Jag förstår vad du menar och håller självklart med dig, men tyvärr är inte en dyrare hoj alltid ett alternativ. Ibland har man bara 40000 och vill man då ha en 250 racer får man helt enkelt nöja sig med att köpa en för 25000 och sedan köpa vev, kolvar och annat för 15000 med vetskapen om att man inte kommer att vara konkurrenskraftig. Vill man vara konkurrenskraftig hellre än något annat för pengarna väljer man en standardklass, allt annat är pengarna i sjön när det gäller material och konkurrens, det kommer alltid att finnas någon som har värre prylar än en själv. Om man som nybliven räseråkare med licensen i handen vill prova på RR och mot all förmodan köper Cralles Veidecvinnahoj för 110000 för att köra 600B och kommer på att det här med RR inte var något för mig kommer det lilla testet säkerligen att att kosta 20000 i form av värdeminsking. En TZ-93'a kan man med all sannolikhet sälja året efter för samma peng som man gav för den. It's all about the money och Ibland har man bara 40000.