2st xr 600 sm blir en.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja vad ska man säga, väntar på våren nu så man kan börja justera in allt men de som är lite kul är
att xr delar verkar vara hårdvaluta.
eft jag sålt av mycket men inte allt så har jag i princip betalat 13 balobbas för de jag har kvar och då finns de ett par godbitar kvar o sälja så runt 10 skulle jag tro den har kostat mig när jag är klar.. de e nice!

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
none.. har nog iaf kommit på vilket hjul jag skall använda och hur jag ska göra.
har vart sjuk i 3 veckor nu.. så det har inte hänt nåt nånstans hemmavid.

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Hehehe vilket sammanträffande håller på med exakt samma kombination fast xr500. Alltså 2st xr500 -84 varav en enduro o en gatreggad. Gatreg med trasig motor o enduroreg med bra maskin. Tänkte ha min som en fin orginalare med guldkromaterade motard fälgbanor. O såklart lite större borr roligare kam o portning på motorn.
Den ser ut o bli riktigt trevlig : )

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Hehehe vilket sammanträffande håller på med exakt samma kombination fast xr500. Alltså 2st xr500 -84 varav en enduro o en gatreggad. Gatreg med trasig motor o enduroreg med bra maskin. Tänkte ha min som en fin orginalare med guldkromaterade motard fälgbanor. O såklart lite större borr roligare kam o portning på motorn.
Den ser ut o bli riktigt trevlig : )

haha.. jadu de va lite roligt..
iaf så har jag ledig dag imrogon och denna har bara stått, tänkte ta tag i bestyckningen då den vart svårstartad eft byte av system och luftburk. sen kan man kika på blinkersfelet samt justera in bakhjulet, sen är de nog bara o besiktiga.
har nu sålt av delar så den kostat mig 11 papp. har då bara en extra gaffel, småprylar samt en 17 bakfälg som när jag valt vilken jag ska ha borde gå o kränga för ett par tusen med däck.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
vart massa annat men jag hann iaf blåsa ur munstyckena och justera luft/bränsle skruven så nu går den nästan bra. ska prova med ett snäpp större munstycke på lågen bla. starta iaf utan startgas på ca 5 kickar, då har den stått hela vintern.

har även lista ut att de finns nya lager som passar mina hjul och hjulaxel så jag har inhandlat såna idag med. så sen återstår de lite distanser samt bromsskivan sitter för långt in, får nog bli o tillverka en adapter till de om jag inte hittar nå skoj i gömmorna.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
hehe, jo motorn gick kalas innan.. men de är bytt system hela vägen så den andas mer nu.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
sen gjorde jag ett litet experiment på tanken.. att lacka plasttankar skall gå skit då ångorna ska gå igenom samt att de bubblar sig.. provade på ett område på ca 5x10 cm att lacka med plastidip. är sånt som blir lite som en gummi/vinylyta.
lackades för ca 2 mån sen och ser inge konstigt ännu iaf..
kanske provar o lacka hela tanken sen bara för skojs skull då jag har ett överdrag och de gör inget om de blir skit.

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Aha spännannde o lackera plasten har varit inne på det med men om bensinen går igenom så låter jag bli tror jag. Låter som du gjort ett riktigt klipp med dina hojjar. 11k i skrivande stund med motard fälgar, billigt o delar kvar o sälja av. Mina har kostat mig 7500 i inköp. Men har inte rört en skruv på någon av dom så jag kommer nog inte lika biligt undan tyvärr och har inga motardfälgar och inga 600cc : ( Kommer följa denna tråden framöver för inspiration : ) Du kör vw bubbla med, ser jag som en annan : ) ska bli skoj o se hojjen din i färdigt utförande ser helrätt ut på dom bilderna jag redan sett : )

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
7500 e ju inte fy skam. 500 orna e ju cool på sitt sätt.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
står o velar om jag ska sätta ihop den då slantarna skulle behövas för annat.
vet inte om det är värt o sälja i delar?
de andra grejerna gick som smör i solsken.
vad är en xr600 motor värd?
en reggad ram?
bara funderingar.
håller på o plockar klart bakfälgen nu så sen är de lite småfix.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum