2011 Honda CBR 600 F

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
bara den inte blir för dyr. Teoretiskt sett skulle den kostat typ 5k mer än Hornet, vilket blir 100.000. Eller kanske 105.000 med ABS, vilket ändå blir typ, för mycket för en 600.
Speciellt när Z750 kostar 91.000
Z750 R 99.000,
FZ8-N ABS 95.000,
FZ8-S ABS 99.000,
GSR600 95.000
Gladius 650A 85.000
GSX 650FA 90.000
Bandit 650SA 88.000

Och att det kommer en GSR750 som ska konkurera prismässigt med Z750.
Så på grund av ett estimerat ganska högt pris, så tror jag att många kommer att välja en FZ8-S eller en GSR750 nästa år. Honda lär inte sänka priserna igen ..
Även om jag känner att jag skulle vilja ha en CBR 600F, så är det inget självklart val i det nya sällskapet. Det känns som japanerna har satsat en del på 2011 och jag tror att Honda är lite sent ute. Sisådär 3 år för sent

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Kan säga att om man väljer IF märkesförsäkring så kommer premien att vara ca 3ggr lägre än tidigare, för att den istället klassas som street 2 istället för sport - samtidigt som självrisken får sig en liknande reduktion!

Honda har åter tagit fasta på en av sina ursprungliga visioner - en bra hoj till folket! Jag tror att marknaden är större för landsvägsanpassade sporthojar än RR hojar. Och nu kanske man har råd att äga en dessutom! Hoppas bara att nypriset inte blir för högt.

:tummenupp för honda!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
och ju mer folk som köper en 600F och krashar den , desto dyrare blir försäkringen. Och så har man förstört Street2 klassen :(

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
och ju mer folk som köper en 600F och krashar den , desto dyrare blir försäkringen. Och så har man förstört Street2 klassen :(
Låter ju inge vidare, vi kanske borde påpeka det förutspådda förloppet till Honda så att de kan försäkringsklassa den som sport redan från första början? :) Skämt åt sidan så tror jag inte att den kommer vara så värst överrepresenterad i olycksstatistiken jämfört med andra street2-klassade hondor. Det är trotts allt en 600 kubikare, som dessutom har rätt långt till samtida RR-600:eek:r av diverse fabrikat.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Du kanske har rätt .. RR-piloterna kommer fortfarande att tråna efter och äga en R-hoj antagligen, och se lite ner på 600F , "det e ju bara en påklädd Hornet"

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Den gamla 600F fram till 2003 skulle kostat mig 19000 kr hel/hel att försäkra för 2 år sedan. Då föll den under "sport" - försäkringskategorin.
idag hade en CBR 600F 2011 kostat mig ca 7k hel/hel

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Ska bli kul att se vilket pris den landar på samt försäkringen, är den inte dyrare än Hornet kanske detta kan bli en nästa hoj. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kan säga att om man väljer IF märkesförsäkring så kommer premien att vara ca 3ggr lägre än tidigare, för att den istället klassas som street 2 istället för sport - samtidigt som självrisken får sig en liknande reduktion!

Honda har åter tagit fasta på en av sina ursprungliga visioner - en bra hoj till folket! Jag tror att marknaden är större för landsvägsanpassade sporthojar än RR hojar. Och nu kanske man har råd att äga en dessutom! Hoppas bara att nypriset inte blir för högt.

:tummenupp för honda!

Ledsen men nu jämför du äpplen med päron.
Premien kommer (om den hamnar i Street2) vara 3ggr lägre än CBR600RR... men det är inte samma hoj.
Så den är inte 3ggr lägre än tidigare... utan 3ggr lägre än en annan hoj.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Kommer säkert sälja bra... En möjlighet att köra kåphoj utan att för den skull gå på en gubbig cbf eller en 600rr med försäkringspremie som leder raka spåret till lyxfällan... En cbr1000f med runt 130-140hk och 220-230kg fulltankad i sportig design skulle nog oxå gå att sälja tror jag...

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Såja, nu har de första provkörningarna kommit:

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/first-ride-2011-honda-cbr600f/17469.html

http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/3976-honda-cbr600f-2011-provkoerd

Och en kortis från MCN: http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...March/mar0811-hondacbr600f-first-ride-report/

Fan vilken perfekt hoj för en som mig som använder hojen till all form av transport under den körbara delen av året. Vill-ha-hornen har växt till episka proportioner...

Edit: osåenvideo: http://www.youtube.com/watch?v=K6nKeHLLW2I

Last edited:

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Någon som köpt denna hoj än ? är skitsugen på den... provsatt den och tyckte den verkade riktigt skön.. ni som äger den hur långa är ni ? jag är 185cm.. tror ni den blir för låg för mig ? jag provade yamaha xj6 nyligen och satan vad oskön den var efter 1 timmes åkning hela arslet domnade ju bort direkt.... denna känndes mycket skönare.. körställning i..

Jag ska beställa från bikeport tänkte jag :D

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
känner en som körde en hornet ett par säsonger, han e typ 1,90+ han klagade aldrig på ergonomin. så nej, jag tror inte att den blir för låg. jag e 1.86 och satt bra på den.
Jag har kollat nu några gånger på denna hojen, och kan säga att jag har börjat reta mig på lyktan som liknar den nya VFR-en för mycket. Det här X-stuket alltså .. wtf. hoppas de fräshar upp den om nåt år

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...