2016 MotoGP: Red Bull Ring – Austria

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Honda har i videon i # 22 1:21 in i videon 7 högerkurvor och 2 vänsterkurvor, summa 9 kurvor.
Där den 9:e kurvan är kurvan in på start och målrakan. Var finns den kurva som Honda missat ?
Så det blir 10 kurvor.
Den "nya" kurvan måste ligga mellan två av de 9 kurvor Honda har.
Och på så sätt göra att kurvan före start och mål blir den 10:e.
Mellan vilka 2 kurvor i Hondas banskiss ligger kurvan Honda missat?
Som gör att den 10:e blir före start och mål.
Eller har crasch.net ett tyckfel? 10:e ska vara t.ex. 1a ????

Titta på Spielbergs egna lista över kurvorna i länken?
Jag skulle anta att det är en av de två icke namngivna kurvorna, antagligen nummer 5.
Jag har ingen aning om hur Honda satt sina kurvsiffror, men banan själva bör ju ha tolkningsföreträde till kurvnumreringen...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Titta på Spielbergs egna lista över kurvorna i länken?
Jag skulle anta att det är en av de två icke namngivna kurvorna, antagligen nummer 5.
Jag har ingen aning om hur Honda satt sina kurvsiffror, men banan själva bör ju ha tolkningsföreträde till kurvnumreringen...

:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar
Jag missade helt skissen längst ner på webbsidan. :rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar:rodnar
Då blir det en kurva till mellan Hondas 1a och 2a kurva och totalt 10 kurvor. Tack ! :tummenupp
Själv misstänkte jag feltyck eftersom man minskat bredden på banan och 1a kurvan är där banan är som bredast. Enligt den övre skissen.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det tidigare snacket om utsålt och potentiellt publikrekord verkar inte vara något svammel. Har aldrig sett så full camping och så bra drag på läktaren redan på en Torsdag.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Alltså, vad fan har hänt med Lorenzo? Satan så långsam han är med hans mått mätt...

Rossi ser stark ut tidigt i FP1 vilket inte hör till vanligheterna (eller jo, det börjar bli mer och mer vanligt, men ändå).

EDIT/

Nu verkar duccarna ha hittat lite mer fart, samt Lorenzo börjat hitta någon sorts fart.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Viñales visar att han vill vara med och leka. :tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Viñales visar att han vill vara med och leka. :tummenupp
Mjo,

Vinales tid är ändå 1.1s efter de tider man presterade i samband med testet så visst kommer bilden att förändras lite redan under FP2 om nu inte vädret gör en helomvändning.

Förarna är ute på hårdare däck nu, kurva tio har gjorts långsammare och temperaturen var riktigt låg under FP1. Frågan är hur mycket de förändringarna är värda när det gäller enstaka varvtid? VR ligger fortfarande en halv sekund över sina testtider medan Iannone och Dovi är 1.4s resp 1.1s ifrån sina testnoteringar.

Faktum är att den enda slutsatsen jag vågar dra är att det (som vanligt...) ser jämnare ut mellan stallen än vad som indikerades vid den tidigare testkörningen.

Men vilken vurpa av Pedrosa! :3freak Ren Preziosi-Ducceklass på det framhjulssläppet...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Mjo,

Vinales tid är ändå 1.1s efter de tider man presterade i samband med testet så visst kommer bilden att förändras lite redan under FP2 om nu inte vädret gör en helomvändning.

Förarna är ute på hårdare däck nu, kurva tio har gjorts långsammare och temperaturen var riktigt låg under FP1. Frågan är hur mycket de förändringarna är värda när det gäller enstaka varvtid? VR ligger fortfarande en halv sekund över sina testtider medan Iannone och Dovi är 1.4s resp 1.1s ifrån sina testnoteringar.

Faktum är att den enda slutsatsen jag vågar dra är att det (som vanligt...) ser jämnare ut mellan stallen än vad som indikerades vid den tidigare testkörningen.

Men vilken vurpa av Pedrosa! :3freak Ren Preziosi-Ducceklass på det framhjulssläppet...

