Tar du en flaska Spray-grädde och håller den upprätt så kommer ingen grädde utan bara drivgas som är just n2o.Micke_Lindstrom skrev:Det är nog ändå inget att rekomendera, när jag var på en fest i Karlstad så stod jag och en kompis ute i trädgården och rökte när det kom ut en kille med en sån där siphon i handen och pratade ett tag på bred värmländska om hur lustgas funkade genom att det ersatte syret i hjärnan eller nåt sånt, sen drog han i sig en hel lustgastub med siphonen (liten tub, inte som en sån man har på hojen ).
Effekten blev att han stapplade runt i trädgården ett tag med utsträckta armar, flackande blick och sa: öh, öh, öh, öh, öh.
Sen stöp han i marken och låg där i ett par minuter innan han vaknade och var normal igen.
Jag och min polare försökte förklara för honom att det troligen inte var nån bra idé att ersätta syret i hjärnan med nåt annat.
sEiKo skrev:Tar du en flaska Spray-grädde och håller den upprätt så kommer ingen grädde utan bara drivgas som är just n2o.
Fyll drivgasen i en plastpåse och sug i dig, det är inte farligt, men du ska nog se till att sitta ner och inte göra det ensam.
HanneZ skrev:hörni, nu får ni enna kamma er va, vätska i gasform säger rätt hårt emot varann, är materian i vätske form så är det ingen gas! Det är ju de som är mening med just gas, att inte vara flytande eller fast!
Micke_Lindstrom skrev:Effekten blev att han stapplade runt i trädgården ett tag med utsträckta armar, flackande blick och sa: öh, öh, öh, öh, öh.
Sen stöp han i marken och låg där i ett par minuter innan han vaknade och var normal igen.
Jag och min polare försökte förklara för honom att det troligen inte var nån bra idé att ersätta syret i hjärnan med nåt annat.
Antagligen får man i sig mycket mindre lustgas från en sån än om man drar i sig en hel tub avsedd som drivgas för en sodasifon.sEiKo skrev:Tar du en flaska Spray-grädde och håller den upprätt så kommer ingen grädde utan bara drivgas som är just n2o.
Fyll drivgasen i en plastpåse och sug i dig, det är inte farligt, men du ska nog se till att sitta ner och inte göra det ensam.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|