2017 Norton V4RR

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Najs liten leksak...
Men det bästa kommer på 0:18

"Theres not a proper british motorcycle out there"

Undrar vilken planet den clownen kommer ifrån..
Hört talas om Triumph eller :dummer

Fast som sagt ...underbart vacker spec. Carbon ver.

 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ruskigt fet !

Fast Trajja är nog lite mellanmjölk , dom har egentligen ingen modell som sticker ut (Rocket III iofs som den fetaste muskelhojjen ) och det enda "riktiga" retrostuk märket ... men ingen "Daytona Carbon 1000" tillexempel som kan hävda sig mot S1000RR osov
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Engelska hojar har viljat vara värst historiskt, det är knappast skon som Triumph fyller.
Som Pisken säger, dom har inga modeller som sticker ut, bara välgjorda hojar i klasser som redan har sina "värstingar".
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
E ju inte ens en 100% brittisk hoj då motorn e ju från en rsv4. Trajja e nog mer en proper brittisk hoj än det dära frankenstein "skräpet" :p

Spondon med en Rsv4 spis e det e det första jag tänker på när jag ser ramen iaf.
 
Last edited:

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
ruskigt fet !

Fast Trajja är nog lite mellanmjölk , dom har egentligen ingen modell som sticker ut (Rocket III iofs som den fetaste muskelhojjen ) och det enda "riktiga" retrostuk märket ... men ingen "Daytona Carbon 1000" tillexempel som kan hävda sig mot S1000RR osov

Ja lite så är det...
Dom skulle gjort en Daytona 1050. Med tanke på hur 675 är så skulle det nog blivit en killer.
Men den typen av plast hojar säljer inte idag därför dom lägger ner sin 675 med. Med jag e helt övertygad att när man pratar om Brittiska hojar så är det Triumph man tänker på först och inte Norton.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Liten korrektion, Norton använde främmande motorer på TT-hojarna. SG1 2012 till SG5 2016.. Precis som dom gjorde i 1907 års TT med Peugeot-motor. 1909 hade 6 av 8 modeller egentillverkade motorer. Den nya V4RR har en Norton motor.
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Bygger dom en wankel kan vi börja snacka.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Äh, dom flesta Norton med Wankel var ju polishojar plus några få racers.
Troligen omöjligt att uppfylla avgaskraven med en Wankel.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tja, det är väl en tolkningsfråga...? Norton med halva hojen byggd av Aprilia...? Eller Triumph med hela sin produktion förlagd till Thailand...?

Nu har inte jag faktacheckat ditt inlägg, men isf är han ju ganska på rätt med sitt påstående.... :)

Ariel gör ju nån hoj också iofs. :)
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Villken halva påstår du skulle vara byggd av aprilia?
Norton har en 72 graders V4 på 1200 kubik, Aprilias V4 har 65 grader och 1000 kubik. Brembo, Öhlins, Bosch är inte heller Aprilia. Tillverkar Aprilia magnesiumfälgar? Har Aprilia tank, sadel och skärmar i kolfiber? Ramen är inte samma. Norton har enkelsidig sving.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Tja, det är väl en tolkningsfråga...? Norton med halva hojen byggd av Aprilia...? Eller Triumph med hela sin produktion förlagd till Thailand...?

Skulle inte tro det...

Triumph has six-world class factories around the world, all 100% owned by our company. Two of these factories are based in Hinckley in the UK, just a stone’s throw from the Mallory Park race track – guess what we do there from time to time?! Three are in Chonburi, Thailand and one is in Manaus, Brazil.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Villken halva påstår du skulle vara byggd av aprilia?

Hojen är till största del utvecklad av folk med ett förflutet bakom RSV4 och jag vill minnas att man kört prototyper med just RSV4-motor.

Skulle inte tro det...

Triumphs normala upplägg är att bygga första årsmodellen i England, sedan outsourca till Thailand för att få ner produktionskostnaderna och tjäna pengar på resterande årsmodeller. Ungefär som BMW gör med bl.a. S1000R och RR.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Hojen är till största del utvecklad av folk med ett förflutet bakom RSV4 och jag vill minnas att man kört prototyper med just RSV4-motor.



Triumphs normala upplägg är att bygga första årsmodellen i England, sedan outsourca till Thailand för att få ner produktionskostnaderna och tjäna pengar på resterande årsmodeller. Ungefär som BMW gör med bl.a. S1000R och RR.

Men alla BMW motorcyklar byggs väl i Berlin, eller?????
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Hojen är till största del utvecklad av folk med ett förflutet bakom RSV4 och jag vill minnas att man kört prototyper med just RSV4-motor.

Triumphs normala upplägg är att bygga första årsmodellen i England, sedan outsourca till Thailand för att få ner produktionskostnaderna och tjäna pengar på resterande årsmodeller. Ungefär som BMW gör med bl.a. S1000R och RR.

Om jag skulle anställa några för att bygga en MC. Inte skulle jag haffa nån på gatan, utan givetvis anställer jag några som jag vet jobbat med liknande arbete förut. Det betyder ju knappast att den är tillverkad av företaget där de jobbade förut, eller? Det skulle ju vara som att påstå att Öhlins är delvis byggt av Showa, för att några killar på Öhlins tidigare jobbat på Showa.
Jag tycker att du är ganska orättvis mot nya tillverkare när du skriver så. Självklart tar man in så mycket information som möjligt om konkurrenternas starka och svaga sidor när man bygger en hoj. Korkad skulle man vara annars.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top