2017, hur vill ni ha SH forumet? Tankar och idéer

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Glöm inte att den nya generationen är van att Google svarar på allt, överallt och hela tiden.
Vi gamla getter måste anpassa oss till det och inse att utan mobilen är dom totalt lost.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Surfar 95% Tapatalk, går på nya inlägg, där under kommer vad som helst upp.
Problemet är inte trådar som specifikt behandlar religion eller politik (vidhåller att andra forum finns för er/de som gillar sånt), tro mig jag brukar undvika dessa trådar...

Men skiten sipprar in i var och varannan vanlig tråd, där kan moderatorerna gärna röja hårt : thumbs up

PS. man behöver inte vara historielös eller politisk analfabet bara för man inte trycker ner sin uppfattning i halsen på andra så fort man får chansen ;)

Ah! Tapatalk... Tänkte inte på det, hörru.:öga

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Glöm inte att den nya generationen är van att Google svarar på allt, överallt och hela tiden.
Vi gamla getter måste anpassa oss till det och inse att utan mobilen är dom totalt lost.

Sen finns det den gamla generationen, som glömt att erfarenhet kommer av misstag, och tror att de alltid kunnat allt och alla andra är idioter. :näsblod

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Hoj
2014 yamaha xt1200
Sen finns det den gamla generationen, som glömt att erfarenhet kommer av misstag, och tror att de alltid kunnat allt och alla andra är idioter. :näsblod

Ska det inte vara tvärtom, de gamla har lärt av erfarenhet.
Man har även lärt sig att man visste bäst vid 15 och allt är inte svart eller vitt.

Men jag har även träffat gamla uvar som är som citatet ovan så ingen rök utan eld:D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu är det 2017!! Haft sjuklighet hemma mm. Men det glädjer mig att så många skrivit så öppet och ärligt :)

Genom åren har jag naturligtvis tappat intresset delvis och privat har lite för mycket hänt där jag fick en handikappad dotter (som vi nu har assistans för så vi kan jobba) som fyller 7 nu i januari. Livet blev inte som tänkt efter det... Bara att acceptera förändringen.

Jag har sen absolut hängt kvar i nu 16 år för pengar. Annat vore att ljuga...

Men jag har äntligen en hoj igen sen i våras efter köpt ett halvfärdigt nytt hus (som jag byggde klart) så vi fick en separerad "lägenhet" åt barn / assistenter. Samt byggde ett garage med kontor utanför hemmet. Jobbar hemifrån i 17 år typ. Segt ibland.

Saker har äntligen "landat" lite mer privat och det har gjort att även intresset för SH ökat! Jag vill gå igång sajten igen (jag får ej mer pengar för det...!). Mer folk på SH gynnar alla. Tror överlag SH är en positiv grej att läsa och skumma igenom varje dag. Iaf för mig är det oftast en dos jag behöver!

Jag har nu även läst igenom allt här i denna tråd och håller faktiskt med på allt.

Så jag kommer försöka införliva det ni önskar :) reklam påverkar jag dock inte. Tycker SH kan ha mycket ibland men inte jämfört med andra sajter...

Gott nytt på er oavsett!

(skrev lite öppnare om privat då det varit orsak till mycket man gjort fel / rätt över åren)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idag har SH längst upp 18 slumpade trådar från sista dygnet.
http://eforum.idg.se har möjlighet se de 100 senaste inläggen alternativt de 100 senaste trådarna.
Det ger större möjligheter gå tillbaka och hitta en tråd man är intresserad av.
Ideen att ta in nyheter från SMC tycker jag är bra.
För att i det längsta hålla amerikanska medier borta.https://www.brainyquote.com/quotes/quotes/r/redcloud170300.html
Jag blev negativ till USA efter kriget mot Irak 2003 när det visade sig att USA presenterat 1000 lögner i FN för att Irak hade massförstörelsevapen.
Och när jag började kolla upp USAs historia upptäckte att det var inte 1a gången. Exempel.
http://www.washingtonsblog.com/2014/05/90-deaths-war-civilians.html

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
Några önskemål:

Jag vill kunna se när mina vänner är online och kunna skicka pm utan att leta ihjäl mig efter nicket.
Varför heter motorcykel fortfarande "yrke"?
Varför inte lite mer aktivitet i forumet av Motorrad-gänget?
Anteckningsmöjligheten försvann.

Det här har jag tagit upp förut, men många moderatorer har inte varit aktiva på månader/år, byt ut!!
Jag vill se fler tjejer som moderatorer.
Jag vill att vi ska vara snälla och behjälpliga åt 125-åkare, nästa generation.

Om någon nu frågar för tusende gången hur man kopplar in diodblinkers, svara inte med "Googla din idiot" utan ha lite tålamod och hjälp till istället, folk blir ju rädda för att fråga till slut.

