250 Racer snack!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
racerskalman skrev:
Näedå. Naturligtvis är det en Honda :)
Svensk eller norsk eller...? Den är skandinavisk! Mer info senare...

Hmm.. Det var ju några äldre finska herrar som köpte Topi's cykel, men den kanske blev till salu igen?
Är det den så är den ju ruskigt giftig ;)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:

Ja, det känns kanonkul. Men jag hoppas att det inte blir ett nerköp chassiemässigt. Tyvärr hinner jag inte få den till B-racet så jag kommer köra min Yamaha då. Ska bli kul att försöka förbättra min bästa tid från racet i maj: 59,5. Siktar på minst en sekund bättre. Ser det ut som du kommer att köra?
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
guzzo skrev:
Vilken dreving är det som gäller på sviestad??

15/37 om Du frågar Ako, 15/38 enligt mig. Det handlar om Torparn; vill du kunna åka på tvåan där eller inte...?

Ang min nya -01a: tror inte att jag klarar av att åka ifrån dig med den i alla fall. Du är för snabb! :gnissla
 

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
racerskalman skrev:
15/37 om Du frågar Ako, 15/38 enligt mig. Det handlar om Torparn; vill du kunna åka på tvåan där eller inte...?

Ang min nya -01a: tror inte att jag klarar av att åka ifrån dig med den i alla fall. Du är för snabb! :gnissla


ska dit oh träna en gång innan så lär väl testa båd drevningarna.... tror du kommer att köra ifrån mig! has bytt kolvar rinagr bult och lager nu. ringarna var ganska slut.. myket förbränning under.. gjort fent förgasare coh alla kontakter.. så om den går nu..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
15-37, och det går på tvåan genom torparn, fast man inte åker lika fort som AKO.
15-36 finns det några som kört också, men då definitivt på ettan genom torparn.
Med 37 bak går det på tvåan i alla långsammare kurvor(d.v.s alla utom sviestadböjen)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Med 37 bak går det på tvåan i alla långsammare kurvor(d.v.s alla utom sviestadböjen)

Det låter ju som rena rama husvagnssemestern att köra Honda! Med min Yamaha fick jag gå ner på ettan in i och ut ur Esset och Torparn. Ska bli intressant att se om jag kan köra snabbare på B-racet den 29/8 och använda tvåan istället.
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
jag är en rookie

skall börja köra rr. vet ej om 250 eller 1000.finns det ng sjans i helvetet man kann prova? skall ta licens på min hoj i höst
 

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
RGV 250
Avgasporten titta ut och sa hej till kolven..

Funderar lite på cyllen. Det är en del matrial kvar från kolven hur tar jag bort det (syra)? Om det visar sig att det är för mycket repor vart kan jag lämna cyllen för få den fixad billigt och snabbt?

Måste jag göra samma sak på andra cyllen så dom blir exakt lika?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Det låter ju som rena rama husvagnssemestern att köra Honda! Med min Yamaha fick jag gå ner på ettan in i och ut ur Esset och Torparn. Ska bli intressant att se om jag kan köra snabbare på B-racet den 29/8 och använda tvåan istället.

Håller du samma tempo i kurvorna på sviestad nu som du gjorde på karlskoga ska det inte vara några problem.
Du bromsade mindre på karlskoga än du gjorde på sviestad :tummenupp
 

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
Veztra skrev:
Funderar lite på cyllen. Det är en del matrial kvar från kolven hur tar jag bort det (syra)? Om det visar sig att det är för mycket repor vart kan jag lämna cyllen för få den fixad billigt och snabbt?

Måste jag göra samma sak på andra cyllen så dom blir exakt lika?

kolla på denna sida! ring honom och fråga...www.vrm.se
 

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
oFFkeFF skrev:
15-37, och det går på tvåan genom torparn, fast man inte åker lika fort som AKO.
15-36 finns det några som kört också, men då definitivt på ettan genom torparn.
Med 37 bak går det på tvåan i alla långsammare kurvor(d.v.s alla utom sviestadböjen)

15-37: ettan i torpan, fyran ut på start o mål, tvåan i bergskurvan och esset

Är det någon som sett det som dom filmade på kga racet?
Det skulle vara kul o veta om Franssons farsas kommentar på startplattan till verum mekaniker kom med på band... :D
Det fanns vissa delade meningar dom emellan just då
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
ako skrev:
Är det någon som sett det som dom filmade på kga racet?
Det skulle vara kul o veta om Franssons farsas kommentar på startplattan till verum mekaniker kom med på band... :D
Det fanns vissa delade meningar dom emellan just då

Du får gärna berätta... :D
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
sp eller rr??

:confused: Skall starta i vår och tänker så att om man börgar med sp en säsong så lär man sig snabbare den här biten med sena inbromsningar och kurvhastighet nät man inte har mycket till motor att förlita sig på så kann man tjacka rr-cykel år2.
Dumt??
Klokt??
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Herr Banan skrev:
:confused: Skall starta i vår och tänker så att om man börgar med sp en säsong så lär man sig snabbare den här biten med sena inbromsningar och kurvhastighet nät man inte har mycket till motor att förlita sig på så kann man tjacka rr-cykel år2.
Dumt??
Klokt??
Inte dumt alls, precis som jag tänkte för flera år sedan men jag trivs så bra i 250SP så jag stannar kvar så länge jag kan. Billig och kul klass som går "lagom" fort på raksträckorna (läs transportsträckorna)... Dessutom så är det en viss tillfredställelse att köra i en standardklass, allas hojar går lika fort både på rakan och i kurvorna, det är upp till föraren och inte hans plånbok.
 

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
Torkel skrev:
allas hojar går lika fort både på rakan och i kurvorna, det är upp till föraren och inte hans plånbok.

Allas (en samesläkt uppe i norrland) hojjar kanske går lika fort men att Torkels, DeeFreds och Backlunds (den unga killen heter väl så?) 250SP-hojjar skulle gå lika fort köper jag inte, allt beror inte på föraren... :7peta
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Strandelin skrev:
Allas (en samesläkt uppe i norrland) hojjar kanske går lika fort men att Torkels, DeeFreds och Backlunds (den unga killen heter väl så?) 250SP-hojjar skulle gå lika fort köper jag inte, allt beror inte på föraren... :7peta


KAN skilja 3-4 hästar mellan olika exemplar av RS250 från fabrik.

Vi som tävlar och som gör det seriöst har gått igenom motorerna och kollat så att tex veven är rak, alla vajrar rätt inställda mm och dessutom byter vi kolvar, tändstift, kedja, gör rent luftfilter mm så ofta vi kan för att inte riskera att tappa 0,5hk! Så i toppen skiljer det nog väldigt lite mellan hojarna!

Min hoj går lika fort som Backlunds men jag tappar i utgångarna för att han är ca 20kg lättare. Även Kickis hoj går jämnsnabbt men märker även där att hennes axelererar bättre ut ur böjjarna pga hennes lägre vikt trotts att jag gett på gas tidigare än henne. Torkel fick jag ligga bakom länge på rakan i Karlskoga och tog honnom egentligen inte förän i inbromsningen. DeeFreds ligger jag och fajtas med på många banor och den går oxå som den ska..

Har faktiskt inte märkt en enda hoj som gått mycket bättre än någons annan iår. Vi har ganska bra koll på varandra i klassen och har inga större hemligheter utan berättar våra inställningar, vad vi mekat med för att få hojjarna att bete sig bättre osv.

Skulle vi byta hojar med varandra så hade resultaten säkert varit likadana! Är hojarna bara i välskött skick så är det upp till föraren att få den runt banorna på bästa sätt!
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top