222hk i en tolva utan turbo?

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
skoteridioten skrev:
220 hk utan överladd är väl ingen omöjlighet heller..

Vart hittar man dom då?
helsystem, topplockspackning, tändning vad ger det 20hk kanske? Vart kommer resten?

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Manne skrev:
Vart hittar man dom då?
helsystem, topplockspackning, tändning vad ger det 20hk kanske? Vart kommer resten?

Observera. är inte dryg utan intresserad.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Manne skrev:
Vart hittar man dom då?
Läste om nån som i fått ut 250 ur en busa med 1400 cc, så det är nog inte omöjligt med 220 ur 1200 cc då. Portning, andra kammar och högre varvtal så är man kanske där.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
:7peta ja big boro kittet till den ger väl det tror jag har för mig någon gör reklam för det har ingen tidning i närheten men någon anna vet säkert firmans namn

men det borde man ju skriva om man har lagt ut dom pengarna

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
185 literhästar?
Suzen ger väl 175 på en liter om jag inte minns fel?
Kawan då, (10:an)? Ligger väl också runt 175 literhästar.
600:eek:rna ger typ 200 literhästar men dom är mindre än literhojarna och kan alltså varvas mer (och det är ju det som ger effekten). ZX12:an är större än literhojarna och borde alltså inte klara riktigt lika mycket.
Om det sen är 223 hp på baktofflan så snackar vi nästan 200 literhästar på veven. Dvs samma effektuttag som värsta 600:eek:rna klarar.

Nu är det svårt att säga sånt här men i konsumentupplysningens namn får man väl säga att den som avser att köpa den där ska syna bromspappren riktigt noga. Och finns det inte seriösa bromspapper och seriösa kvitton med noggrannt specificerat vad som gjorts så finns inte effekten heller.
Och en köpare bör ta med en ägare till en likadan otrimmad hoj. Den snubben ska känna markant skillnad mot sin egen hoj, annars pratar vi otrimmat.

Jag är skeptisk.

Edit: Hann komma några inlägg medan jag skrev. Om man nu kan få så stor volym i en ZX12:a så kanske effekten finns där men varför står det inte i annonsen? Många cc säljer bra, det fattar vem som helst. Dessutom ger det mer trovärdighet till en effektsiffra som annars är tveksam. Varför skriver man då inte ut vad som gjorts?
Kanske bara är jag som är skeptisk till allt bra så länge det inte finns fakta?
Nä, om det bara vore jag som vore skeptisk skulle tråden inte ha startats. :)

Last edited:

zatzy

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
yamaha r6
ZX12R med portning, sidewinder,1360cc(12,5:1), PC3 gav 212,1hk på bak.

Last edited:

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
ja jag med en tjomme jag vet har jag för mig har 214 hk på driven. Och de stoppar inte med 40 000 kr där inte

]

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det är inga bekymmer att plocka ur 220hk ur en zx12 eller Busa utan turbo, det blir ju dyrt men det är inga problem. Receptet är ju kubik, komp och andning. 40 papp låter rätt billigt ändå. Frågan är bara hur kul han kommer tycka att det är att sitta i en 3000gt efter den där hojen, tror inte det finns så många trimchip i hela världen för att man ska få samma upplevelse :tomten

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Brukar man inte säga ca. 1000kr / 1hk ? Isåfall skulle det stämma rätt så bra. Ingen som har lust och maila personen som äger hojen och fråga?

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Jag har då aldrig sett eller hört nått om några 223hp i den hojen :va
(Ja, jag vet vem som har den)

O en 3000Gt har han visst införskaffat redan :rolleyes:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Yngve från Norge här på forumet har jag för mig att han plockar ut 239 hk på bakhjulet ur en 1600 cc Hayabusa

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
223 ur en 12a då ligger det nog närmare 100 rök i en sån maskin

Bara strokerveven är 30 tusen sen skulle tro att en bigblock med kolvar 20 lappar 15-20 på topp å kammar sen må det till ett riktigt rör för att få nåt knuff

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Någon som vet hur den där ZX12:an är igenkligen? Tycker inte att den verkade bli någon hit. Har dessutom set flera som verkar ha bytt motorer och så. Tycker själv att den är jäkligt cool :yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha