26 mil avklarade på min första hoj:)

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Idag var jag uppe i grums för att köpa hoj. Planen var att jag skulle köra hojjen hem till lkpg.
Resan till grums började kl:0700 med dåligt väder regn o kallt. strax efter örebro var det likadant.
Shit tänkte jag dåliga förutsättningar o köra i 6+ grader regn ny hoj och första hoj.

Väl framme så hade vädret gett med sig lite och det var dax o slita i bända på o (överdrift) provköra hojjen. Den upplevelsen var över mina förväntningar, Vilken fruktansvärt karismatisk och vridstark hoj tyckte jag.
Som tur var kom vi dit tidigt o hade gott om tid hem, Det gick ganska lugnt hem kan jag säga bortsätt från nåra urvarvningar på de större rakorna så blev det enligt skyltarna hela vägen...

Det började med att jag frös om kroppen efter 10 mil ca.
Vi löste det med en tjock väst över stället sen var det inga problem.
Men det värsta var fingrarna, jag var så stel att jag inte växlade om det inte var alldeles nödvändigt.:gnissla
Väl hemma i linköping åkte jag o ch Bosse (min bilchaufför) till macken o tog en korv medans vi stod o beundrade skönheten.

Tyvärr så har allt det roliga ett slut och det är dax o ställa hojjen över vintern:( .

Lite spektakulärt att köpa o köra hem en mc den 8:e december eller?:)

Är det bara jag som är galen nog o köra sporthoj nu eller finns det fler?

Bifogat

• PICT2372.JPG
    PICT2372.JPG
    75 KB · Visningar: 154
  • PICT2374.JPG
    PICT2374.JPG
    92.3 KB · Visningar: 569
  • PICT2376.JPG
    PICT2376.JPG
    86.4 KB · Visningar: 392
  • PICT2371.JPG
    PICT2371.JPG
    75.9 KB · Visningar: 330

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Grattis till köpet, lite spektakulärt att skaffa R1:a som första hoj åsså, en del pulver i dem ju. Lycka till med vinter meckandet.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
andrén skrev:
2651011 Idag var jag uppe i grums för att köpa hoj. Planen var att jag skulle köra hojjen hem till lkpg.
Resan till grums började kl:0700 med dåligt väder regn o kallt. strax efter örebro var det likadant.
Shit tänkte jag dåliga förutsättningar o köra i 6+ grader regn ny hoj och första hoj.

Väl framme så hade vädret gett med sig lite och det var dax o slita i bända på o (överdrift) provköra hojjen. Den upplevelsen var över mina förväntningar, Vilken fruktansvärt karismatisk och vridstark hoj tyckte jag.
Som tur var kom vi dit tidigt o hade gott om tid hem, Det gick ganska lugnt hem kan jag säga bortsätt från nåra urvarvningar på de större rakorna så blev det enligt skyltarna hela vägen...

Men det värsta var fingrarna, jag var så stel att jag inte växlade om det inte var alldeles nödvändigt.:gnissla
Väl hemma i linköping åkte jag o ch Bosse (min bilchaufför) till macken o tog en korv medans vi stod o beundrade skönheten.

Tyvärr så har allt det roliga ett slut och det är dax o ställa hojjen över vintern:( .

Lite spektakulärt att köpa o köra hem en mc den 8:e december eller?:)

Jag ska ut med 125an på julafton om det inte börjat snöa än :D

Och det är inte mycket att klaga över 6grader varmt. Själv försökte jag ta mig hem den onsdagen i stockholm då det var snökaos. Tog mig över en timma att köra 6km och en omkullkörning (detta var med 125an). Som tur va la jag omkull den på vänster sida där den redan sett en close-up av asfalten :gnissla

Men grattis till hojen!

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Grattis till wannabe hojen :D (skojar lite bara)

Jo jag var ute och körde en sväng för 2 veckor sedan,
blev kallt efter ett tag men lika härligt som alltid :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Alltid så jävla kul att köpa nya saker:)

Otroligt att det fortfarande går att åka. Det ska ju ligga djup snö!

