2145 kr för första servicen!!!!!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Re: Re: 2145 kr för första servicen!!!!!

greven skrev:
Du bara gnäller om att allt är så dyrt hela tiden.... skaffa dig en annan hobby om du är så rädd om pengarna...börja knyppla eller nåt :hej

Min förstaservice gick på 300kr inkl stämpel :notme ....men då gjorde jag den iofs själv :tummenupp

Fortfarande full av dynga :crash
Inte fan betalar jag 2145 för en motardbåge när första servicen på min vägcykel kostade 1700 :mad:

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Silwer skrev:
ej svårt alls, skaffa bladmått med rätt mått på och ställ kolven i topp, sen är det bara att justera iaf om du har mutter-skruv justering på en sådan där. Men mer än 100 mil lär du komma innan du behöver justera.

det är väll rätt viktigt att justera ventilerna efter 100mil första gången, eftersom allt nöts in dvs ventilerna sjunker in i sätena något??

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
525
WaZZe skrev:
det är väll rätt viktigt att justera ventilerna efter 100mil första gången, eftersom allt nöts in dvs ventilerna sjunker in i sätena något??

Måste säga att det är väldigt olika, men det är klart att viktigt är det ju..
Jag kan säga att under min 100 mila servicen så kollade Ragge ventilerna och dom behövde inte ställas.
Sedan dess har jag gjort min service själv och inte har jag behövt ändra spelet på ventilerna heller, och nu har min 625:a snart rullat 900 mil...

420 har haft samma "tur" med sitt ventilspel på sin hoj som jag.
:rock

Så visst ska man kolla dom, men spelet behöver ju inte ha ändrats varje gång.

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
buLLit skrev:
Och var blev det billigast?
Måste släng in min Retta på service snart.

MC-service i Varberg var billigast, 1600 kr för en 1000-milaservice på R6. De har för närvarande 4 veckors väntetid, men Bike har 5.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var hos ragnar i tisdags med min 660. han bytte olja, filter, kollade ventilerna. summan blev inkl material 1140:- men då köpte jag ett filter till kompisens 640 också. Även om lelles ligger långt bort så tycker jag att hans service är värt det. se bara till att hojen är någolunda ren så blir han ännu gladare när han ska ta hand om den. fortfarande :confused: om dirtbike verkligen menade att de skulle ha 1800:- för en 100mil

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
UnderDOG skrev:
Min första service på min SV650 skulle gå på 1750 nått på Bike i Trollhättan...
Tyckte jag också var dyrt!

//Anders.
hämta hem min från just den servicen idag... kostar lika mycket i sthlm.. =( surt..

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
Marals76 skrev:
Har skickat mail till superbike i Göteborg o frågat vad de tar för första servicen..... Ska bli intressant.
skippa den idéen.. efter att ha sett hur klantigt de hanterade min hoj när de försökte strypa den(vilket de inte klarade, så jag fick göra det själv ändå + att han rundade skruvarna på förknasarna så det blev nästintill omöjligt att få bort dem igen..) så skulle jag aldrig titta åt deras håll igen när det gäller mekaniska saker, däremot hade de bra pris på hojarna..

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Hoj
En sån där snabb sak
DYRT!!!!
Gör den själv istället, du lär få spränga motorn om du ska få ut något på garantin!!!

häger

häger
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
CBR 954RR -02
Lämnade in min 640 på 100mila på Beviks Linköping, och lyckades tillslut tjuta till mig 10% rabatt för jag köpte den där ny och hade blivit lovad det
2300:- EFTER RABATT!! :finger
2 polare lämna in sina 660 för samma service och utan rabatt fick de betala 1600:- o 1900:- :confused:
:kulspruta Ska aldrig mer köpa nå´t där eftersom man blir straffad med dyr service :kulspruta

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Re: Re: Re: 2145 kr för första servicen!!!!!

Marals76 skrev:

Inte fan betalar jag 2145 för en motardbåge när första servicen på min vägcykel kostade 1700 :mad:

Du har inte funderat över VARFÖR det är dyrare med motarden??

På din väghoj kollas inte ventilerna vid förstaservicen med det görs på KTM'en.... så det är bara att se glad ut och betala..

häger

häger
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
CBR 954RR -02
Pratade nyss med Ragnar på Lelle´s.
Dom tog 995:- :tummenupp om du köpt hojen där!! Annars 1500:-.
Nästa hoj köper jag i uppsala, Trevliga att prata med, ger bra tips och verkar kunniga(har bara lite att gå på där med det är intrycket jag fick) :bow

ricky

Hårdrockare..............
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Kawa Z1000 08
Jag gjorde min första service hos dirtbike där jag köpte hojen.
De bytte olja, filter, kontrollerade ventiler mm. Där ingick 100 mil service så jag betalade inte en krona....

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW M3 -03
Jag köpte hojen på Superbike i Gbg, betalade bara
matrialet till 100-mila servicen, jobbet ingick...

/G

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Re: Re: Re: Re: 2145 kr för första servicen!!!!!

greven skrev:
Du har inte funderat över VARFÖR det är dyrare med motarden??

På din väghoj kollas inte ventilerna vid förstaservicen med det görs på KTM'en.... så det är bara att se glad ut och betala..

Det tar ju typ 20 min att justera ventilerna:mattias

Sedan åkte jag till Bike o pratade med min favorit försäljare :tummenupp idag och vips så behövde jag bara betala för materialet :tummenupp

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Re: Re: Re: Re: Re: 2145 kr för första servicen!!!!!

Marals76 skrev:
Det tar ju typ 20 min att justera ventilerna:mattias

Njaaa...det gör det på XR...men på KTM är det nog lite mer tidskrävande.. om man inte har dvärghänder...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo det blir jäkligt dyrt att få tag på och anställa folk med dvärghänder med, så man får förstå kostnaden:)
Lelles är väl mest ett vuxendagis nuförtiden tycker jag?
Eller de kanske är trevligare mot de som köper nya hojar där än oss andra som bara vill köpa reservdelar.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
995 på lelles, köpt hojen där, och ja dom ventiljustera min på 100mila.. dom stog tydligen inte helt rätt heller :)

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Marals76 skrev:
110818 Har skickat mail till superbike i Göteborg o frågat vad de tar för första servicen..... Ska bli intressant.

Jag frågade i höstas vad de skulle ha bara för att byta olja och filter: 1800 sa dem...+ så ska jag betala oljan...

DUMIHUVETFAAAN helt bananas i skallen tyckte jag :mad: ... eller så fattade jag fel...:va

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
sirSmokealot skrev:
2133406 Jag frågade i höstas vad de skulle ha bara för att byta olja och filter: 1800 sa dem...+ så ska jag betala oljan...

DUMIHUVETFAAAN helt bananas i skallen tyckte jag :mad: ... eller så fattade jag fel...:va

Hade precis innen min på 10h service... 2373 spänn totalt. :huvet

:(

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Marron skrev:
2133697 Hade precis innen min på 10h service... 2373 spänn totalt. :huvet

:(

Lurad!!
:hihi

1400:- fick jag ge för 100mil/servcie dock ej hos Ragnar för honom har man försökt nå, och vill han inte ringa upp så får det vara för min del!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!