Ibland får vi frågor om mopeder, som inte ska finnas på SH enligt reglerna, då får man en anmälan om att ta bort skiten eller vafan eru moderator för?
Sen får man på skallen för det och vafan eru moderator för?

Personligen är jag moderator för att jag älskar att banna folk :smasha:smasha:smasha :tummenupp

not

:arsele:arsele:arsele

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
Nu vet jag att många hatar FB här och det är förstårligt. men det är också en massive yta med möjlighet att synas på.

Jag tycker man lätt borde skapa en "Sporthoj.com" sida på FB där man uppdaterar med trådar till idiotiska, fantastiska byggen, störda trådar allt bara för att synas. för att få folk till siten. Kolla på Sweclockers.com som exempel på hur man kan göra det (https://www.facebook.com/sweclockers/?fref=ts).

Observera att jag inte vill flytta ut folket till Facebook, jag vill snarare att facebook flyttar in hit och dem som faktiskt anavänder FB får en "påminlse" lite då och då om Mozz sughästar i abudabi.

Sen varför inte ha en "Gammal Going" tråd där någon väljer ut en tråd från förr och låter den synas på första sidan ett tag som en sticky. det finns ju enromt mycket rolig läsning här om man vet vad man skall leta efter.

Gott nytt år! :fyllisar

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nu vet jag att många hatar FB här och det är förstårligt. men det är också en massive yta med möjlighet att synas på.

Jag tycker man lätt borde skapa en "Sporthoj.com" sida på FB där man uppdaterar med trådar till idiotiska, fantastiska byggen, störda trådar allt bara för att synas. för att få folk till siten. Kolla på Sweclockers.com som exempel på hur man kan göra det (https://www.facebook.com/sweclockers/?fref=ts).

Observera att jag inte vill flytta ut folket till Facebook, jag vill snarare att facebook flyttar in hit och dem som faktiskt anavänder FB får en "påminlse" lite då och då om Mozz sughästar i abudabi.

Sen varför inte ha en "Gammal Going" tråd där någon väljer ut en tråd från förr och låter den synas på första sidan ett tag som en sticky. det finns ju enromt mycket rolig läsning här om man vet vad man skall leta efter.

Gott nytt år! :fyllisar

Jag vet några forum som gjort precis det du säger länkat till fuckbook o tamej fan så har forumen stendött rätt omgående.

Forum har morder svarta skälar som bara vill jävlas:)) banna folk, rätta folk, styra o ställa som dom värsta mini hittlers.. Har egna personliga uppfattninga..

Inget av detta finns på fejan där går att dividera helt fritt utan att det får konsekvenser.

Döda inte sporthoj genom fejan.

Mvh

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
Jag vet några forum som gjort precis det du säger länkat till fuckbook o tamej fan så har forumen stendött rätt omgående.

Forum har morder svarta skälar som bara vill jävlas:)) banna folk, rätta folk, styra o ställa som dom värsta mini hittlers.. Har egna personliga uppfattninga..

Inget av detta finns på fejan där går att dividera helt fritt utan att det får konsekvenser.

Döda inte sporthoj genom fejan.

Mvh

intressant att forumen dog ut när de syntes mer. kan ju tycka om FB skulle dödat Sporthoj så hade det hänt för länge sedan.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Yamaha MT-09 tråden finns både här och på fb, frågan är var klickas det mest ?
Det borde vara här i min mening.
Men är det på fb så dras snaran sakta åt för MT-09 tråden här på sporthoj. Våga vägra fb.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Javisst, grabbarna som startade"Bike"är ju fortfarande aktiva på ett eller annat sätt.
Vart tog andan och farten vägen?
Binge, Tomback, Gerry, Jonsson och hela gänget, vakna ur dvalan !!!
Du också Lofterud :hej:krama

Mors!
Jo jag har varit i dvala på riktigt det senaste halvåret, gick in i den berömda väggen, men börjar hitta tillbaka till livet. Om jag kommer att jobba aktivt på samma sätt framöver vågar jag inte sia om.
Kör hårt alla och jag tror att Swedie kommer att fixa det här också.
Ses på MC-mässan och ev på festen?
Hälsar Loftis

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
Z1000SX
Yamaha MT-09 tråden finns både här och på fb, frågan är var klickas det mest ?
Det borde vara här i min mening.
Men är det på fb så dras snaran sakta åt för MT-09 tråden här på sporthoj. Våga vägra fb.

Det bästa hade vart om man hade kunnat bara lägga länkar och avaktivera komentarer.

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Hoj
Japan
En community (läste inte sida 2, så den kan ha nämnts) som fordas vad jag vet är Garaget.org
De fick en rejält tune-up och sidan är så mycket mer än bara ett forum, även om forumet är väldigt aktivt.

Det är ett rätt trevligt ställe att bara klicka runt på och byggtrådarna håller ganska hög klass.

Klona inte, men ta en liten titt om det inte redan gjorts :):tummenupp

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...