Tycker det är förbaskat bra att det kommer en liten update, Det betyder om inte annat att 600 marknaden inte dör ut och att vi även i framtiden kommer ha en 600 klass.
Att man kanske önskade en helt ny modell med ny ram,motor,sving osv är en annan sak.
Hoppas nu Honda och dom andra hakar på och vi får till en liten hets på 600CC cyklarna som gör att tekniken går framåt och cyklarna blir grundligt uppdaterade
Tycker det snarare känns som ett försök att sälja gammal gröt men i ny, fin burk.
Om 600 ska ha någon framtid så måste den ju utvecklas, att honda inte ska fortsätta gör ju att yamaha inte behöver anstränga sig och istället levererar en sminkad gamling, hade yamaha faktiskt släppt en ny (viket det viskats om att det funnits sen flera år tillbaka) så kanske honda tagit upp stafettpinnen och gett sig in i fighten igen, nu finns det ju ingen anledning.
Vem ska lockas av en -08 med anti hitochdit-paket och ny grafik?
Nu kommer det sannolikt bli en jäkligt mycket bättre gathoj tack vare fjädringsuppdateringen, den var usel bak den gamla, men den kommer ju fortfarande inte räcka till i race på hög nivå och då är man ju där att de uppdateringar som finns är utan intresse för oss som inte kör gata och jag tvivlar att den blir prissatt så den säljer i volym och blir synlig och skapar begär.
Men, detta kanske är det bästa som går att tillverka utan att priset skenar iväg till orimliga höjder och vi redan sitter på det bästa som går att producera och sälja med vinst, då köper jag att dom sminkar lite.
- - - Updated - - -
Jag var sugen en stund... TC känns lite överflödigt, däremot quickshifter som faktiskt vore skönt på en 600:a är den bara "förberedd" för? Och.. är motorn exakt samma? Lite trist att lägga pengar på en ny hoj och i princip få "samma" som man redan har..
Bra dock med smalare tank och sadel i om att de tidigare är så sinnessjukt obekväma.
Fortfarande sugen, men mindre sugen..
Det blir billigare att köpa qs, tank och kåpstag/set.....
Ed. QS kommer standard i europa, US-modellen som är förberedd.
Ed2. Sen kanske man sitter på en som glassätarhoj nästa år ändå så det kanske är bäst att vara tyst...