25kw KTM 990 SM!?

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Har bara A-begr. än så länge men funderar på om man ska köpa en 990 SM och strypa den.

Är det mycket jobb med det?

Brukar handlaren kunna ordna det om man köper hojen hos dom?
Alltså strypa ner, regga om, avstrypa..

Om inte annat så får man väl ta och köra olagligt ett tag, men det gillar ju varken farbror blå eller försäkringsbolaget.

Är väl så att kortet ryker direkt plus ingen ers. från försäkringsbolaget?
Sen blir det ju problem bara att köpa hojen då jag betvivlar att handlaren ens låter mig testa hojen om jag inte har tillstånd att köra fulleffekt..

Vad tror ni om det hela?

Ska man köra och se glad ut och undvika snuten eller ska man göra rätt och strypa ner hojen?
Är ju en 990 SM jag ska ha så det känns bara löjligt att köpa någon annan hoj innan och sedan byta och hålla på när jag får fulleffektkort.

//Rickard

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
950 sm
Jag vet inte om det finns nåt strypkitt till 990in men om det finns kan säkert din återförsäljare hjälpa dig med allt som behövs. Har dock aldrig hört eller sett nån 990 eller 950 på 25kw. Själv köpte jag en 950 och "övningskörde" :rolleyes: 5 mån innan jag fick mitt "riktiga" A-kort :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
du får inte köra den på ditt mellan kort även om den strypt för den får max ha 750cc om den ska räknas som mellan hoj. hur du än gör så kör du olagligt.
Vart har du hittat den infon??

Det som gäller för 25kw är just 25kw samt ett effekt/vikt förhållande som inte överstiger 0,16kw/kg.

Ja det finns 25kw till 950sm.

http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.cfm?bereich=ErweiterteSuche Där kan ni hitta vilka modeller det finns 25kw strypningar till.

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
okej jag verkar ha fel men jag hade för mig att hojen inte fick ha över 750cc på uppkörningen om man tog för a beg. vetej vart jag hade läst/hört det.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
okej jag verkar ha fel men jag hade för mig att hojen inte fick ha över 750cc på uppkörningen om man tog för a beg. vetej vart jag hade läst/hört det.

Det är väl snarare så att ska man ta tung MC får hojen inte ha mindre än 700cc
För mellan måste uppkörningshojen ha >375cc, men det är den enda kubikbegränsningen för A-beg jag vet

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Vart har du hittat den infon??

Det som gäller för 25kw är just 25kw samt ett effekt/vikt förhållande som inte överstiger 0,16kw/kg.

Ja det finns 25kw till 950sm.

http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.cfm?bereich=ErweiterteSuche Där kan ni hitta vilka modeller det finns 25kw strypningar till.

Stort tack :)

Kikade i länken och hittade precis som du sa 990SM där.
Hur ser strypningarna ut?

Tänkte om man kan montera själv osv.
Lär väl krävas en mappning osv. efter monteringen för att den skall gå bra?

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
En fråga som dyker upp: Är det någon vits att strypa sin hoj om man inte samtidigt typar om den? KTM tror jag inte kan typa om den, eller ge intyg för att typa om den. Detta brukar ju vara det eviga problemet, att man fastnar i byråkratins kvarnar. Och man tar sig sällan därifrån med ett leende.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy