2017 Yamaha R6

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Honda har för tillfället lagt ner sin produktion av 600RR :(
Ah, så tråkigt, samma som med datyona 675 då... Får la ge lite eloge till att iaf kawasaki erbjuder en supersport 600 till de som vill ha iaf... borde iaf kunna erbjuda hojar på beställning iaf.

många iaf :p
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Synd att man inte passade på att göra något åt det något högljudda originalblåset.
När kraschkåporna sitter på lär det vara svårt att uppskatta den nya designen och den modifierade sadeln.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Riktigt snygg! Men varför gammaldags instrumentering?

Det kanske bara är jag. Men jag tycker om att ha en stor tydlig varvräknare.
Lätt att se snabbt var man ligger utan att behöva titta så noga. Tycker nästan att det känns sportigare/rejsigare när en stor varvräknare dominerar instrumenteringen.
Men det är klart att man kan trycka in mer information på en widescreen skärm. Också bättre för att se film eller spela Playstation/Xbox på. Är det Full HD eller 4K skärm på de andra nya sporthojarna?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jo, jag vill också ha varvräknaren i centrum. Och det är ju precis vad man får på den nya R1:an t.ex.
Stor tydlig skala i överkant på displayen. Programmerbara färgfält och shift points.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det kanske bara är jag. Men jag tycker om att ha en stor tydlig varvräknare.
Lätt att se snabbt var man ligger utan att behöva titta så noga. Tycker nästan att det känns sportigare/rejsigare när en stor varvräknare dominerar instrumenteringen.
Men det är klart att man kan trycka in mer information på en widescreen skärm. Också bättre för att se film eller spela Playstation/Xbox på. Är det Full HD eller 4K skärm på de andra nya sporthojarna?

Stor tydlig varvräknare OCH växelindikator med stora siffror är riktigt viktigt på banan.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bakram i magnesium och alutank är väl det som också är värt att nämna.

Har inte sett nåt ang nått nytt internt motor?

Lite sent kanske men magnesiumbakram har det väl vart sen -08, iaf. enligt reklamen när jag köpte min.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag var sugen en stund... TC känns lite överflödigt, däremot quickshifter som faktiskt vore skönt på en 600:a är den bara "förberedd" för? Och.. är motorn exakt samma? Lite trist att lägga pengar på en ny hoj och i princip få "samma" som man redan har..

Bra dock med smalare tank och sadel i om att de tidigare är så sinnessjukt obekväma.

Fortfarande sugen, men mindre sugen..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tycker det är förbaskat bra att det kommer en liten update, Det betyder om inte annat att 600 marknaden inte dör ut och att vi även i framtiden kommer ha en 600 klass.

Att man kanske önskade en helt ny modell med ny ram,motor,sving osv är en annan sak.

Hoppas nu Honda och dom andra hakar på och vi får till en liten hets på 600CC cyklarna som gör att tekniken går framåt och cyklarna blir grundligt uppdaterade :)

Tycker det snarare känns som ett försök att sälja gammal gröt men i ny, fin burk.

Om 600 ska ha någon framtid så måste den ju utvecklas, att honda inte ska fortsätta gör ju att yamaha inte behöver anstränga sig och istället levererar en sminkad gamling, hade yamaha faktiskt släppt en ny (viket det viskats om att det funnits sen flera år tillbaka) så kanske honda tagit upp stafettpinnen och gett sig in i fighten igen, nu finns det ju ingen anledning.

Vem ska lockas av en -08 med anti hitochdit-paket och ny grafik?

Nu kommer det sannolikt bli en jäkligt mycket bättre gathoj tack vare fjädringsuppdateringen, den var usel bak den gamla, men den kommer ju fortfarande inte räcka till i race på hög nivå och då är man ju där att de uppdateringar som finns är utan intresse för oss som inte kör gata och jag tvivlar att den blir prissatt så den säljer i volym och blir synlig och skapar begär.

Men, detta kanske är det bästa som går att tillverka utan att priset skenar iväg till orimliga höjder och vi redan sitter på det bästa som går att producera och sälja med vinst, då köper jag att dom sminkar lite.

- - - Updated - - -

Jag var sugen en stund... TC känns lite överflödigt, däremot quickshifter som faktiskt vore skönt på en 600:a är den bara "förberedd" för? Och.. är motorn exakt samma? Lite trist att lägga pengar på en ny hoj och i princip få "samma" som man redan har..

Bra dock med smalare tank och sadel i om att de tidigare är så sinnessjukt obekväma.

Fortfarande sugen, men mindre sugen..

Det blir billigare att köpa qs, tank och kåpstag/set.....


Ed. QS kommer standard i europa, US-modellen som är förberedd.

Ed2. Sen kanske man sitter på en som glassätarhoj nästa år ändå så det kanske är bäst att vara tyst... :D
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Om 600 ska ha någon framtid så måste den ju utvecklas- - - Updated - - -

Håller med.. jag vill egentligen köra 600 för att jag gillar smidigheten och att dom är lätthanterliga.. men samtidigt så gillar jag teknik och "prylar" så spontant så lutar jag åt en modern literhoj med massa balla features (som jag egentligen inte behöver) enbart av anledning att alla 600or känns mer eller mindre gamla,, vilket är tråkigt.. aldrig varit såhär kluven inför ev. hojbyte.. särskilt eftersom det inte skiljer några jättesummor i pris heller..

Ed. QS kommer standard i europa, US-modellen som är förberedd.

Aha, ok,, läste först att den har QS, sen att den bara var förberedd.. det förklarar förvirringen.. tnx!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Håller med.. jag vill egentligen köra 600 för att jag gillar smidigheten och att dom är lätthanterliga.. men samtidigt så gillar jag teknik och "prylar" så spontant så lutar jag åt en modern literhoj med massa balla features (som jag egentligen inte behöver) enbart av anledning att alla 600or känns mer eller mindre gamla,, vilket är tråkigt.. aldrig varit såhär kluven inför ev. hojbyte.. särskilt eftersom det inte skiljer några jättesummor i pris heller..

KRT versionen 2016 zx6r har ju de flesta system som 1000cc hojarna har, förutom möjligen launch control. Men olika effektlägen, antispinn, abs osv osv. Bara för att du ska ha lite mer att vela emellan :rofl:3freak
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top