Hade på känn att jag skulle bli besviken. Designmässigt en "facelift" av Panigalen. Jag hade svårt för Panigalen när den kom då jag inte gillar när hojar är för kompakta. Till slut ser ju föraren bara ut som en stor klump på hojen. Och det var en väldig blandning av raka och mjuka linjer. Men helheten kändes ändå okej och den var nånting helt nytt.
Nu känns det just bara som en facelift. Som att dom drog i lite ytor för att få det häftigare. Men allt blev skit. Bifogar bild på ett område som är katastrof, det är ju ett skolexempel i hur man inte ska göra. "Torterade ytor" och en blandning mellan mjukt och kantigt så det står härliga till, väldigt plottrigt. Ser ut som man tagit delar från flera hojar och bara slängt ihop. Hojen överlag ser väldigt tjock och framtung ut.
Man kan faktiskt diskutera design baserat på fakta men smaken är ju personlig. Jag gjorde ett Ducatikoncept för ett tag sen och kunde inte låta bli att jämföra, även om min skiss är lite extrem, en designers frihet Spegelvänd på bilden då jag inte hittade bild på Panigalen åt andra hållet när det begav sig.
Snyggaste Ducatin någonsin enligt mig är 1098, perfekta proportioner, aggressiv men inte för vulgär design, en grym helhet och inte en enda linje man skulle vilja ändra på.
...min skiss...
Hade på känn att jag skulle bli besviken. Designmässigt en "facelift" av Panigalen. Jag hade svårt för Panigalen när den kom då jag inte gillar när hojar är för kompakta. Till slut ser ju föraren bara ut som en stor klump på hojen. Och det var en väldig blandning av raka och mjuka linjer. Men helheten kändes ändå okej och den var nånting helt nytt.
Nu känns det just bara som en facelift. Som att dom drog i lite ytor för att få det häftigare. Men allt blev skit. Bifogar bild på ett område som är katastrof, det är ju ett skolexempel i hur man inte ska göra. "Torterade ytor" och en blandning mellan mjukt och kantigt så det står härliga till, väldigt plottrigt. Ser ut som man tagit delar från flera hojar och bara slängt ihop. Hojen överlag ser väldigt tjock och framtung ut.
Man kan faktiskt diskutera design baserat på fakta men smaken är ju personlig. Jag gjorde ett Ducatikoncept för ett tag sen och kunde inte låta bli att jämföra, även om min skiss är lite extrem, en designers frihet Spegelvänd på bilden då jag inte hittade bild på Panigalen åt andra hållet när det begav sig.
Snyggaste Ducatin någonsin enligt mig är 1098, perfekta proportioner, aggressiv men inte för vulgär design, en grym helhet och inte en enda linje man skulle vilja ändra på.
Bakdelens längd och utrymmet under den. Tanken har alldeles för stor volym jämfört med fronten. Ser ut som:Haha, då vill jag ju gärna veta exakt vad det är som fick dig spyfärdig
Vilken proportion, vilken linje, vilken yta eller vilken del och varför?
Den är lite för låg och lång som sagt då jag ville framhäva kontrasten mot Panigalen.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |