MRJaggu
Gudomlig sporthojare
hej skall skriva intyget för 25 kw strypningen .
nån som gjort det förut eller vet vad som skall stå med på ett sådant?
Mvh
Mvh
MRJaggu skrev:2053529hej skall skriva intyget för 25 kw strypningen .
Mvh
Briljanto skrev:2053533Det skriver verkstaden som satt i brickorna till dig. Där får du den lilla boken stämplad och påskriven, sen kör du och får hojen reg. besiktad.
Mvh
Briljanto skrev:2053533Det skriver verkstaden som satt i brickorna till dig. Där får du den lilla boken stämplad och påskriven, sen kör du och får hojen reg. besiktad.
Mvh
Hmmm jajaja....Briljanto skrev:2053533Det skriver verkstaden som satt i brickorna till dig. Där får du den lilla boken stämplad och påskriven, sen kör du och får hojen reg. besiktad.
Mvh
Behöver ägarens namn stå med på intyget? räcker det inte med att 2 personer skriver under?Simp skrev:2053682Kristinehamn den 2 april 2006
Strypningsintyg
Härmed intygas att motorcykel av fabrikat Fabrikat och modell med ramnummer XXXXXXXX har strypts ned till en effekt av 25Kw. Detta har utförts med hjälp av TÛV-godkänd strypsats med märkningen XXXXXXXX.
Att strypsatsen är monterad intygas av
ägarens namn vittnes namn
personnummer Personnummer
behövde du visa upp registreringsbeviset?Xyron skrev:2131446Jag skrev bara:
Härmed intygar jag att jag monterat strypningarna enligt anvisningar.
Strypningarna sitter på motorcykeln med reg nr. ABC 123
Underskrift Datum.
Xyron skrev:2131446Jag skrev bara:
Härmed intygar jag att jag monterat strypningarna enligt anvisningar.
Strypningarna sitter på motorcykeln med reg nr. ABC 123
Underskrift Datum.
Jag behövde inget reggbevisphilsson skrev:2131545behövde du visa upp registreringsbeviset?
Behövs ett Tuv intyg också.Fluxir skrev:2131738¨skrev du ett eget litet papper eller skrev du på något speciellt?
jag har strypningar till min ena hoj å funderar på å strypa den andra oxå, bara flytta över strypningarna å skriva ihop ett intyg själv då alltså?
Gött, blev lite orolig då jag inte hade något att få tag på före besiktningen.Simp skrev:2131748Jag behövde inget reggbevis
Fluxir skrev:2131738¨skrev du ett eget litet papper eller skrev du på något speciellt?
jag har strypningar till min ena hoj å funderar på å strypa den andra oxå, bara flytta över strypningarna å skriva ihop ett intyg själv då alltså?
philsson skrev:2131749Behövs ett Tuv intyg också.
Som Xyron sa så står ramnummret med på TUV intyget så du kan inte reggbesiktiga den med samma strypningar. TUV intyget är ett intyg på att strypningen är godkänd, står oftast på tyska och har en del stämplar.Fluxir skrev:2131760ett vadå ?
vad är det för intyg? min ena hoj är ju strypt med dessa pluggar, så varför skulle den andra inte få vara det?
tüv intyget är intyget ifrån strypningstillverkaren som du fick med när du köpte din strypningssats som intygar att den satsen ger 25kw eller vad du nu vill ha. Detta intyg ersätter alltså bänkningspapper om du har en köpt strypningssats..Fluxir skrev:2131760ett vadå ?
vad är det för intyg? min ena hoj är ju strypt med dessa pluggar, så varför skulle den andra inte få vara det?
Simp skrev:2131768tüv intyget är intyget ifrån strypningstillverkaren som du fick med när du köpte din strypningssats som intygar att den satsen ger 25kw eller vad du nu vill ha. Detta intyg ersätter alltså bänkningspapper om du har en köpt strypningssats..
edit: ofta har tillverkaren av styrpningssatsen gjort så att den bara kan användas i en hoj.. då kan de nämligen sälja fler strypningssatser...
Fluxir skrev:2131796Vilka snåljävlar... sånt har ja självklart inte liggande, då ja köpte hojen strypt, så jag måste alltså köka strypningar eller hitta nån som kan intyga att hojen är strypt, ex, bänkning?
kan en MC-verkstad intyga att hojen är strypt även om Tuv intyget saknas?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |