185 literhästar?
Suzen ger väl 175 på en liter om jag inte minns fel?
Kawan då, (10:an)? Ligger väl också runt 175 literhästar.
600
rna ger typ 200 literhästar men dom är mindre än literhojarna och kan alltså varvas mer (och det är ju det som ger effekten). ZX12:an är större än literhojarna och borde alltså inte klara riktigt lika mycket.
Om det sen är 223 hp på baktofflan så snackar vi nästan 200 literhästar på veven. Dvs samma effektuttag som värsta 600
rna klarar.
Nu är det svårt att säga sånt här men i konsumentupplysningens namn får man väl säga att den som avser att köpa den där ska syna bromspappren riktigt noga. Och finns det inte seriösa bromspapper och seriösa kvitton med noggrannt specificerat vad som gjorts så finns inte effekten heller.
Och en köpare bör ta med en ägare till en likadan otrimmad hoj. Den snubben ska känna markant skillnad mot sin egen hoj, annars pratar vi otrimmat.
Jag är skeptisk.
Edit: Hann komma några inlägg medan jag skrev. Om man nu kan få så stor volym i en ZX12:a så kanske effekten finns där men varför står det inte i annonsen? Många cc säljer bra, det fattar vem som helst. Dessutom ger det mer trovärdighet till en effektsiffra som annars är tveksam. Varför skriver man då inte ut vad som gjorts?
Kanske bara är jag som är skeptisk till allt bra så länge det inte finns fakta?
Nä, om det bara vore jag som vore skeptisk skulle tråden inte ha startats.