22 Maj. SMC Kinnekulle (bilder)

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
Halloj!

Här kommer några utlovade bilder, och en länk till resterande 174 bilder :tummenupp
Creds till den killen/tjejen med den röda Dunderstormen .. ruggit snygg cykel de där

maila eller pm´a mig om det är någon bild ni vill ha så löser vi det :) Snor ni bilden utan tillåtelse kommer jag skicka en faktura på ett saftigt belopp :banana


Jag va riktigt impad av eran körning, kollade iofs inte så länge men tyckte alla körde med hövvet å inte :arsele :rofl


Skulle jag missat någon så har säkert den andra fotografen (Anders) någon bild, bara att höra av sig så fixar vi det :hihi
 

Bifogat

  • DSC_5101.jpg
    DSC_5101.jpg
    46.3 KB · Visningar: 143
  • DSC_5113.jpg
    DSC_5113.jpg
    33.7 KB · Visningar: 106
  • DSC_5117.jpg
    DSC_5117.jpg
    39.4 KB · Visningar: 89
  • DSC_5190.jpg
    DSC_5190.jpg
    45.8 KB · Visningar: 109
  • DSC_5202.jpg
    DSC_5202.jpg
    49.7 KB · Visningar: 100

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Ort
på andra sidan bron...
Hoj
R1 -01
Mycket bra bilder! Ska inte nämna vem jag var av de bilderna.

Tyvärr är det nog inte bilderna man kan klaga på varför de ser så konstigt ur när jag kör. Kan det vara att man är nybörjare kanske?

Hur var det för er som körde hem till stockholm? Vi körde bil med hojarna på släpet och pendlande mellan att ha vindrutetorkarna på halvfart till max. Var nere i 60km/h ettt tag för man inte såg nå´t. Tyckte faktiskt ganska synd om er. Fast jag satt ganska skönt i min bil. hehehe

/Mycket glad efter en lärorik dag med lite för mycket regn tyvärr.
 

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Ort
Kyrkogården... nästan
Hoj
SV1000 S
Röjås skrev:
2183276 Mycket bra bilder! Ska inte nämna vem jag var av de bilderna.

Tyvärr är det nog inte bilderna man kan klaga på varför de ser så konstigt ur när jag kör. Kan det vara att man är nybörjare kanske?

Hur var det för er som körde hem till stockholm? Vi körde bil med hojarna på släpet och pendlande mellan att ha vindrutetorkarna på halvfart till max. Var nere i 60km/h ettt tag för man inte såg nå´t. Tyckte faktiskt ganska synd om er. Fast jag satt ganska skönt i min bil. hehehe

/Mycket glad efter en lärorik dag med lite för mycket regn tyvärr.


Det var för jävligt att ta sig hem i regnet!!! =)

Mina händer och fötter var redan bortdomnade en bit innan Västerås. När ja och CBR:en skildes åt i V-ås så stog ja på lite mer för att komma hem snabbare.... marschade väl en 140 eller så och när det regnade som värst och ja inte såg nåt alls så va ja ner runt 100 strecket.... sen satt ja i varmduschen i säkert en halvtimme för att få tillbaka lite värme.. =) huva!

Men det var ju en kanondag iaf!! Vi i grupp 1 hade ju ändå mest tur med vädret så vi kunde ju ösa på lite... ja hade askul!!!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Röjås skrev:
2183276 Hur var det för er som körde hem till stockholm? Vi körde bil med hojarna på släpet och pendlande mellan att ha vindrutetorkarna på halvfart till max. Var nere i 60km/h ettt tag för man inte såg nå´t. Tyckte faktiskt ganska synd om er. Fast jag satt ganska skönt i min bil. hehehe
Var ju strålande väder med lite regn som öste ner hela vägen till Enköping där vart det lite bättre så jag passade på att göra ett snabbstopp på McDonalds för att få i sig lite varmt kaffe och byta handskar. Måste fixa överdrag till skorna för de är fortfarande dyngsura.

Jag tog några kort som jag lägger upp så fort som möjligt men tyvärr vart det mesta suddigt eftersom jag inte hann kolla några inställningar på kameran utan stormade ut lite snabbt innan teoripassen för att få några kort.
 

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Ort
på andra sidan bron...
Hoj
R1 -01
Stormen skrev:
2183669 Det var för jävligt att ta sig hem i regnet!!! =)

Mina händer och fötter var redan bortdomnade en bit innan Västerås. När ja och CBR:en skildes åt i V-ås så stog ja på lite mer för att komma hem snabbare.... marschade väl en 140 eller så och när det regnade som värst och ja inte såg nåt alls så va ja ner runt 100 strecket.... sen satt ja i varmduschen i säkert en halvtimme för att få tillbaka lite värme.. =) huva!

Men det var ju en kanondag iaf!! Vi i grupp 1 hade ju ändå mest tur med vädret så vi kunde ju ösa på lite... ja hade askul!!!

Jag mös riktigt gott när du låg och körde brevid min Volvo. Musiken spelade - We built this city av Starship och värme fanns det gott om, var faktiskt tvungen att skruva ner lite. :lol
(tyckte lite synd om er faktiskt)

Kan instämma att grupp 1 hade tur. Vilket pasade mig perfekt.

Fick du några blixtar i huvet? Vi hade några close calls med blixten den var inte allt för långt borta.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Hemresan till Norrköping var 24 mil nonstop i hällregn. Mina fingrar är än idag lite stela.
Annars var det en toppendag. Man skulle hamnat i grupp 1 bara. :4skrika
Aja, man fastnade på 4 bilder iaf. Alltid nåt! :tummenupp
 

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Ort
Kyrkogården... nästan
Hoj
SV1000 S
Röjås skrev:
2183892 Jag mös riktigt gott när du låg och körde brevid min Volvo. Musiken spelade - We built this city av Starship och värme fanns det gott om, var faktiskt tvungen att skruva ner lite. :lol
(tyckte lite synd om er faktiskt)

Kan instämma att grupp 1 hade tur. Vilket pasade mig perfekt.

Fick du några blixtar i huvet? Vi hade några close calls med blixten den var inte allt för långt borta.


HAHA! jo ja såg hur du mös i värmen! Va ganska avis kan ja ju lugnt säga.. på bil, släp och speciellt värmen och musiken.. =)

Jasså det blixtrade också? Det missade ja helt.. hade fullt upp me att kolla vart vägen tog vägen eftersom det vägrade sluta spöregna. Ja är inte religös av mig men ja satt och svor åt han där uppe för han verkar ju ha nåt emot mig och långturer på hojen. =) Och värst va ju att när ja närma mig stan så va det ju typ torrt på vägarna....... suuurt!!!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Åhh vad det ser underbart ut :kär

Längtar efter att få känna skillnaden mellan hoj och bil på bana. Förhoppningsvis får man pröva på redan till höst. Om man känner sig säker nog på hojen för bana..
 

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Ort
på andra sidan bron...
Hoj
R1 -01
Jag tog mitt kort i okt förra året. Köpte en R1 för en månad sen. Har väl kört totalt 10 - 15 dagar på hoj innan jag åkte till SMC. Kan säga att det bara var positivt att åka dit direkt. Jag har lärde mig så sjukt mycket och kapade säkert 10 - 20sec per varv mellan början och slut på dagen. Gjorde en enorm skillnad.

Sen blev jag förvånad över hur fort man kunde köra i regn.

Kör bana direkt då har du chansen att träna på saker du inte gör i trafiken. Du lär dig känna hojen och dess/dina gränser.

Sen är det sjukt skoj också det får man inte glömma bort.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Röjås skrev:
2184304 Jag har lärde mig så sjukt mycket och kapade säkert 10 - 20sec per varv mellan början och slut på dagen. Gjorde en enorm skillnad.
Vad var det de sa på kursen nu igen... att man skulle lära sig för att ha bättre marginaler inte för att köra snabbare :mattias :7peta
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
det var helt oplanerat att fota denna dag, Anders ringde mig strax efter 9 och ville att jag skulle åka med för att ta lite bilder på hans svåger (som inte fick starta pga slitet bakdäck :arsele )


PM´a gärna nästa gång om ni vill ha en fotograf med Jag ställer självklart upp och tar bilder på er.. (som ni sedan kan köpa och göra mig ännufetare i plånboken :gnissla )


/Adam
 

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Ort
Kyrkogården... nästan
Hoj
SV1000 S
Jag håller med fullständigt!!! Ja ångrar att ja inte gick en kurs under min första säsong istället för min fjärde. Ja fick lära om mig lite granna måste ja erkänna! Och självklart lägga till en hel del också! Men hur kul som helst!!

Gå en kurs så fort du bara kan "Rush" och alla andra för den delen. Efter det så kommer du känna dig säker nog att ta ut hojen i trafiken och inte tvärtom.

Kan säga att som hojåkare blir man en mycket bättre och säkrare förare i trafiken oavsett färdmedel. Vi måste nämligen snabbt lära oss att tänka åt alla andra (ursäkta uttrycket) idioter som har hittat sina körkort i ett flingpaket och inte har en susning om vad dom sysslar med på vägen eller vart dom har bilen. Vissa borde inte få göra annat än gå på trottoaren eller åka kollektivt... :hihi
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
AdamGS500 skrev:
2184383 det var helt oplanerat att fota denna dag, Anders ringde mig strax efter 9 och ville att jag skulle åka med för att ta lite bilder på hans svåger (som inte fick starta pga slitet bakdäck :arsele )


PM´a gärna nästa gång om ni vill ha en fotograf med Jag ställer självklart upp och tar bilder på er.. (som ni sedan kan köpa och göra mig ännufetare i plånboken :gnissla )


/Adam
kul och se lite bilder, de var riktigt fina också. Synd att ni inte stannade lite längre, vart lite bättre väder efter lunch... och sen vart det mycket sämre.
 

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Ort
Kyrkogården... nästan
Hoj
SV1000 S
förlåt... Rash ska det stå.... sorry mate!

Maciej EVO VI skrev:
2184356 Vad var det de sa på kursen nu igen... att man skulle lära sig för att ha bättre marginaler inte för att köra snabbare :mattias :7peta


Jo men samtidigt så går det ju snabbare just för att du har större marginaler.
Som han som höll i större delen av teorin sa... titta på Rossi... ser ju ut som att han söndagskör nästan just för att han är så lugn i sadeln... och lugnet kommer ju av att man har marginalerna på sin sida... =)
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Joo...vädret hem till Gbg från Kinnekulle kunde helt klart varit bättre! Ösregn/åska med starka sidovindar gjorde att man låg på tanken i 60-80 km/h på motorvägen, hur ser inte det ut då? :lol
Men annars var dagen kul, hade varit roligare med torr asfalt men även våt väglag ger erfarenheter :tungan

Tycker dock synd om de 2 stackare som krashade. Inga personskador som tur va. Men hojarna var av nyare modell :död
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top