Åjo, nog visar MV att vill han vara med och leka. :)
Det var ju samma förutsättningar för alla, sedan kanske just dessa förutsättningar passade Suzuki bäst.
Kul att det är jämnt mellan stallen.
Blir spännande att följa FP2. :)

Edit: Stavar som en kratta TROTS autokorrekt... :(

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Akta er för att dra för många slutsatser från FP1 eller från fredagen överhuvudtaget. Åtta grader i luften och tretton grader på asfalten. Inga däck i Moto2 eller MotoGP fungerar för detta. Låg däcktemp, lågt däcktryck, kallrivning och bredsladd in i kurva såväl som ut ur kurva.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Akta er för att dra för många slutsatser från FP1 eller från fredagen överhuvudtaget. Åtta grader i luften och tretton grader på asfalten. Inga däck i Moto2 eller MotoGP fungerar för detta. Låg däcktemp, lågt däcktryck, kallrivning och bredsladd in i kurva såväl som ut ur kurva.

:tummenupp

Är det fortsatt kallt nu på em?

Edit: Såg i sändning att det var 15 i luften och 18 på banan.

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Alltså... Nu är jag sååå förbannad! :mad:

Som kund (genom Comhem) på Viasat Motor är man nu borträknad, eftersom det ska visas svettig OS-tennis i två veckor. Satt i timslånga telefonköer hela torsdagskvällen, både hos Comhem och Viaplay, för att få reda på ett kundnummer så jag skulle kunna regga mig hos Viaplay. Varför det? Jo, genom grundligt sökande på deras sida luskade jag ut att de delar ut fritt Viaplay-tittande till sina Viasat Motor-kunder just denna helg:
Skärmbild (22).jpg
https://www.viasat.se/kundservice/a...3432&humany-kundservice-kontakt=/contact/3589

När jag så försöker regga mig och logga in på Viaplay går det inte alls. Ringer Comhem för att få reda på vad som är galet och tror inte mina öron när jag hör deras förklarng; Att bara ha Viasat Motor kvalificerar inte till konto hos Viaplay, trots att deras egen kundtjänst flera gånger sagt att ”Så har du kunnat gjort i alla år som du haft abonnemanget.”

Nähe, så trots vad som står på Viaplays egen hemsida, så är alltså vi MotoGP-följare lägre stående än nån jefla OS-tennis! På det fick jag inga svar, mer än att jag får vänta tills på tisdag, när reprisen sänds. På tisdag?! Suck...

Nu är jag så irriterad att jag måste ut och kyla ned mig några mil i rullen. Vi Viasat-kunder får alltså bara acceptera att bli satta på undantag och bli beskedligt klappade på huvudet.

Det kanske skulle ha blivit en egen tråd det här, men jag ville bara kräkas ur mig lite galla så länge.

Smagatusk

Guest
Alltså... Nu är jag sååå förbannad! :mad:

Som kund (genom Comhem) på Viasat Motor är man nu borträknad, eftersom det ska visas svettig OS-tennis i två veckor. Satt i timslånga telefonköer hela torsdagskvällen, både hos Comhem och Viaplay, för att få reda på ett kundnummer så jag skulle kunna regga mig hos Viaplay. Varför det? Jo, genom grundligt sökande på deras sida luskade jag ut att de delar ut fritt Viaplay-tittande till sina Viasat Motor-kunder just denna helg:
View attachment 432722
https://www.viasat.se/kundservice/a...3432&humany-kundservice-kontakt=/contact/3589

När jag så försöker regga mig och logga in på Viaplay går det inte alls. Ringer Comhem för att få reda på vad som är galet och tror inte mina öron när jag hör deras förklarng; Att bara ha Viasat Motor kvalificerar inte till konto hos Viaplay, trots att deras egen kundtjänst flera gånger sagt att ”Så har du kunnat gjort i alla år som du haft abonnemanget.”

Nähe, så trots vad som står på Viaplays egen hemsida, så är alltså vi MotoGP-följare lägre stående än nån jefla OS-tennis! På det fick jag inga svar, mer än att jag får vänta tills på tisdag, när reprisen sänds. På tisdag?! Suck...

