Nja... Det är radien*radien*PI*slaglängden som blir volymen... Glömt gymnasiematten?
Citerar mig själv.
Läste matte senast för 12 år sedan så detta är säkert åt helvete fel:
Nja... Det är radien*radien*PI*slaglängden som blir volymen... Glömt gymnasiematten?
Läste matte senast för 12 år sedan så detta är säkert åt helvete fel:
Vad kör ni på för däck i speedster? Jag körde förra sommaren på Komp K och tyckte de fungerade bra, dock är jag lite fundersam på att testa något nytt i sommar. Har ni några tips?
Vad kör ni på för däck i speedster? Jag körde förra sommaren på Komp K och tyckte de fungerade bra, dock är jag lite fundersam på att testa något nytt i sommar. Har ni några tips?
Jag kör så jädrans långsamt så jag kör Dunlop Sportsmart 2 i torrt/fuktigt och (Dunlop?) regndäck i blött. Om jag blir snabbare byter jag till slicks i torrt...
Började rejsa i Speedster Cup 2015 och körde hela säsongen med Bridgestone V02. Funkade klockrent så kommer fortsätta med V02 hela 2016 också.
Passar på att säga HEJ till alla i Speedster 2016! Ska bli riktigt kul o träffa er alla på Anderstorp! 2015 var hur najs som helst och 2016 kommer bli minst lika bra om inte bättre såklart!! Kom gärna o säg hej i depån!
View attachment 429371
Rätt i princip. Men antalet cykler i ett modernt slick är så högt att man oftast sliter ut däcket innan det blir ett verkligt problem.Förutom slitage så är det antal värmecykler som gör att däcken blir dåliga (framförallt slicks). Om du har däckvärmare på mellan passen så kyls inte däcket och du får en värmecykel under en bandag istället för 10.
Sent from my Sputnik, totally lost in space
Rätt i princip. Men antalet cykler i ett modernt däck är så högt att man sliter ut däcket långt innan det blir ett verkligt problem.
Fort å fort. Jämför man med en otrimmad trehjuling så...Det är du det, Jåke, som kör så jäkla fort. Såna slöhögar som jag kör ju 2 säsonger på samma omgång slicks. Nåja, nästa i alla fall.
Sent from my Sputnik, totally lost in space
Fort å fort. Jämför man med en otrimmad trehjuling så...
Började rejsa i Speedster Cup 2015 och körde hela säsongen med Bridgestone V02. Funkade klockrent så kommer fortsätta med V02 hela 2016 också.
Passar på att säga HEJ till alla i Speedster 2016! Ska bli riktigt kul o träffa er alla på Anderstorp! 2015 var hur najs som helst och 2016 kommer bli minst lika bra om inte bättre såklart!! Kom gärna o säg hej i depån!
View attachment 429371
Jag har faktiskt sneglat lite på bridgestone V02, körde du medium fram och bak eller körde du soft fram medium bak?
Tack, misstänkte det.Medium bak och soft fram. ��
Sitter och ventilljusterar när nyheten man aldrig vill ha.. kommer
30 kvm som jag lånar i en lokal på 180kvm..som håller på restureras och som snart är klart..Skall hyras av mig och några bra vänner. Bor hos en bonde i en stuga på gården hans..har en gammal lada som görs i ordning
Nu har hyresvärden bestämt sig för att han inte vill ha verkstads lokal hos sig.
Helt plötsligt känns Anderstorp väldigt långt bort.. Bara börja leta ny plats att skruva.
men det känns rejsigt och gör mig glad.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |