Nitrous
www.actionpics.se
Tack för en bra helg. Uppehåll nästan hela helgen, en uppsättning nya sulor och äntligen under 1.30. Jackpot
/A
Najs Då är det bara att ladda inför säsongstarten på Mantorp Park i April/Maj nästa år
//Marcus & Lillan
Tack för en bra helg. Uppehåll nästan hela helgen, en uppsättning nya sulor och äntligen under 1.30. Jackpot
/A
Jag borde ha ringt..
3 pass fick jag, sen pissade min kylare.
Lyckades fixa det efter lite fulmek, men följdfelen haglade så efter regn, tappat tanklock osv fick jag totalt 4 hela pass och några skvättar.
Och 2 varv på skamkärran.. Yay
Mantorp och jag hör inte ihop!
Typiskt, inte din helg alls
Men efter regn kommer sol så vi hoppas att din hoj mår bättre och är fit for fight snart igen så går det bättre nästa gång
//Marcus & Lillan
Leca havet mot Mjölby är en bra uppfinning
// Marcus & Lillan
Tack Actionpics, och tack alla ni i race gruppen som hjälpte till med så inspirerande körning.
Jag måste försöka få in några hästar till under vintern så att man inte blir så tokstekt på rakan med min tjockmotard.
Hoppas ni haft roligt!
Nu till den stora frågan; körde mojja omkull?
En fråga..
Vad är en "mid pack" tid på Mantorp i Rookie600 egentligen?
STK-grabbarn åker väl 1.21 eller nåt sånt, men vad är "normalt" för oss med silvertejpade hojar och begränsad talang?
Hade ett mål på 1.28 första dagen, och 1.27-tider andra dan (1.27.999 hade varit ett uppfyllt mål). Nu fick jag ju bara 4 hela pass så den planen liksom sket sig rätt fett. Men var den realistisk, eller borde jag tom lägga ribban högre?
Så jag vet vad jag lägga i huvet till nästa år då jag tänkte köra ALLA pass och ge mig förutsättningarna att faktiskt lära mig nåt mer än att skruva under dagarna också.
Tror att bästa tid i Rookie har varit 1.23 eller nåt sånt. Kolla här från förra året, men då fick SST 600 och R600 köra tillsammans. Tror att Love Gillberg körde Rookie i listan och sen dom bakom.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2096027
Med några fler pass och att du hittar bromspunkter så tror jag 1.25 är ett realistiskt mål som du bör kunna klara med bra väder och några pass med lika snabba andra.
/Marcus
Grymt, tack!
Jag hade typ 1.30 på tredje passet. Men det säger liksom ingenting.
Mjölbysvängen fick jag till rätt bra, chikanen var också ok. Utgången parisaren och snabbhögern likaså..
Resten var som ett mörker. Även om det gick fortare igår em. så kändes det aldrig som jag riktigt fick det där flytet.
Men jag fick med mig en sak i helgen iaf. Det var KUL tt köra Mantorp, kändes inte riktigt så fram till lunch igår
Nästa år är jag tillbaka.
Hoppas ni haft roligt!
Nu till den stora frågan; körde mojja omkull?
Hehe
På hjulen var man trots att man åkte vilse mest hela tiden. Tog en och en halv dag att hitta runt banan någorlunda men dom sista passen dag två kändes helt ok!
Nytt rekord 6 bandagar utan att ha varit av asfalten inte illa!
Vi hade skit skoj och Mojja höll sig på hjulen, yay
Dock tappade han sin GoPro kamera, fast inte på banan som tur va. Men han fick ändå en örfil av Lillan
/Marcus
Tack själv. Men ärligt så var jag imponerad av din körning på KTM. Tycker du hade riktigt bra kurvhastighet på den där cykeln. Kom ifatt dig några gånger och det var ingen idé att göra nåt dumt försök innan ingången på en kurva, gick bäst att vänta till efter kurvan då effekten fick hjälpa med accelerationen.
Bra kört
/Marcus
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari