Dom blåa har en nedåtgående trend vad det verkar det som..Jaha Tech3 Yamorna långt före dom blåa igen, en ny trend eller?
Kan vi försöka reda ut en sak angående däcken?
Soft - Kommer upp i temp snabbare, bättre grepp(?) men slits snabbare?
Hard - Svårare att få upp tempen, sämre grepp(?) men bättre livslängd?
Är det så enkelt?
Just det!
Rätt ofta läser man på SH att det ska knipas med benen runt tanken i bromsningarna, annars går det minsann inte att åka bana. Men det skiter MotoGP bevisligen i, de gör ju allt utom att knipa med benen.
Och ändå kraschar de bara ibland, så är det verkligen så viktigt?
Jag brukade innan jag krossade tre kotor i ryggen låsa fast mig i tanken med ena benet, och lägga an med insidan av låret mot tanken eftersom att jag satt lite åt sidan för att hänga av genom kurvan under inbromsningen, så nog kan man förankra sig i tanken med benen utan att knipa med båda benen om tanken.
Jo, det är klart att nånstans tar det stopp mot tanken, men det räcker det?
"På min tid" tog jag upp all kraft med armarna, hade inte en tanke på knipet. Men så hade jag alltid grym träningsvärk efgter de första träningarna på våren.
Vilket är sämre eftersom du får mer vikt på framhjulet då.
Ja, jag vet. Det är bara att erkänna att jag kört helt fel alla tusentals (?) varv jag lagt på bana. Jäkligt irriterande faktiskt!
Dom blåa har en nedåtgående trend vad det verkar det som..
Sorgligt men sant..... Vad har hänt? Ungpöjken Vinales verkar inte kunna utveckla hojen. Och VR säger att ingen lyssnar på honom. Fasen - de blå gick ju som satan innan ju...
Tyvärr har nog MM mognat så pass mycket så han kan ta hem Titeln genom att köra hyvsat "safe" resten av racen.
Safe? Såg du racet?
Nog har han mognat vad gäller att pace'a sig lite men Pöjken vill vinna alla race.
Det visade han i helgen, inte många celler i skallen som tänkte på mästerskapet de sista varven. .
Det är sådan racing jag vill se men bra att Dovi tog hem det till slut.
Helt meningslöst att jämföra glada amatörer med världens bästa.Just det!
Rätt ofta läser man på SH att det ska knipas med benen runt tanken i bromsningarna, annars går det minsann inte att åka bana. Men det skiter MotoGP-förarna bevisligen i, de gör ju allt utom att knipa med benen.
Och ändå kraschar de bara ibland, så är det verkligen så viktigt?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|