Tja
Jag har många nätter legat sömnlös och lurat på kombinationen 2t och motard....
Jag trivs bra som fan på min 125a på isen, som är lite samma grej som motard. Ett problem är att uppslutning i s3 nästan är noll och ligga i open med en 125a är inget jag är speciellt sugen på. Därför har jag börjat fundera på 250 2t, det känns som det kan lira ganska bra?
Jag frågar därför er gurus där ute som provat allt och lite till. Varför ser man inte fler motardkitade 2taktare? Har man provat och dömt ut det redan?
Jag vill bolla ideer med någon. Jag vill åt enkelheten, både i själva hojen och maskin. Går något sönder är det inte alls samma pengar det handlar om även om serviceintervaller på kolv etc är betydligt kortare.
Finns det rent av någon i krokarna med en 250 2t som är sugen på att åka med upp till borås när vi drar igång? Har du en KTM cross kan vi slänga över gaffel, hjul och broms från min 450 så får du själv prova på att åka lite motard. Vill du prova min 450 är det absolut inga problem det heller.
Jag hade gärna velat prova lite innan jag slänger iväg 450 som jag egentligen tror jag kommer trivas bra på.
Håll nu tråden professionell, rykten skiter jag fullständigt i, det är konkret fakta och erfarenhet jag vill höra.
Tack / Linus
Jag har många nätter legat sömnlös och lurat på kombinationen 2t och motard....
Jag trivs bra som fan på min 125a på isen, som är lite samma grej som motard. Ett problem är att uppslutning i s3 nästan är noll och ligga i open med en 125a är inget jag är speciellt sugen på. Därför har jag börjat fundera på 250 2t, det känns som det kan lira ganska bra?
Jag frågar därför er gurus där ute som provat allt och lite till. Varför ser man inte fler motardkitade 2taktare? Har man provat och dömt ut det redan?
Jag vill bolla ideer med någon. Jag vill åt enkelheten, både i själva hojen och maskin. Går något sönder är det inte alls samma pengar det handlar om även om serviceintervaller på kolv etc är betydligt kortare.
Finns det rent av någon i krokarna med en 250 2t som är sugen på att åka med upp till borås när vi drar igång? Har du en KTM cross kan vi slänga över gaffel, hjul och broms från min 450 så får du själv prova på att åka lite motard. Vill du prova min 450 är det absolut inga problem det heller.
Jag hade gärna velat prova lite innan jag slänger iväg 450 som jag egentligen tror jag kommer trivas bra på.
Håll nu tråden professionell, rykten skiter jag fullständigt i, det är konkret fakta och erfarenhet jag vill höra.
Tack / Linus