2Fast2Furious Fazer

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Tänk vad några extra plastbitar och en hipp lack kan göra...

Är lite skeptisk till kåpglaset, annars är den... :kär

Dessutom...fantastisk idé med inbyggd termoshållare! Tänk vad bra när man bli kaffesugen. :tummenupp

Bifogat

• 2FAST.jpg
    2FAST.jpg
    80.7 KB · Visningar: 1,300
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nja... jag tycker mest den var ful. Tycker orginalet är snyggare.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Flagga skrev:
Tänk vad några extra plastbitar och en hipp lack kan göra...

Är lite skeptisk till kåpglaset, annars är den... :kär

Dessutom...fantastisk idé med inbyggd termoshållare! Tänk vad bra när man bli kaffesugen. :tummenupp

USH... vad "plottrig" den ser ut!
- Gör om, Gör rätt !!!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Hmmm. man tar alltså lillebror till R6/R1 och försöker bygga om den så att den liknar just R6/R1 så mycket som möjligt. Det hade varit billigare att köpa skarpa skott från början och sen lacka snyggt...

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Sitter inte termosen upp och ner? Gasen är väl i flytande form?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Lacka hårt å sen sätta dit en vit kraschpuck, herregud.

Jag gillar dock sånna där lackeringar :)

HanneZ

Guest
hörni, nu får ni enna kamma er va, vätska i gasform säger rätt hårt emot varann, är materian i vätske form så är det ingen gas! Det är ju de som är mening med just gas, att inte vara flytande eller fast!

:D

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Chrille skrev:
Det hade varit billigare att köpa skarpa skott från början och sen lacka snyggt...

Ligger kanske något i det. :)

I o f s kanske Fazer1000 är att föredra framför R1 om hojen ska användas för "raktframgatracing". (Med tanke på gasen/vätskan :3freak )

Har dock varken kört Fazer1000 eller R1 så jag vet inte vilken som är "stabilast" (...men kan kan ju alltid spekulera).

Ugglan skrev:
USH... vad "plottrig" den ser ut!
- Gör om, Gör rätt !!!

Plottrig lack ska det i alla fall vara! :fakta Ingen som spelat NFS Underground där man ska kleta fyra lager "Vinyl" ovanpå varandra, och sedan smäcka dit 10-15 sponsordekaler på varje sida? (För de som inte vet: Bilspel som härstammar från just Fast&Furious-filmerna.)

OlleR6 skrev:
Lacka hårt å sen sätta dit en vit kraschpuck, herregud.

Håller med. Någon snygg modell i svarvad aluminium hade givetvis varit det korrekta valet.

Last edited:

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
HONDA CRF 450 -04
har för mig att det är just gas i vätske form.. spelar det någon roll hur gastuben sitter??? det är nu ingen pet flaska med dålig kork som sitter där.. i störr gastuber brukar det vara 200 bar`s tryck när dom är fulla så den håller nog tätt :yoparty

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
När gasen är under så högt tryck som den är i flaskan så är den i vätske form...när den sen lämnar flaskan och "får plats" så återgår den till gas form.

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Tuben ska sitta med botten snett neråt/bakåt, cirka 45 grader, så VÄTSKAN ligger där röret från kranen slutar. I installations beskrivningen för systemen finns en bild där man ser hur röret sitter.

bild finns på: http://biphome.spray.se/wibman/kallt.jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
ktmjacke skrev:
Det heter gas o vätske FAS.

Nähä! Det heter "skitkul gas"!

Hm, trots att jag kört med dikväveoxid nu ett antal år har jag aldrig provat att berusa mig på den "drycken", vågar fan inte, chicken! Enda hittills som har hänt är en förfrusen tumme (satans ont!) - och åtta trasiga kolvar på bokhyllan.

"Siphon tube" är benämningen på prylen i flaskan som gör att den funkar icke-upp-och-ned, vad det nu heter på Svenska. Nån som vet? (frågade han som lärt sig trimma med Pound, Inch och Gallon)

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
andersbrink skrev:
Hm, trots att jag kört med dikväveoxid nu ett antal år har jag aldrig provat att berusa mig på den "drycken", vågar fan inte, chicken! Enda hittills som har hänt är en förfrusen tumme (satans ont!) - och åtta trasiga kolvar på bokhyllan.

Det är nog ändå inget att rekomendera, när jag var på en fest i Karlstad så stod jag och en kompis ute i trädgården och rökte när det kom ut en kille med en sån där siphon i handen och pratade ett tag på bred värmländska om hur lustgas funkade genom att det ersatte syret i hjärnan eller nåt sånt, sen drog han i sig en hel lustgastub med siphonen (liten tub, inte som en sån man har på hojen :hihi ).
Effekten blev att han stapplade runt i trädgården ett tag med utsträckta armar, flackande blick och sa: öh, öh, öh, öh, öh.
Sen stöp han i marken och låg där i ett par minuter innan han vaknade och var normal igen.
Jag och min polare försökte förklara för honom att det troligen inte var nån bra idé att ersätta syret i hjärnan med nåt annat. :D

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
:Bugar
HanneZ skrev:
hörni, nu får ni enna kamma er va, vätska i gasform säger rätt hårt emot varann, är materian i vätske form så är det ingen gas! Det är ju de som är mening med just gas, att inte vara flytande eller fast!

:D

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
andersbrink skrev:
"Siphon tube" är benämningen på prylen i flaskan som gör att den funkar icke-upp-och-ned, vad det nu heter på Svenska. Nån som vet? (frågade han som lärt sig trimma med Pound, Inch och Gallon)

Dykrör kallas det till kväveflaskor iaf. :)

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Micke_Lindstrom skrev:
Det är nog ändå inget att rekomendera, när jag var på en fest i Karlstad så stod jag och en kompis ute i trädgården och rökte när det kom ut en kille med en sån där siphon i handen och pratade ett tag på bred värmländska om hur lustgas funkade genom att det ersatte syret i hjärnan eller nåt sånt, sen drog han i sig en hel lustgastub med siphonen (liten tub, inte som en sån man har på hojen :hihi ).
Effekten blev att han stapplade runt i trädgården ett tag med utsträckta armar, flackande blick och sa: öh, öh, öh, öh, öh.
Sen stöp han i marken och låg där i ett par minuter innan han vaknade och var normal igen.
Jag och min polare försökte förklara för honom att det troligen inte var nån bra idé att ersätta syret i hjärnan med nåt annat. :D

Bra att du berätta det så man vet att man inte ska prova :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...