2Fast2Furious Fazer

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
"Siphon tube"=Stigrör, finns i brandsläckare med.

HanneZ

Guest
En sminkad gris är alltid en gris, en Volvo 240 med kjolar är fortf. en Volvo 240... etc etc

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Micke_Lindstrom skrev:
Det är nog ändå inget att rekomendera, när jag var på en fest i Karlstad så stod jag och en kompis ute i trädgården och rökte när det kom ut en kille med en sån där siphon i handen och pratade ett tag på bred värmländska om hur lustgas funkade genom att det ersatte syret i hjärnan eller nåt sånt, sen drog han i sig en hel lustgastub med siphonen (liten tub, inte som en sån man har på hojen :hihi ).
Effekten blev att han stapplade runt i trädgården ett tag med utsträckta armar, flackande blick och sa: öh, öh, öh, öh, öh.
Sen stöp han i marken och låg där i ett par minuter innan han vaknade och var normal igen.
Jag och min polare försökte förklara för honom att det troligen inte var nån bra idé att ersätta syret i hjärnan med nåt annat. :D
Tar du en flaska Spray-grädde och håller den upprätt så kommer ingen grädde utan bara drivgas som är just n2o.
Fyll drivgasen i en plastpåse och sug i dig, det är inte farligt, men du ska nog se till att sitta ner och inte göra det ensam.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
sEiKo skrev:
Tar du en flaska Spray-grädde och håller den upprätt så kommer ingen grädde utan bara drivgas som är just n2o.
Fyll drivgasen i en plastpåse och sug i dig, det är inte farligt, men du ska nog se till att sitta ner och inte göra det ensam.

De brukar vara VÄLDIGT noga med att informera om att "Industiell" N2O inte ska användas som den "läkemedels" N2o används. Kan ha att göra med renheten i gasen eller nåt. Kanske finns rester av annav äckelpäckel om kraven är mindre på renheten.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Frambromsarna hade jag gärna monterat på min :tummenupp Någon som vet vad det är för märke?

I övrigt såg den lite väl utsmyckad ut, lite fulsnygg :)

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
gsx 1400
HanneZ skrev:
hörni, nu får ni enna kamma er va, vätska i gasform säger rätt hårt emot varann, är materian i vätske form så är det ingen gas! Det är ju de som är mening med just gas, att inte vara flytande eller fast!

:D

hur ser det då ut i en transparant ciggarett tändare :confused:

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Lustgas används framför allt för att förstärka ett annat rus, tex. från cannabis. Lustgasen i sig är egentligen ganska harmlös.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Micke_Lindstrom skrev:
Effekten blev att han stapplade runt i trädgården ett tag med utsträckta armar, flackande blick och sa: öh, öh, öh, öh, öh.
Sen stöp han i marken och låg där i ett par minuter innan han vaknade och var normal igen.
Jag och min polare försökte förklara för honom att det troligen inte var nån bra idé att ersätta syret i hjärnan med nåt annat. :D

:rofl På Värmlänningar har det en gynnsam effekt.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
sEiKo skrev:
Antagligen får man i sig mycket mindre lustgas från en sån än om man drar i sig en hel tub avsedd som drivgas för en sodasifon.
Det är alltså en tub som är lika stor som en kolsyretub till en kolsyrepistol men dessa innehåller lustgas.
Det verkar inte speciellt vettigt i vilket fall.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år