25 kw, 0-100km/h

simonnr22

Guest
Jag har lyckats få 178 på mätaren :hihi

JAg har prövat racea mot en gpz 400 som även den var strypt och den piskade
r6an tills vi kommit upp i ungefär 90km/h. Så vill man ha en strypt hoj som går bra ska man nog satsa på en hoj som inte har så stor ursprungseffekt.

jaa ok.. men finns det några du kan rekomedera för att dom ska gå snabbt och bra acc när den e strypt
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Min R6 -00 gjorde ca 210 med vår egen strypning och 180 med 21kw strypning, 0-100 var ingen speciellt häftig upplevelse...

Provade ta tid 0-varvstopp på ettan (ganska precis 100km/h verklig fart) manuellt. 2,8 sek lägsta 3,1 högsta men låg på 2,9 flest gånger. Detta var utan strypningar då. Hade vart kul att prova med nån typ av automatik.
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Min R6 -00 gjorde ca 210 med strypningarna, 0-100 var ingen speciellt häftig upplevelse...

Provade ta tid 0-varvstopp på ettan (ganska precis 100km/h verklig fart) manuellt. 2,8 sek lägsta 3,1 högsta men låg på 2,9 flest gånger. Detta var utan strypningar då. Hade vart kul att prova med nån typ av automatik.


Vad hade du för sorts strypning i den?
 

simonnr22

Guest
Ungefär ja, men mer vrid i mellanhojen.

125an har maxvridet vid gissningsvis 10k rpm,
medans den större runt 6-8k rpm.

Jag körde inte långt med ninjan strypt, men vad jag kommer ihåg var det ingen mening med att varva mer än 7,5-8k, och den orkade inte ens det heller i typ 3an och upp.

Ok.....Men lixom går dom verkligen så dåligt med sina 25 kw?

Min R6 -00 gjorde ca 210 med vår egen strypning och 180 med 21kw strypning, 0-100 var ingen speciellt häftig upplevelse...

Provade ta tid 0-varvstopp på ettan (ganska precis 100km/h verklig fart) manuellt. 2,8 sek lägsta 3,1 högsta men låg på 2,9 flest gånger. Detta var utan strypningar då. Hade vart kul att prova med nån typ av automatik.

gjorde du en egen.....?
 
Last edited:

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
tänkte nog byta snart till någon 25kw av äldre modell typ 80-tal, kanske 600. Finns det risk att min 125a ostrypt skulle gå bättre me tanke på vikt och så, då känns det onödigt att byta upp sig :huvet
 

simonnr22

Guest
tänkte nog byta snart till någon 25kw av äldre modell typ 80-tal, kanske 600. Finns det risk att min 125a ostrypt skulle gå bättre me tanke på vikt och så, då känns det onödigt att byta upp sig :huvet

haha så tänker jag med :p
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
vad gör en sporthoj som är strypt till 25kw 0-100km/h ungefär....??? :D

syrrans Honda CBR 600F3 med 25kW styrpningen gör 0-100 på en evighet :tungan

Tillägg: Behöver inte vara firma som stryper du kan själv göra det och skriva intyget så gjorde vi, på syrrans CBR är det fuggar så de var till att ställa throttlarna efter överkant på hålet i strypningen för intag av luft.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Det man kan rekommendera är väl att inte strypa en för effektstark hoj. Dom brukar inte gå bra då. Typ R1:a till 25kW. FZR600 (NiklasL:s) går bra med strypning om man med bra menar jämnt och fint, inga ryck eller så. Kawas ER5:a är väl en typisk mellanhoj annars. Liksom Suzuki GSX 750 (nakenhojen).
 

simonnr22

Guest
Det man kan rekommendera är väl att inte strypa en för effektstark hoj. Dom brukar inte gå bra då. Typ R1:a till 25kW. FZR600 (NiklasL:s) går bra med strypning om man med bra menar jämnt och fint, inga ryck eller så. Kawas ER5:a är väl en typisk mellanhoj annars. Liksom Suzuki GSX 750 (nakenhojen).

Ok.... Men en r6a verkar ju ändå ha bra prestanda när de gäller strypta...
oxå kan man ju bara ta bort strypningen när man får A obegränsad och så har man sin tunga roliga mc :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
25 kW tung hoj är i bästa fall ungefär som att köra en ostrypt 125:a.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
inte bättre .. .de måste de ju vara ..

Tyvärr. Jag har haft roligare på 125:eek:r med 30 hk+ och betydligt lägre vikt. Det är ganska logiskt egentligen.

De flesta vassare 125:eek:r har förresten i ostrypt skick ett för högt vikt/effekt-förhållande för att kunnas klassas som mellanhojar. De måste faktiskt köras på A obegränsat.
 

simonnr22

Guest
Tyvärr. Jag har haft roligare på 125:eek:r med 30 hk+ och betydligt lägre vikt. Det är ganska logiskt egentligen.

De flesta vassare 125:eek:r har förresten i ostrypt skick ett för högt vikt/effekt-förhållande för att kunnas klassas som mellanhojar. De måste faktiskt köras på A obegränsat.

hehe :D ok :)
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top