250cc - Cross

Status
Ej öppen för fler svar.

Andish

min sNAJDA? Hoj, Aprilia rs -06 -125
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
None
Tjenare, har ju haft min Aprilia rs -06 nu ett bra tag och är lite trött på att åka lagligt hela tiden (höh).. Så jag har mina funderingar över att skaffa en 250cc cross och köra både på väg och skog med.. Men jag behöver veta lite mer om detta, bör ja köpa nya däck? (Hur mycket kommer de kosta?), kommer även att modda in en framlykta eller något för att få den att likna en moped så mycket som möjligt (hah) .. Tror dock inte snuten kommer gå på det p.g.a. ljudet ^^ Hehe... Aja, vad ska ja fixa? Går det dreva den så att den gör mer i topphastighet och mindre i axx? (vad jag vet så är dom lite för starka om man ska köra på väg me dem).. Skulle helst vilja ha en så bra setup som möjligt så ja slipper att kolven skär m.m..!
Skriv allt jag behöver veta, är tacksam för alla svar!

MVH,
Andish :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Do it, Do it!

Skit sen i hjälm. T-shirt och flipflop för att minska vikt och förbättra aerodynamik.:yoparty

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
sen köper du en soda-streemer och en lustgastub trycker upp den vid luftburken så den inte syns (ifall snuten kommer) sen när M3:an kommer och vill recea tycker du bara till med foten på knappen på streemern och uiiiila om han! :yoparty

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag vet precis vad du ska göra för att minska slitaget på kolven, Du ska montera turbo och kompressor. Vid turbomontering så måste man ju kompsänka så då sliter det mindre på kolven.

Och kompressorn kommer göra så att du får mer effekt på lägre varv, så du slipper varva så mycket. Det kommer också spara några mil på kolven. :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :fyllisar :squid

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Crossdäck på asfalt... faaaarligt
Skitskoj att powerslida ur höghastighetsrondeller men det skiter sig rätt fort... min näve gick åt helvete så slutade jag busköra på asfalt hehe

Är de blött är de lönlöst.. spinner på 4an

Andish

Gick med
16 Apr 2007
Hoj
None
Men snälla, ska det inte föreställa ett seriöst forum? Likt förbannad på er räkfingrar som inte kan behärska er -.- VAR SERIÖSA PLZ
Rand0mz

Edit: Ljunghusen, tack för du var seriös iaf.. Vad för däck tycker du jag ska använda om jag vill köra både väg och i skog?..
mvh

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3068847 Men snälla, ska det inte föreställa ett seriöst forum? Likt förbannad på er räkfingrar som inte kan behärska er -.- VAR SERIÖSA PLZ
Rand0mz

Edit: Ljunghusen, tack för du var seriös iaf.. Vad för däck tycker du jag ska använda om jag vill köra både väg och i skog?..
mvh
ok du får ett seriöst svar: Glöm det.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Men snälla, ska det inte föreställa ett seriöst forum? Likt förbannad på er räkfingrar som inte kan behärska er -.- VAR SERIÖSA PLZ
Rand0mz

mvh

Nån form av offroaddäck... Sök på soe.se

t63, mt21 eller liknande.. inte så insatt. Aldrig gillat att komprimissa

Andish

Gick med
16 Apr 2007
Hoj
None
ok tack så mycket, bye sporthoj.. använder det forumet istället.. Verkar lite seriösare, bra att d finns sånna som dig Ljunghusen! lycka till me era hojjar

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
anledningen till att alla är oseriösa beror på att det du vill göra är grovt lagvidrigt och yaddayaddayadda

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll