23 år senare...

runtirunt

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Yamaha RD 350N-85 (2 st), 350F-85 och RD250LC-80
När man nått medelåldern, så finns det inga leksaker som är skoj om de kostar under 50000 kr... 1982 körde jag en säsong i debutantklassen med en Yamaha RD 350 LC. Självklart vann jag och det var bara på en träning tillsammans med 125 klassen som jag blev omkörd. Det stod kent A på ryggen hann jag läsa :)
Såg att någon som hette Nordgren kunde fixa budgethoj. Jag söker en Yamaha TZ 250/350 från 80 talet. Några tips någon?
Hur gör man för att börja köra idag, på klubbnivå? Är det förarkurs och B-licens som gäller?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
runtirunt skrev:
När man nått medelåldern, så finns det inga leksaker som är skoj om de kostar under 50000 kr... 1982 körde jag en säsong i debutantklassen med en Yamaha RD 350 LC. Självklart vann jag och det var bara på en träning tillsammans med 125 klassen som jag blev omkörd. Det stod kent A på ryggen hann jag läsa :)
Såg att någon som hette Nordgren kunde fixa budgethoj. Jag söker en Yamaha TZ 250/350 från 80 talet. Några tips någon?
Hur gör man för att börja köra idag, på klubbnivå? Är det förarkurs och B-licens som gäller?
Jag tror att 250SP skulle passa dig, ta ny licenskurs och ut och gasa.

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Trevligt med någon mer som har en likadan hoj, är det möjligtvis Kent med candy gold-lacken?
Jag vet att min granne håller på och samlar på 250 rr-hojar i.af. från 70-talet.. Jag kan höra med honom om han har någon -80:a nästa gång jag ser honom..

runtirunt

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Hej slurken
Jo, min CB125K5 skaffade jag förra vintern och renoverade. Det var för att just den modellen hade jag när jag var sexton. Nu hänger den på väggen i vardagsrummet :)
En rr-hoj från 70-talet är helt ok. Hör med din granne.
Nja, gold-candy det känner jag inte igen. Jag menade att Kent A körde om mig, och det finns bara en Kent A trodde jag. Alltså vår första världsmästare i 125cc 1973 (Kent Andersson). Det känns som en ära att ha blivit omkörd på utsidan av honom...

runtirunt

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1982 säger du :va
Jag vann debutant tre år i rad -81, -82 och -83.
Vad hade du för startnummer :gnissla

Jag hade blått Jofa skinnställ och en gul Navahjälm. Hade nummer 69, 51 och 114 i nämnd ordning.
Är inte lika snabb idag då jag har en arbetsskada i gashanden :öl

Välkommen till Sporthoj :banana

Hej
Jag var nog fartblind av framgångarna. Inte debutantklassen, dock Hyllinge MS klubbmästerskap och deras interna klass 350 debutant år 1982. Sm debutant körde jag bara två rejs det året och en blå rackare var snabbast :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hej
Jag var nog fartblind av framgångarna. Inte debutantklassen, dock Hyllinge MS klubbmästerskap och deras interna klass 350 debutant år 1982. Sm debutant körde jag bara två rejs det året och en blå rackare var snabbast :)

Schysst trådlyft :)

1982 säger du :va
Jag vann debutant tre år i rad -81, -82 och -83.
Vad hade du för startnummer :gnissla

Jag hade blått Jofa skinnställ och en gul Navahjälm. Hade nummer 69, 51 och 114 i nämnd ordning.
Är inte lika snabb idag då jag har en arbetsskada i gashanden :öl

Välkommen till Sporthoj :banana

Att du var en gammal räserhjälte hade jag inte en aning om, kul :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras