Nyteknik
Bannad
Någon som känner till en 250 racer till salu? Det ska vara billigt! Till och med norska vrak är utav intresse! 

Nyteknik skrev:Någon som känner till en 250 racer till salu? Det ska vara billigt! Till och med norska vrak är utav intresse!![]()
moto-gg skrev:vad då detta jag trodde du ville ha en fyrtaktare med insprutning, tractioncontrol, alla elektroniska prylar man kan tänka sig som inte finns på marknaden ännu mmom du ska ha en gammal 250 så rekomenderar jag en honda 93 eller nyare. Kul att du vill köra racer jag ska bjuda dig på en grogg 747 när jag ser dig på bananen
Nyteknik skrev:Någon som känner till en 250 racer till salu? Det ska vara billigt! Till och med norska vrak är utav intresse!![]()
Don Quixote skrev:En liten fraaga... Vad aer det som goer raesrar sa jeckelens dyra? Jag aer skraemmande oinsatt men faar man riktigt bra chassikomponenter redan fraan borjan? Konstruktionen i sig aer ju betydligt simplare en en modern sport-fyrtaktare. Eller beror priset pa att det inte har saalts sa manga rejsers?
Nyteknik skrev:...Till och med norska vrak är utav intresse!![]()
oFFkeFF skrev:Den enda "billiga" hoj jag vet som är kvar till salu just nu är mårtensson gamla 93 tz'a, 25000:- + lite service, nicasil på cylindrarna och renovera veven.
Don Quixote skrev:En liten fraaga... Vad aer det som goer raesrar sa jeckelens dyra? Jag aer skraemmande oinsatt men faar man riktigt bra chassikomponenter redan fraan borjan? Konstruktionen i sig aer ju betydligt simplare en en modern sport-fyrtaktare. Eller beror priset pa att det inte har saalts sa manga rejsers?
Therudeboy skrev:Den var väl inte så konkurenskraftig har jag för mig?
Det har jag också hört. Har även hört att Fredriksson kanske inte skulle få sin men det var ju ett par månader sedan.Axxexs skrev:Skulle inte Yamaha bara tillverka 40st TZ250 '04? Varav nån till VM och en 4st till Sverige..
Therudeboy skrev:Den var väl inte så konkurenskraftig har jag för mig?
Axxexs skrev:Skulle inte Yamaha bara tillverka 40st TZ250 '04? Varav nån till VM och en 4st till Sverige..
Teddy skrev:Pfjaaa...det beror ju liksom på vad man jämför med. Visst kommer man inte kunna hänga med de snabba grabbarna som åker under 1:10 men då måste man punga ut med bra mycket mer pengar. Man köper inte en 10 år gamal hoj om man satsar på att vinna. Speciellt inte när vinnarhojarna kostar cirkus tio gånger så mycket. Det kanske inte är rättvist att ställa Mårtenssons gamla 93'a bredvid Watz 03'a och klämma ur sig; Den är inge vidare!
Vad kan man begära av en 93'a för 25000 kr? Om jag förstod Andreas rätt när jag talade med honom om just den här cykeln körde han den senast på SO Karlskoga 2002 och då körde han så här:
Andreas Mårtensson SMC Racing ARC Burseryd Yamaha TZ 1:13.508
1:13.5 är väl inte så illa pinkat av en tio år gamal hoj som är din för 25000 och som ger dig en fin körupplevelse?
oFFkeFF skrev:Som chris sa, väldigt små serier. Exempelvis tror jag det inte beställts mer än 100st tz250 04.
Sen är mycket av jobben rent hantverk, man har inget direkt löpande band.
Utvecklingskostnaderna ligger dessutom rätt högt, man har andra krav på precision. Litereffekter på närmare 400hk kräver lite mer av konstruktionen.
Favvoexemplet på gathoj, ktm lc4, sprillans ny, kan hojen spåra med 1-2cm i skillnad mellan fram och bakhjul..
Men nu tycker jag faktiskt inte att 160-170kkr som man kan fixa fram tz250 och rs250 för ungefär är särskilt extremt, om man jämför med vad duccar, gixxer1000, r1 osv kostar.
Chris Ash skrev:Hur får jag fatt i en för 160 papp, måste jag gifta mig med nån på Yamahas R-avdelning? Kan man fixa fram en 125:a för 80 då eller?
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |