Jag tror SH är en bra indikator på hur det blir om geten slutar.
Här är ju det flesta VR-fans och några är klart ointresserade, eller iaf mindre intresserade när VR är borta.
Ett regn-race, där varje kurva kan vara den sista, med ett fantastiskt sista varv av Marquez beskrivs som "tråkigt".
Det kommer definitivt bli ett tapp på åskådare/intresserade, jag skulle gissa upp mot 40%.
Tappet kommer sedan sakta klättra tillbaka men det kommer ta tid, om det någonsin händer, innan det är tillbaka på geten-nivåer.
Jag kommer sakna The GOAT, men jag kommer inte sakna buandet.
Undrar hur det hade känts om Lorre brutit en arm, ben eller ryggen medans man står och buar?
Liten klump i halsen då kanske?
Och va fan är det man vill åtstadkomma? Att MM, Lorre och någon annan inte kommer?
Är det verkligen race där inte de bästa är med man vill se? Bara Rossi på banan?
Jag har skrivit det förut:
Förarna riskerar liv och lem för åskådare och förtjänar ALDRIG burop!!!
Jag tror dock att det är en behövlig och naturlig rensning av "Motogp fantaster". Jag hävdar att det har nått den punkten där de gula clownerna faktiskt förstör upplevelsen på plats för de andra som inte håller på Rossi. Självklart kommer man tappa de utan raceintresse men i tid och längd kommer det att stärka hela Motogpcirkusen. Även Motogp's egna inlägg på Facebook visar en trend där de gula förstör för alla andra. Tycker dorna borde sköta modereringen bättre.
Jag är nog inte ensam att anse att detta förstör helheten med en såpass stor personkult där ytterst ansvarig bara tittar på.
Dags att ge de nya talangerna den uppmärksamhet och support de förtjänar istället för att kollektivt drömma tillbaka 10år i tiden.
Last edited: