Bokat gelleråsen i maj,sååå sugen å köra.
Välkommen
Bokat gelleråsen i maj,sååå sugen å köra.
Det är inte många som ligger under 1.20 på Gelleråsen.
1. Står det nån och klockar dig vid sidan av?
2. Blir du utsparkad om du ligger över tiden?
3. Får du några varv att värma upp eller måste det skaffas däckvärmare nu?
Kollar man på platsläget under Maj så finns inga platser kvar till "långsammaste" gruppen. Däremot finns det 17 platser kvar till mellangruppen. Känns som att det har blivit snefördelat, kan det bli aktuellt med en omfördelning senare?
Allt detta bygger på säkerhet vi vill ha så liten fartskillnad som möjligt, inte så mycket kunder som möjligt.
En förutsättning för att driva körningarna är kunder men det ska inte inkräkta på säkerheten.
Jämna grupper betyder mindre omkörning och det lika med mindre incidenter samma med deltagare ju mindre ju bättre vi har max25.
Vi tar tider på dom som ser snabba eller långsama ut i sin grupp om dom inte klarar sin grupp så får dom byta upp eller ner.
Om man har 1.25 som normal tempo mitt i sommarn så får man boka med en annan arrangör.
Och vi tar inga tider dom första passen eller i regn.
Tanken är att du ska boka grupp efter ditt normala tempo mitt i sommarn en sån förklaring skall till komma på sidan.
Mvh Peter ilar www.banåkning.nu
Ok, jag är med på noterna. Men det känns ju trots allt inte särskilt säkert. De flesta vet inte vad för tider de gör då tidtagning oftast är förbjudet.
Tom i de första inläggen i denna tråd finns en kille som aldrig har kört bana och ni uppmuntrar honom att komma trots allt. Det känns som att det inte är lika säkert längre när han kommer känna pressen att prestera 1.20 tider på sin första eller andra bandag.
Fan, jag låter ju som en gammal gubbe. Det är inte alls meningen att tracka ner på era körningar men jag tycker att upplägget låter farligare än normalt. Samt att folk för att vara på den säkra sidan har bokat in sig i den långsammaste gruppen, vilket, enl min mening, kommer medföra större fartskillnader.
( Eller så kanske är jag bara sur för att det inte finns någon plats kvar )
Hopp, jag är anmäld hos er på gelleråsen i maj, finns det nån möjlighet till att bli klockad runt banan mer än nån polare som förhoppningsvis trycker på rätt knapp
jag vet tiden ifjol men man vill hela tiden förbättra sig....
Om jag är där och du inte kör i snabbaste gruppen så kan du få låna min laptimer. Alltid lite peppande när man får upp tiderna medans man kör.
Annars kanske du kan låna någon transponder. De brukar ha på slingan då får du en exakthet på 1000 delar av en sekund.
Jag är fortfarande förbryllad över tidskraven och svaret jag fick var luddigt.
Om man inte ligger på 1:20, men inte långt ifrån kan man då, om ambitionen finns få lite hjälp att ta sig dit?
Ja du har rätt i att folk kan boka sig i fel grupp för att vara på säkra sidan, det ska vi ha ett utskick om.
Jag är dock helt säker på att folk vet om dom kör 1,20 eller fortare, har man inte tagit tid eller är nybörjare så ska man inte boka våran Gelleråsen körning utan Midlanda.
Vet ej vad jag tänkte med i första sidan sorry .
Är det gott om platser kvar inför midlanda 20-21 juni?
Vet inte om jag åka förens om 1-2 veckor.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|