Förstår att det var kul att köra, se till å ta det lungt i början:tummenupp

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Jag tog en sväng idag efter jobbet.
Torrt och 9 grader är helt ok tycker jag. Förutom att det släpper vid gaspådrag ut ur svängar mm p.g.a. kalla däck.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Har kört några var på stan ikväll.. Kanske inte perfekta hojförhållanden men det har ju varit torrt iaf och det är så jävla kul som rookie o få köra lite.
Kommer ihåg när jag tog bilkörkortet för 8 år sen ,det är lite samma känsla just att det är kul att bara driva runt lite.... obs!! (försöker inte dra en paralell mellan o köra bil o hoj)

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Danne980 skrev:
2653406 Tack för bilden på dig själv den känndes viktig! :tungan
?????
Verkar inte vara så mycket annat i många trådar som är speciellt viktigt:)
mycke är bara kul ju. Är bilden på mig så extremt stötande så tar jag bort den:D .

från början ville jag göra en kort bildberättelse men vet ej hur man lägger upp bilder efter varann så man kan skriva text under varje bild, det är anledningen till varför jag själv är med.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
andrén skrev:
2653498 ?????
Verkar inte vara så mycket annat i många trådar som är speciellt viktigt:)
mycke är bara kul ju. Är bilden på mig så extremt stötande så tar jag bort den:D .

från början ville jag göra en kort bildberättelse men vet ej hur man lägger upp bilder efter varann så man kan skriva text under varje bild, det är anledningen till varför jag själv är med.

Riktigt kul tråd den här :tummenupp
grattis till nyförvärvet ! När stormen gudrun drog igen sverige för nu 2-3 år sedan var jag och min kamrat iväg och provkörde en fzr 1000 ,det var en januari dag och tempen visade ca 0 grader då var det kallt och blåsigt men köp blev det !:tummenupp

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
McDonalds i kristinehamn home sweet home

Grattis till köpet och ta det lugnt i början...

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
andrén skrev:
2651011
Håller med, fingrarna är värst. Ett av vinterns projekt är att bygga handtagsvärme till min. Växlande kan man ju oftast sköta utan kopplande, bara att möta rätt med gasen, så det är inget större problem. Bromsberedskapen blir ju däremot lite halvkass om man inte kan räta ut fingrarna...

andrén skrev:
2651011

Ställa hojen??? Det är ju fortfarande sensommarväder! :D

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
andrén skrev:
2651011 Lite spektakulärt att köpa o köra hem en mc den 8:e december eller?:)

Ähh vafaan jag köpte min på Juldagen förra året:D :)

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
gabor2 skrev:
2653574 Riktigt kul tråd den här :tummenupp
grattis till nyförvärvet ! När stormen gudrun drog igen sverige för nu 2-3 år sedan var jag och min kamrat iväg och provkörde en fzr 1000 ,det var en januari dag och tempen visade ca 0 grader då var det kallt och blåsigt men köp blev det !:tummenupp
Tackar!!
Det var väl ingen gudrun på vägen hem men blåsigt var det på öppna ytor.
bosse sa att när han kika i backspegeln så luta jag lite åt höger på en raksträcka för att vinden var så stark. Lite otäckt näär man inte är van men det är nog bara vanesak.

McDonalds i kristinehamn home sweet home

Grattis till köpet och ta det lugnt i början...

japp det kan nog stämma E18 på hemvägen o ett snabbt stopp där.

LuckyExplorer

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Cagiva Lucky Explorer 750
hämtade min senaste cykel, Cagiva Elefant 750 (Ducati motor) häromdagen o körde 36 mil i +4 grader. 1 stopp för tanka o mat (20 min) sen på det igen. Jag blev unisont idiotförklarad på restaurangen tror jag. Den sista timmen så körde jag i beckmörker på motorväg med nedskitade framljus i regndis. Spännande. Lite kyligt om tårna annars skyddar kåpan perfect.

Mvh

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
LuckyExplorer skrev:
2657045 hämtade min senaste cykel, Cagiva Elefant 750 (Ducati motor) häromdagen o körde 36 mil i +4 grader. 1 stopp för tanka o mat (20 min) sen på det igen. Jag blev unisont idiotförklarad på restaurangen tror jag. Den sista timmen så körde jag i beckmörker på motorväg med nedskitade framljus i regndis. Spännande. Lite kyligt om tårna annars skyddar kåpan perfect.

Mvh
låter nog ganska likt min resa fast jag frös inget om tårna.
Har du kört något sen dess??

Jag har kört lite varje dag fast i väldigt lugn takt.
Har tänkt o känna mer på hojjen nästa sommar istället ,först o främst på svistad.
Kul att det finns fler som trotsar decembervädret:D :tummenupp

lycka till med hojjen.

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
ite spektakulärt att köpa o köra hem en mc den 8:e december eller?

Hej o Grattis till hojen!

Tog mitt Mc kort i Oktober + köpte hoj då oxå. Tror inte vi är galna, bara normala:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...