig och inte det primära för ägarna.
Sedan används en 1200 primärt för äventyrstouring. BMW:s "GS" talar ju tydligt om vad det innebär; - Gelände Strasse- inte endurokörning. Till det senare passar en mindre hoj bättre.
Tror inte att någon tycker den är så wildandcrazy, snarare praktisk för ändamålet.
Köra långt på en hög hoj med dålig sittkomfort och endurodäck är det inte många som gör.
Visst är det smart, men det blir en wildandcrazy-hoj för lönnfeta tyskar som tycker offroadstuket är jEtetufft på sin touringhoj (som bara går asfalt).
:massivefail
Tur Kåtte vrider ihop dugliga hojar än, de är rätt ensamma om det.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |