Så om jag tar mitt EU-moppe kort skaffar en egen långtradare så svider det alltså inte mer än några tusenlappar ur plånboken om man nu skulle bli stoppad?
Det låter inte så speciellt troligt
edit: då gäller det fan att passa på medans man är riktigt ung och lever på studiebidrag. Kör tunga fordon medans ni 'kan'!![]()
För det är ju preciiiiis samma sak
Riktigt bra liknelse. Killen har körkort för mc, har kört i flera år o.s.v och ett par månader senare får han tungt kort. Eller Shush som kör jetplan på sitt eu-kort, märker du skillnaden?
För det är ju preciiiiis samma sak
Riktigt bra liknelse. Killen har körkort för mc, har kört i flera år o.s.v och ett par månader senare får han tungt kort. Eller Shush som kör jetplan på sitt eu-kort, märker du skillnaden?
Såklart pratar jag ju rent juridiskt, och det är väl olovlig körning som olovlig körning. Sen om polisen ser mellan fingrarna på det är ju en annan sak. Kanske man åker på "grov-" någonstans på vägen också. Någonstans mellan stridsvagnen och jetplanet kanske?
Nej. Har du en "högre" behörighet (Ex. MC med B-kort) så bedöms det mildare än om du kör ett fordon med "högre" klass. (Ex. Bil med A-kort)
Så går det när man inte läser ordentligt.Det räcker ju med att dom kollar hojen i "datorn" och ser att den inte är registrerad som 25kW. Behövs ingen bromsbänk för det.
Så går det när man inte läser ordentligt.
Trodde hojjen var 25 kw i papprerna men sedan ostrypt.
Med andra ord skillnaden mellan grov och inte? Eller?
Nej ingen är grov. Däremot bedömmer länsstyrelsen mildare om du har ett bilkörkort och kör mc än om du kör bil med mc-kort. I första fallet får du en varning i andra fallet blir det indraget kort eller körtillstånd. Grovt är det om du åker dit en andra gång.
Det låter inte så speciellt troligt
edit: då gäller det fan att passa på medans man är riktigt ung och lever på studiebidrag. Kör tunga fordon medans ni 'kan'!![]()
Nej ingen är grov. Däremot bedömmer länsstyrelsen mildare om du har ett bilkörkort och kör mc än om du kör bil med mc-kort. I första fallet får du en varning i andra fallet blir det indraget kort eller körtillstånd. Grovt är det om du åker dit en andra gång.
Jag har hört att man kanske ska flytta gränsen från 25kw till 35kw, är det någon som vet något om detta?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |