elfuego skrev:Nu har jag fått mail från bilprovningen. 680:- kronz ska dom ha!
Tack för svaren!
Bikerbitch skrev:Haha. fi faen Micke.. R1 med 25 kw...
gs500e skrev:Men hur är det om man vill det omvända? Har en hoj so på pappret har 20 kW men i verkligheten 36. Jag har A-obegränsat och har således all rätt att köra den. Om jag nu skulle vilja få de rätta värdena i pappiren, måste då en auktoriserad verkstad intyga att brickorna är borta eller räcker det att man lägger dem i näven på besiktningsmannen...?
elfuego skrev:Tjena! är det någon som har koll på vad det kostar att regga om hojen till 25Kw. Alltså enbart vad själva omreggningen kostar.
Thanx på förhand
gs500e skrev:Men hur är det om man vill det omvända? Har en hoj so på pappret har 20 kW men i verkligheten 36. Jag har A-obegränsat och har således all rätt att köra den. Om jag nu skulle vilja få de rätta värdena i pappiren, måste då en auktoriserad verkstad intyga att brickorna är borta eller räcker det att man lägger dem i näven på besiktningsmannen...?
Nick skrev:försäkringsbolagen räknar ju ändå på ursprungseffekten så det spelar väl ingen roll vad som står i papperet...
Wax skrev:Helt rätt! De flesta,om inet alla, räknar på ursprungseffekten. Kan vara värt att ringa runt ändå. Om man tänkt behålla strypningen på dvs.
Om inte för att lura bolagen, varför strypa en R1 till en knapp R½ om man ändå har full behörighet ?
Se tråden:
Sporthoj.com - Här Snackas Det Sporthoj > Hjälpforum > Försäkringar > Ursprungseffekt???
/Rrrrrrakeeeeet
Nick skrev:försäkringsbolagen räknar ju ändå på ursprungseffekten så det spelar väl ingen roll vad som står i papperet...
Suomalainen skrev:FEL! Står det fel uppgifter i papprena räknas hojen som olaglig, samma sak som att fuska "uppåt". Jag vet, det är sjukt men sant! Hade just det problemet för några veckor sen och har ringt som en tok till f-bolag, vägverk och polis för att till slut få bekräftat att det är olagligt att fuska åt andra hållet också...
Olaglig hoj = nada pengar vid marksyning...
Nick skrev:Ja det låter verkligen helt sjukt! Vad måste man göra för att kunna regbesiktiga om hojen till full effekt då?
Suomalainen skrev:En regbesiktning, kostar 680:- har jag för mig när jag gjorde den förra veckan. Du behöver inte göra nåt med själva hojen, bara beställa tid för regbesikning och åka dit... Kan vara bra att veta att det ingår en kontrollbesiktning samtidigt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|