25KW Suzuki gsx-r1000

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
troligen så försäkras den på ursprungseffekten....

mvh.T

Så försäkringsbolaget bryr sig inte om att man klotat en hoj man inte har körkort för?

Det är inte vad som står i mina försäkringsvillkor...

Jholla

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Suzuki gsx-r1000
Eftersom du vill strypa den till 25 kw så antar jag att du är 18? Låt oss säga att en polismc stoppar dig. Tror du verkligen personen går på att din 1000cc gixxer verkligen är strypt?

nej jag är inte 18 men det var inte det jag menade att dom ska tro på det. Jag undrade bara om dom kunde bevisa motsatsen.

Om man bortser från försäkringsdelen här, så kan du, om polisen anser att hojen har mer effekt än vad den ska ha, få föreläggande om reg.besiktning. Du kan inte åka dit för olovlig körning såvida inte polisen kan bevisa att du framför ett fordon med mer effekt än vad det är reggat för. Polisen har inga rullande landsvägar och kan inte bedöma vilken effekt ett fordon har, även om vissa tror sig kunna det.
De kan dock beslagta fordonet, men detta görs sällan då det krävs väldigt speciella omständigheter för att åklagare ska vilja göra det.
Vanlig trafikpolis får inte ens framföra ditt fordon utan ditt tillständ så hur ska de kunna testa om den går snabbare än en strypt?
Innan reg.besiktning har man givetvis möjlighet att sätta dit strypningen igen, eller överklaga och få göra en vanlig besiktning istället, varefter det bara är att plocka bort strypningen igen och köra.
Hela systemet är rätt dumt. Det hade varit bättre om det inte fanns några strypta hojar och man helt enkelt fick välja en slö hoj som första hoj att köra på i några år.

okej tack för svaret det var det jag undrade över. så man vet vad som gäller om man blir stoppad :)

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det är olovlig körning....saknar således körkort för hojtypen.

Försäkringen gäller ju inte heller i detta fall...

Trafikförsäkringen gäller alltid, dock inte helförsäkringens vagnskada vilket är lite surt när hojen ligger i diket och försäkringsbolaget misstänker att hojen ej var strypt.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Polisen kan testa hojen med en prov tur om dom finner en misstanke att den inte e strypt , Detta märker dom ganska fort.1000cc går skit strypt haha till 25 kw, :fakta

Sen om dom har sett denna acc som dom ska acc sen dom ser 25 kw från LC haha (ej tung mc klass på körkortet) :banana

ps, Dom lämnar in dom för bänking har sett flera i mc verkstaden, samma med eu moppar mm då dom känner fördetta,

Då det e så vanligt att strypa av dessa 25 kw over all just för körkorts klassen och detta vet FB och polisen me ,

Så om du inte har behörighet för tung mc så ska dom kolla detta sen att vissa blir missade mm vissa har tur andra inte.
Men du vet vad som gäller :tungan

Men testa gärna med fb vid skada :tummenupp

Men Lycka till :D

//Robin

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...