Nu är jag så irriterad att jag måste ut och kyla ned mig några mil i rullen. Vi Viasat-kunder får alltså bara acceptera att bli satta på undantag och bli beskedligt klappade på huvudet.

Det kanske skulle ha blivit en egen tråd det här, men jag ville bara kräkas ur mig lite galla så länge.

Det är fan inte första gången heller. Vid fotbollsevenemang flyttar de också runt motorkanalen. Sade just upp mitt abonnemang.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Ja j@vlar vad Duccarna går. :)

Är det någon slutsats jag drar är det att det blir ett sjukt spännande race på söndag.

Jag skall låsa in mina naglar, inte ha NÅGOT ätbart i närheten och lägga fram en handduk för svetten från, det vi i min familj kallar, motoGP-händer. :hihi

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja j@vlar vad Duccarna går. :)

Är det någon slutsats jag drar är det att det blir ett sjukt spännande race på söndag.

Jag skall låsa in mina naglar, inte ha NÅGOT ätbart i närheten och lägga fram en handduk för svetten från, det vi i min familj kallar, motoGP-händer. :hihi
Ptjaa, låter som en bra plan :)

Suzuki och Yamaha som testat på banan behöver hitta mellan en halv och en sekund för att komma ikapp. Möjligt? Kanske, men de är jämbördiga med Ducati i erfarenhet från banan, och Ducati lär ju inte sitta med händerna i kors...

Honda har 1-1.5 s att leta reda på innan kvalet. De har säkert mer att jobba på då de inte testade här, men visst känns det som en hygglig uppförsbacke. CC på sin Honda är drygt sekunden efter Dovi och körde bra i f t Yamaha under testerna så det är inte alls otroligt att vi ser Honda i paritet med Yamaha och Suzuki redan i morgon. Men att de skulle lyckas jaga ikapp och förbi Ducati? Det är en helt annan femma...

Jag ser fram emot lite förarkommentarer kring vilka risker och möjligheter de ser inför kval och race. Jag vet en som inte kommer att önska sig kallt eller dåligt väder... ;)

Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det är fan inte första gången heller. Vid fotbollsevenemang flyttar de också runt motorkanalen. Sade just upp mitt abonnemang.

Viasat = skit! :huvet
Har redan sagt upp mitt abonnemang.
MotoGP videopass är det som gäller. :Bugar

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Min gamle far satte också morgonkaffet i halsen då han insåg att han inte skulle kunna se MotoGP på Viasat Motor. Även han har ringt och frågat vad i helvete de håller på med, bara för att mötas av någon överkaxig telefonsvarande person som tyckte att i OS-tider måste han väl ändå förstååååå att det är mycket viktigare att visa damfotboll och folk som badar ikapp än att visa en så pass obskyr sport som roadracing.

Han har förmodligen redan mordhotat denne person några gånger om, men jag brer ändå på med att utmåla Viasat som ohederliga skurkar. För det är precis vad ni är. Lova folk att de ska kunna se alla race. Ta betalt för detta. Och sedan INTE leverera. Snacka om att suga kunglig gammal träballe.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja nu är det inget jag orkar göra, men borde man inte kunna kräva pengarna tebax för dom har inte levererat det dom ska?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Man undrar sa flundran, är det nu tebax till eurosportepoken med reklamavbrott i direktsända lopp apropå att det ska visas på tv6

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ganska upprört på Viasat Motors facebooksida.

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
Ang. Lorenzo verkar hjärnspöken satt sog av senaste dödskrachen i moto2 .tycker mig skönja det mönstret nu när jag följt honom sedan -08 rädd o krasha .hoppas lorre kommer igen.

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
MotoGP videopass:

Igår på FP2 så hade jag strul med livesändningen ( den hängde sig hela tiden ) och blev lite irriterad.
Sansade mig och kollade snabbt i appens meny. Där fanns en feedbackfunktion. Beskrev felet och skickade in.
Döm om min förvåning när jag får ett mail efter 5 min där de ber om ursäkt och lovar att åtgärda det tekniska strulet. 3 min senare så funkar allt perfekt igen!!! Wow! Snacka om SUPPORT!
That's the way to go! :tummenupp:Bugar:banana

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...