22(23) åring som vill ha R1 försäkring

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vilket bolag rekommenderar ni? Jag har valt Trygg Hansa nu preliminärt. De gav mig premien 1932kr för September och sen 1050 nått i Oktober då den månaden enligt statistiken har mindre olyckor.

Jag som den 9e september nu fyller 23 har väl egentligen inga direkta val bland försäkringsbolagen? TryggHansa har av de 2 jag ringt gett mig 100kr under vad t.ex IF gav.

Är Bil-sport och Mc nått att ha? Tennant? (de gav mig iofs 252.000kr på förra 02R1an).

Trygghansa har det goa med att jag kan ställa på och av och endast betala för de dagar jag haft hojen påställd. En grej jag lär utnyttja...

Har försökt spana i diverse trådar efter ett liknande ämne, men väl inte direkt sätt nått som passar så jag skrev en ny tråd. :7peta

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Du kan ställa av och på med if.. Men kolla runt, det skiljer alltid, någon hundring sitter väl goare i tanken än i Fb:s ficka..

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Swedie skrev:
Vilket bolag rekommenderar ni? Jag har valt Trygg Hansa nu preliminärt. De gav mig premien 1932kr för September och sen 1050 nått i Oktober då den månaden enligt statistiken har mindre olyckor.

Jag som den 9e september nu fyller 23 har väl egentligen inga direkta val bland försäkringsbolagen? TryggHansa har av de 2 jag ringt gett mig 100kr under vad t.ex IF gav.

Är Bil-sport och Mc nått att ha? Tennant? (de gav mig iofs 252.000kr på förra 02R1an).

Trygghansa har det goa med att jag kan ställa på och av och endast betala för de dagar jag haft hojen påställd. En grej jag lär utnyttja...

Har försökt spana i diverse trådar efter ett liknande ämne, men väl inte direkt sätt nått som passar så jag skrev en ny tråd. :7peta

Varför inte fråga Folksam? Billigast för mig, samt att man kan köra bana... :7peta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Verkar bli att ringa Folksam imorgon!

hehe, jag har bara haft Trygghansa som försäkringsbolag i 1 dag.. hoppas de inte blir sura eller nått. =)

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Swedie skrev:
Verkar bli att ringa Folksam imorgon!

hehe, jag har bara haft Trygghansa som försäkringsbolag i 1 dag.. hoppas de inte blir sura eller nått. =)

Äsch, då! De blir inte sura :hihi
Man kan även ställa av med Folksam :banana

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Swedie skrev:

Dem kan du nog glömma. Jag har för mig att jag fick 50' för trafikförsäkring av dem. :galen De vill bara ha gamla lågeffekthojar.

Blev LF för mig. Ungefär 9'/år för hel. Tillåter banåkning också.

HanneZ

Guest
snaijk skrev:
kan du ställa av och på över nätet?
Ja de kan man, men de dom mena var att försäkringsbolaget inte tillåter att man ställer av. Det går alltså att ställa av men premien blir lika hög!

HanneZ

Guest
Lustigt de där, folksam har nästan halva priset gentemot if o th för mig. Prioriterar dom bonnlurkar som img kanske?

/ Hannes

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Kan bara konstatera som du säkert redan vet att du har försäkringsbolagens mot dig :näsblod
23 år och R1 klingar dåligt i försäkringsbolagens öron.

Jag kommer snart att byta bort min sursuki mot en R1-00 och billigast
var folksam med 1450kr/mån under 6 månader i halvförsäkring, bra med stöldskydd också.

Kan tillägga att jag har haft kortet sedan sommaren 2004 :yoparty

Ganska okej premie tycker jag, jag har dock haft B kort i 11-12år så jag har ju 75% trafikbonus som man får ange i deras ansökningsforulär.

Är det enbart trafikförsäkring som du tänker teckna ?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Vi snackar helförsäkring nu va? 2000 i månaden låter ju kanonbilligt för en 23 åring med en -04 R1a tycker jag. De flesta av de jag känner som är äldre, har haft kort längre och har äldre sporthojar betalar därikring. 1000 kr för oktober låter som rena klippet.

Ska bli kul att höra vad du får av Folksam, tror nog att det blir högre än 2000 i månaden för din del.

När jag ringde Bil-sport MC så var första frågan jag fick vad för sorts motorcykel det gällde.

När jag sa att det gällde en R1a sa hon bara att en sån vill de inte försäkra alls men eftersom de är tvingade att erbjuda trafikförsäkring så var den så dyr att hon inte ens ville säga hur mycket det skulle bli.

Men du har ju kört den där R1an ett tag, har du inte haft nån försäkring eller?

HanneZ

Guest
Kreuger skrev:
Vi snackar helförsäkring nu va? 2000 i månaden låter ju kanonbilligt för en 23 åring med en -04 R1a tycker jag. De flesta av de jag känner som är äldre, har haft kort längre och har äldre sporthojar betalar därikring. 1000 kr för oktober låter som rena klippet.

Ska bli kul att höra vad du får av Folksam, tror nog att det blir högre än 2000 i månaden för din del.

När jag ringde Bil-sport MC så var första frågan jag fick vad för sorts motorcykel det gällde.

När jag sa att det gällde en R1a sa hon bara att en sån vill de inte försäkra alls men eftersom de är tvingade att erbjuda trafikförsäkring så var den så dyr att hon inte ens ville säga hur mycket det skulle bli.

Men du har ju kört den där R1an ett tag, har du inte haft nån försäkring eller?
Trafik...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Kreuger skrev:
Vi snackar helförsäkring nu va? 2000 i månaden låter ju kanonbilligt för en 23 åring med en -04 R1a tycker jag.

Det är troligen inte hel, om så är fallet så är jag den förste att säga grattis för
då är det riktigt billigt...

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Vi har ca 1800:- i månaden från våran R1:a halvförsökrad på IF.
Den står på sambon som är 23.

/Annicka

Swedie skrev:

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Men jag räknar så här. Jag har IF.
Helårspremien ligger för mig på 19'000. Men ioch med att jag bara har den på ställd på sommar halvåret så blir då premien 19'000/2=9'500 (plus att när den e avställd vinter halvåret kostar det 68:-/mån)68*6=408. 9'500+408=9'908.
Så då blir min premie 9'908:-. Och då får jag köra ett halvår.
Sen så har inte jag den påställd ett halvår. Nån månad eller två när sommarn e som bäst förblir den påställd hela månaden. Men annars brukar jag ha den avställd under veckorna och köra mestadels helger, då jag jobbar till 19.00 på kvällen. Så har jag den påställd på helgen enbart då blir den inte ens påställd hälften av en månad. då en helg är tre dagar, och 3 dagar * 4 helger på en månad är lika med 12 dagar. 12 dagar gentemot 30 som det är på en månad är mindre än hälften av månaden. så då kan man halvera den tidigare summa som jag fick tidigare i det här tråkiga stycket.

Så alltså då kan man säga att jag betalar när man har räknat på det, ca 9'908/2=4'954.
Så för 4'954:- om året så får jag köra alla helger (fre lör sön) i ett halvår.
Det jag försökte säga är att det är bra att man kan ställa av och på hoj hur man vill.

:yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag fick en premie på 893kr hos Folksam för Trafik. Fick duga... det kostade 1700kr för halvförsäkring.

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1
Jag betalar cirka 1700 kr i månaden hel/hel hos if för min R1:a men då är jag visserligen 33 år..

Men har ju även ett färskt körkort.........

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0