"Speedster Cup är i princip öppen för alla motorcyklar som har en motor på minst 400 cc och minst 35 hk på bakhjulet."
Hm. Jag tänker nog kämpa för att ändra reglementet där, i alla fall till säsongen 2016.
En elhoj som har över 35 hk är lätt att fixa. Men den kommer aldrig ha några cc.
Okej....? ;-)
"Speedster Cup är i princip öppen för alla motorcyklar som har en motor på minst 400 cc och minst 35 hk på bakhjulet."
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."
är inte;
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."
mer korrekt?
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."
är inte;
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."
mer korrekt?
Uppdateras speedstercup.se? Vore både bra och smidigt ifall vi exempelvis kunde få se tävlingshelgerna där
Det är nog längre varv i Speedster
Jag håller på att förbereder en ny version av speedstercup.se. Planerar att vara klar 1 april.
Synpunkter och förslag mottages tacksamt (helst i PM).
Planen är samma som 2014: SH är där vi tjafsar och har kul, speedstercup.se är dit vi skickar släkt, vänner, jobbkompisar och sponsorer som inte hänger här.
Kul för Hubner! Det kommer nog gå lysande!
Trodde faktiskt inte ER6 Cup skulle fortsätta. Blev ju ingen succé direkt...
Är 4 ER-6r som ska vara ready to race, sen får man se hur pass sanna ryktena är om ett antal till!
Hmphff!
Ska man bli varvad av FYRA ER-6r i år???!!!
Ska bli intressant att se hur ER6orna står sig mot de vanliga potentaterna i speedster i år.
Dock vill jag veta vad folk tycker om detta scenariot:
Alla minst fyra ER6r, med en antagen förarnivå högre än medel, ligger lagom sist in i andra svängen på Anderstorp (även Hubner hade ju legat dö-sist efter rakan) och ska fajtas om vem som är förbi flest i bromsningen... Man vill ju inte trycka av ett gäng fina Panigales i lekahavet
Kommer inte att hända. Alla kommer vara så upptagna med att garva åt den ER6:a som kör med den lägsta förarnivå som någonsin trillat ut ur en depå och ligger så olagom sist att de med pur förvåning tar stora omvägar och lämnar alla förståndiga spår vidöppna...
(Erfarenheten från 2014 visar att det aldrig blev ett problem)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |