210 i munstycke?

wezter

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Yamaha DT125R
Hejsan Alla 125:a folk!

Jag lossade förgasaren idag på min Yamaha DT125R-05 och ville veta hur stort munstycke jag hade.
Jag kollade på munstycket och såg siffrorna 210 (hojjen är original 28mm förgasare).
I mina öron låter det väldigt stort men kan det vara rimligt?
Någon som vet på ett ungefär va ni har på era hojjar?

:pannkyss //Erik

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Kan kanske vara smart o säga vad det är för märke på förgasaren, då alla olika märken definerar storlekarna olika. eller vafan man säger:huvet

alltså ett dellorto strl 185 är inte lika stort som keihins 185..

Frippe_

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
Aprilia MX 125, -06
Jag har en dellorto phdh 28 bd (nördigt men jag kan namnet) på den satt 122 som original

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2877876 Jag har en dellorto phdh 28 bd (nördigt men jag kan namnet) på den satt 122 som original
Är det sådan skillnad på PHBH och PHDH alltså. :va För PHBH sitter det på crm:en och den har 142 i munstycke.

Till trådskaparen som Kiel har sagt så har mikuni väldigt höga siffror på sina munstycken så det stämmer nog bra. :tummenupp Annars skulle den blöddrat förjävla mycket om det hade varit en Dell'orto förgasare på org cylinder. :hihi

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Exakt vilken storlek på munstycket jag hade i min DT kommer jag inte ihåg, en bit över 200 var det iaf... 210 låter med andra ord rimligt.

Edit: I verkstadshandboken står det att man skall ha 210 i en ostrypt DTR. Sehr gut alltså.

Last edited:

wezter

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Yamaha DT125R
Okej.. Tack så mycket=)!
Det låter som 210 är rätt munstycke original, helt enkelt:D!

Frippe_

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
Aprilia MX 125, -06
Är det sådan skillnad på PHBH och PHDH alltså. :va För PHBH sitter det på crm:en och den har 142 i munstycke.

Till trådskaparen som Kiel har sagt så har mikuni väldigt höga siffror på sina munstycken så det stämmer nog bra. :tummenupp Annars skulle den blöddrat förjävla mycket om det hade varit en Dell'orto förgasare på org cylinder. :hihi

Oj..skrev jag phdh? Jag menade phbh...trodde jag hade lyckats hålla isär dem. Men hur som helst så hade jag 122 som original...nu har jag ett uppborrat 92 munstycke som jag hittade på jobbet i...ingen aning hur stort det är, men större än 122 är det och den går riktigt bra. :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...